[ASP] http_referer, maar dan van 2 pagina's terug

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 11:20
Is het mogelijk met ASP om niet de vorige pagina van een user te krijgen (Request.ServerVariables ("HTTP_REFERER")), maar de pagina daarvoor?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

nee.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Dr.Dokter
Da's een heel duidelijk antwoord (bedankt daarvoor). Kan dat misschien wel via een andere weg dan? (javascript?)

• Janoz
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is waarschijnlijk ook met javascript niet mogelijk. Je kunt dacht ik alleen de browser opdracht geven om 2 stappen terug te gaan. Je kunt echter dit niet opvragen.

De reden hiervoor is erg simpel. Als dit wel zou kunnen dan zou, bij het bezoek aan een site, de eigenaar van de site zo je hele history uit kunnen lezen, en dit ligt privacy-matig nog al gevoelig..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
edit:

niet goed gelezen.. kan idd niet
je kan wel twee paginas terug gaan mbv history.go(-2) maar niet de geschiedenis uitlezen

• Dr.Dokter
Jammer dat dat niet kan.
Ik zal even uitleggen waarom. Ik heb een site achter een namezero domein hangen en die formward. De enige referer die ik krijg is dus van dat forward domein. Niet echt interessante info dus...

Thanx anyway!

• Janoz
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmm .. namezero werkt met frames. Eventueel zou je kunnen proberen om mbv javascript de referer van de parent op te vragen (Ik weet niet zeker of dit kan) en dit op 1 of andere manier naar je server sturen (als argument bij een plaatje op die site ofzo)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Dit heb ik gevonden op de Netscape site, link staat onderaan. Ik heb het zelf niet getest.
Ik ben :Z

"You can refer to the history entries by using the Window.history array. This array contains an entry for each history entry in source order. Each array entry is a string containing a URL. For example, if the history list contains three named entries, these entries are reflected as history[0], history[1], and history[2].

If you access the history array without specifying an array element, the browser returns a string of HTML which displays a table of URLs, each of which is a link."

Netscape developer Javascript

Moet je ff proberen om de goede te selecteren.

Verwijderd

je kan het wel :) laat iedere pagina een http_referrer opslaan in een variabele :) en dan neem je de variabele van de vorige pagina :) of zou dit niet kunnen :)

• Dr.Dokter
alleen kan ik niks bewerken van de redirectpagina...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Crazy D

I think we should take a look.

Heb je niet een X-forwarded-for (oid) header?
Spuug anders eens al je Request.ServerVariables uit, misschien dat namezero wel zo aardig is om 'm mee te sturen (bv dus in x-forwarded-for)

Exact expert nodig?

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

een forwarded for header toont alleen aan dat het IP een proxy is en die proxy vertelt vv. voor wie hij het doorstuurt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Je wil dus weten waar de client 2 pagina's geleden was,
doe je het toch de pagina er voor en daarna meesturen met querystring ofzo.
alleen kan ik niks bewerken van de redirectpagina
Je kunt bij binnen komt van de client op je site dus niet kijken waar hij/zij 2 pagina's geleden was. Volgens mij mag je het niet eens omdat het onder privacy valt.

[met andere woorden]
Het gaat blablabla.com helemaal niets aan dat ik net nog even bij playboy.com ben geweest.
[/met andere woorden]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Indien het je eigen pagina's betreftis er wel een truukje voor.
Ik had het laatst ook nodig..
Ik heb een HTML die opgeroepen word, deze laad vervolgens een Perl script. Dat Perl scrip bepaald wat er op je scherm komt.
En in dat Perl script wilde ik dus de referer hebben.
Ik heb het opgelost door de HTL pagina via javascript de referer op te vragen.
Deze referer word vervolgens aan het Perlscript meegeven als variabele (/perl/scipr.pl?ref=java referer variabale).

Again .. dit werkt dus alleen als het allemaal binnen je eigen bereik valt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:36

oZy

offtopic:
Kan aan mij liggen, maar volgens mij zegt Dr.Dokter al redelijk vroeg in dit topic dat hij de vorige pagina niet kan bewerken.. dus alle tot nu toe opgegeven (mogelijke) oplossingen zijn niet relevant. Behalve misschien die van fatbenny.
Pagina: 1