Mouse infrarood ontvanger ombouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51
Ik heb hier een Trust AMI 250S cordles mouse, die werkt emt een infrarood ontvanger. Vandaan brak het stekkertje eraf.
Nu heb ik effe zitten kijken, die infrarood onvanger zou die ook te gebruiken zijn op een compoort of op een moederbord irda aansluitng.

Op het printje van de AMI Mouse staan o.a. de volgende gegevens:
Op de IC: Atech IRRX0903 0106V BP1291
Op de print: IRRX909F 2000-11-09 IRRX623B

Bij de kabel aansluitng op de module staan vier letters:
Pin 1 -> V
Pin 2 -> CK
Pin 3 -> D
Pin 4 -> G

Als ik kijk in m'n moederbord dan zou
Pin 1 V op het moederbord Pin 1 VCC kunnen zijn
Pin 4 G op het moederbord Pin 4 GND kunnen zijn
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1871029151
Links IRDA voor op moederbord module
Rechts Trust AMI mouse Infrarood ontvanger

Wie weet hier iets zinnigs op.

Ik wil trouwens die trust ontvanger gebruiken omdat di in een leuke behuizing zit en m'n IRDA die ik uit een PB heb gesloopt dat niet heeft.

Verwijderd

Een vriend van me opende vandaag nog een topic over dat linkse dingetje. ( [topic=464370/1/25] ) hij kreeg hem niet aan de praat. Ik hoop voor je dat het werkt.

• jjbstolk
Op woensdag 10 april 2002 20:05 schreef _LOSS_ het volgende:
Een vriend van me opende vandaag nog een topic over dat linkse dingetje. ( [topic=464370/1/25] ) hij kreeg hem niet aan de praat. Ik hoop voor je dat het werkt.
Dat linkse ding heb ik al 3 maanden gebruikt, tot volle tevredenheid :)

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 20:07 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Dat linkse ding heb ik al 3 maanden gebruikt, tot volle tevredenheid :)
En die was ook bij je mobo geleverd? Of is het iets wat je in princiepe op elk mobo kan aansluiten? (Ik dacht eerst wel) :?

• jjbstolk
Op woensdag 10 april 2002 20:08 schreef _LOSS_ het volgende:

[..]

En die was ook bij je mobo geleverd? Of is het iets wat je in princiepe op elk mobo kan aansluiten? (Ik dacht eerst wel) :?
Ik heb een MSI moederbord en dat kwam uit een PB en ik dacht dat het allemaal compatible was met elkaar hoo, bij werkte het in iedergeval direct, zonder drivers!

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 20:12 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Ik heb een MSI moederbord en dat kwam uit een PB en ik dacht dat het allemaal compatible was met elkaar hoo, bij werkte het in iedergeval direct, zonder drivers!
Ik zal het hem zeggen.. Hij heeft ook een msi mobo.

• juba
  • Laatst online: 20-08 12:49
vaag is dat. ties, ik kan hem niet aan de praat krijgen. en inderdaad het is dat linker ding, uit een pb... heel vaag maar hij herkend hem hier niet

• jjbstolk
Is er toevallig ook iemand die iets weet over mijn vraag? Iwe worden anders een beetje offtopic denk ik.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
heb dezelfde muis. kom er nogsteeds nie uit hoe het moet
denk dat niemand het kan :(

heb die 4 draadjes op mn moederbord aangesloten..

werkt niet :(

nu moet ie op mn com poort??? naar welke draadjes op welk nummer?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
IRDA in Trust behuizing modden? als ik de afmetingen zo bekijk is de kans groot dat dat gaat lukken

• Aphelion
Fout, de trust moet de vervanging zijn :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• jjbstolk
Jep, die linker is de PB en de rechter de Trust, en die wil ik gaan gebruiken. Ik weet alleen de aansluitingen niet.
Als ik naar de schema's kijk kom ik er ook niet helemaal uit.

• Aphelion
kom op mensen dit is toch een forum op hoog technisch nivo? ik weet dat er 100en goedkope topics tussenlopen hier maar er zijn toch wel mensen die weten hoe dit moet? zeg als het niet kan desnoods dat het NIET kan het lijkt mij niet logisch dat er echt niemand is die het niet weet

Pagina: 1