Webvox, Quattrovox, OfficeJet lastig probleem

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
De situatie is als volgt: op de NT1 heb ik een Quattrovox en een Webvox aangesloten. Op de Quattrovox zijn 4 telefoons aangesloten en op de Webvox een computer (Windows XP Home) via de USB-aansluiting, en een OfficeJet G85 (voor de fax) via een van de twee telefoon-aansluitingen.

De bedoeling was:
Internetten en faxen via de Webvox, bellen via de Quattrovox.
Hierbij wordt één van de 4 nummers toegekend aan de ene telefoon-poort van de Webvox voor de fax.

Het problemen zijn/waren:
1. Er bestaat (nog) geen software voor Windows XP voor de Webvox (dit kon opgelost worden door de Windows 2000-software te downloaden... op de bijgeleverde CD-ROM stonden alleen drivers voor Windows 95, 98 en NT4!)

2. Er bestaat (nog) geen Windowss-XP-software voor de OfficeJet G85.
De printer wordt wel door XP ondersteund, scannen niet. Verder kan ik de OfficJet geen telefoonnummer voor de fax toekennen, want als ik iets fax (dat lukt!) geeft hij een oud nummer weer bovenaan de fax. Faxen ontvangen lukt niet, de OfficeJet reageert niet.

3. Als ik telefoonnummers toeken aan de poorten van de Quattrovox, neemt de Webvox (!!) alle telefoontjes aan (hij knippert etc.), er komt dus niets aan bij de telefoontoestellen. Daarom ken ik de Quattrovox maar geen nummers toe, waardoor hij op alle nummers reageert.

Vraag:
Hoe moet ik de Quattrovox en de Webvox configureren om faxen te kunnen ontvangen? Moet ik de OfficeJet ook een nummer toekennen via de software? Ik heb dit nog niet gezien, omdat zoals bekend de software voor XP nog niet bestaat. Misschien moet ik gewoon wachten tot die uitkomt (ik ben geabonneerd op de berichtenservice van HP).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Pff idd lastig probleem ja, maar je legt het goed uit.

Probeer het volgende eens uit.

stel je heb nummers

0351234566 op poort 1 quattrovox
0351234567 op poort 2 quattrovox
0351234568 op poort 3 Quattrovox
0351234569 op poort 4 quattrovox

Dan haal je het nummer dat op poort 4 zit geheel eraf dus dat er geen nummer op poort 4 zit.

dat nummer 0351234569 dat zet je op de poort van de webvox waar de officejet is aangesloten.

En als het goed is dan hoef je die officejet helemaal niet te configureren qua een telefoon nummer. dat is alleen voor als je faxen uitstuurt zodat in de header dat telefoonnummer komt te staan.

En dan zou je als het goed is faxen moeten kunnen ontvangen.

En ik weet niet of het mogelijk is maar probeer poort 4 in zijn geheel uitteschakelen (ik heb nooit gekeken of die optie er is) en de overige poorten op de quattrovox.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Hmmm... Het probleem is juist dat een poort waar geen nummer aan toegekend wordt ALLES slikt... Nog maar eens proberen.
(Vaag die ISDN-zooi... liever kabel/ethernet/vaste lijn.)

Bedankt voor je reply trouwens :).

Edit: voor het configureren van de 'header' is dus software nodig die nog niet voor XP bestaat ("$#$#$% HP!). De OfficeJet zou dus wel moeten reageren op signalen die voor een bepaald telefoonnummer op de analoge poort (#1) komen? Dat nummer moet dan dus wel geconfigureerd worden in de Webvox. Nu heb ik dat al geprobeerd, maar het maakt geen verschil. Of zou de software ook de Webvox nog niet goed kunnen configureren?? Het kan zo maar, alles kan bij KPN en als je Windows XP gebruikt :'(
(UUUREN mee bezig geweest, je begrijpt het wel...)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.