Toon posts:

VEEL hangers tijdens opstarten, maar PC loopt goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(ik weet niet waar het probleem ligt maar het ZOU aan mijn HDD kunnen liggen dus dan pls een move naar Opslagmedia en I/O-controllers )
ik heb de search gebruikt en geen vergelijkbare gevallen gevonden

het zit zo:
een tijdje geleden heb ik mijn harde schijf meegenomen naar iemand omdat hij een CD-brander had en ik niet, dus er ff aangehangen en MP3's gecopy'ed
daarna HDD weer mee naar huis en toen begon het :( :
ongeveer 12 uit de 13 keer dat ik hem wil opstarten schakelt hij zichzelf uit midden in het opstarten, soms gebeurt het na 0,2 seconden (ja een vijfde ja) en soms na 20 dus er is niet echt een touw aan vast te knopen
wat ook heel vreemd is is dat ik het alleen opnieuw kan proberen als ik de stekkerdoos uitzet waarop ie aangesloten is dan weer power indrukken en dan duimen :'(
af en toe zet ik de stekkerdoos aan en dan gaat het lichtje in de knop effe flikkeren (kortsluiting??) dan zet ik hem uit en weer aan en dan weer proberen...

ik zou het vreemd vinden als het aan de HDD ligt want die doet t voor de rest echt supergoed
nou kan het natuurlijk aan de voeding liggen maar ja die doet het voor de rest ook perfect..
geheugen heb ik ook totaal geen problemen mee

ik heb echt geen flauw idee wat het nou kan zijn, zeker ook omdat ie natuurlijk al zo snel hangt
dingen als processorwarmte of OS of drivers vallen dan dus ook af

spex:
Abit KT7 (heb gelezen dat deze best brak is..?)
AMD Thunderbird 1100
Maxtor 30GB 7200RPM
ATI Radeon 64 MB
300 Watt voeding

ik raak elke keer echt ZOOOOO ******** gefrustreerd dat dat alle plezier uit mijn puteren haalt :'(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik denk richting geheugen, neem aan dat je m niet geoc't hebt :? :)

probeer es wat andere geheugen :)

en anders voeding :)

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 20:12 schreef veldmuis het volgende:
ik denk richting geheugen
ik ook, probeer memtest86 te draaien, kom je er vanzelf achter of het brak is of niet ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 20:21 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

ik ook, probeer memtest86 te draaien, kom je er vanzelf achter of het brak is of niet ;)
Jep, probeer desnoods de Sisoft Sandra diepgaande tests op jouw PC, misschien kom je dan meer te weten over je probleem :).

MemTest86 is trouwens hier te downloaden.