Toon posts:

Notebook probleem: Media Cable gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik een zogenaamde Media Cable (het stukje kabel tussen netwerkkaart en netwerkkabel) kan kopen voor de FastEthernet PC Card van mijn notebook? Die is namelijk kapot en in de winkel werd mij gezegd dat ik dan een nieuwe ethernetcard moet kopen, wat me erg sterk lijkt...

Verwijderd

ik denk niet dat je die los kan kopen. Misschien dat je zoiets 2e hands vindt @ V&A of marktplaats.nl ofzo ?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
Wat voor merk card heb je precies..

FastEthernet PC Card is een type wat door meerdere fabrikanten gemaakt word..

het kan bijvoorbeeld een Xircom, 3Com of een Dynalink zijn..

als je het merk hebt kun je zoeken op de site van de fabrikant..

maar geef ook n's wat meer info over merk laptop ed.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Deze vraag krijgen wij ook vaak in de winkel. Eigenlijk is het wel een goed idee om zo'n kabeltje in het assortiment op te nemen, hoewel de huidige standaard is dat het RJ45 stekkertje in de kaart wordt geintegreerd. Maar het zijn erge breekbare kabeltjes.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie.

Het is een Dynalink netwerkkaart, maar volgens mij is zo'n media cable universeel.

Verdere info: Compaq Presario 1200 met Intel Celeron proc.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

neem eens met dynalink contact op anders :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Die dingen schijnen wel door de fabrikant geleverd te kunnen worden, maar dat is vaak even duur als een nieuwe kaart met ingebouwde aansluiting... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 17:46

zAb

Net

Bij mij op het werk zijn de zogenaamde xircom en 3com conectors tot een waar collectors item gestegen. Ze zijn te leveren dat is zeker. Kosten iets van 12 euro 50 het stuk. Maar 3com en Xircom hebben er nooit veel in voorraad. De meeste gaan gewoon mee met nieuwe kaartjes, daar verdienen ze tenminste op.

.

Verwijderd

Bij Dunnet in Rotterdam heb ik ze wel eens zien liggen.
Kijk op http://shop.dunnet.nl kies vervolgens PC-Card/PCMCIA (boven)en dan PCMCIA-Kabels (aan de linkerkant) en je hebt de hele voorraad. Mochten ze jou kabeltje niet hebben stuur mij dan even een mailtje en ik kijk even in de oude doos of er nog wat inzit.

Succes,
Frank

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 20:57 schreef jeroen6bis het volgende:
Dank voor de snelle reactie.
Het is een Dynalink netwerkkaart, maar volgens mij is zo'n media cable universeel.
Niet dus... je moet echt de specifieke dongle (zo heet het) hebben voor jouw kaart, anders werkt het niet,,
Heb er pas 1 voor mijn 3Com 10/100 gekocht... was inderdaad 15 euro...
Gekocht bij http://www.mr-at.nl/
Die krengen zijn lastig te vinden.
Pagina: 1