Toon posts:

[CM] Groot gatje dremelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmiddag fijn een Ferm combitool gehaald, zo'n nepdremel... schitterend dingetje, ben er best wel trots op. Meeste snap ik ook wel, maar heb toch nog een klein vraagje, heb met de search niets kunnen vinden.

Stel, ik wil een gat dremelen voor bijvoorbeeld een lcdtje of een 80mm fan. Hoe gaat dat, welke onderdelen gebruik ik? Zelf had ik het idee eerst 4 gaatjes te boren in de hoeken (met dat lcdtje in gedachten, vierkant gatje) en daarna de doorslijpschijf te gebruiken of zo (in kunststof trouwens). Kan dit? Is die schijf daar geschikt voor of moet ik een andere hebben?

Verwijderd

met het slijpschijfje en geen kracht zetten anders heb je er 10 nodig voor 1 gat

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 20:01 schreef computerboer22 het volgende:
met het slijpschijfje en geen kracht zetten anders heb je er 10 nodig voor 1 gat
de doorslijpschijf? toch wel?

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 20:02 schreef Ceyene het volgende:

[..]

de doorslijpschijf? toch wel?
yez

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 14:16
je kunt natuurlijk het ook laten lasercutten :) maar ja dan moet je wel kennissen hebben die dat kunnen. Like moi >:)

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Gaatjes boren? Nee man

Gewoon effe in het midden van je te boren circel beginnen. Dan effe klein vierkantje dremelen voor oefening. Gaat harstikke makkelijk. Niet te hard duwen laat de snelheid het werk doen.

Of ga even hierheen:

Interstice's site

Klik daar even op casemodfaq.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Banzi
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op woensdag 10 april 2002 22:11 schreef Bigfoot48 het volgende:
je kunt natuurlijk het ook laten lasercutten :) maar ja dan moet je wel kennissen hebben die dat kunnen. Like moi >:)
Die bedrijven doen het vast ook wel voor particulieren... Kan je misschien een naam geven??? En misschien een richtprijs voor een simpele cut???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

ik heb gewoon een decoupeerzaag gebruikt :) gaat prima ook voor 80mm cirkels :) je moet wel een vaste hand hebben.

:D :D :D W00T 1000e POST! :D :D :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 22:21 schreef Tweakerboy1986 het volgende:
ik heb gewoon een decoupeerzaag gebruikt :) gaat prima ook voor 80mm cirkels :) je moet wel een vaste hand hebben.

:D :D :D W00T 1000e POST! :D :D :D
moet je die wel hebben... :? :P - heb alleen mn Dremel :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 22:18 schreef Interstice het volgende:
Dan weet je hoe het werkt en ga je effe hierheen:

Interstice's site

Ros je effe op casemodfaq.
hehe... de halve site doet ut niet eens :? - eerste plaatje op de casemodfaqsite ontbreekt :P

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31
groot gatje ? groot en toch klein :S :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 22:32 schreef Sjoak het volgende:
groot gatje ? groot en toch klein :S :?
:?

• Interstice

Interstice

Hallo?

Op woensdag 10 april 2002 22:32 schreef Ceyene het volgende:

[..]

hehe... de halve site doet ut niet eens :? - eerste plaatje op de casemodfaqsite ontbreekt :P
Fixed :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 22:45 schreef Interstice het volgende:

[..]

Fixed :D
aaah thnx :P - en dat cutting :? (zagen?) doe je ook met die doorslijpschijf of zo?

• Interstice

Interstice

Hallo?

Ja alles met een simpel slijpschijfje.

Het fijnste zijn die Heavy duty van Dremel

Verwijderd

In kunststof raad ik je aan niet die ferm te gebruiken. Zelfs in de laagste stand draait hij dan nog zo hard dat alles smelt. En ik weet dat dat er heel lelijk uit komt te zien. Was bij m'n eigen kast daarna nog tijden bezig alle randen netjes recht te vijlen. Voor kunststof is een figuurzaagje veel handiger denk ik.

• Interstice

Interstice

Hallo?

Klopt idd.

Nooit het plastic van mijn kast gedaan maar plastic smelt idd te snel weg. Een figuurzaag gaat sneller makkelijker en netter bij plastic.

Verwijderd

Topicstarter
naah, ook dat mag geen probleem zijn denk ik... eerst grof met de doorslijpschijf erin, en daarna voorzichtig licht de randen schuren zodat het er toch nog netjes uit gaat zien... lijkt me geen probleem toch :? :P - ik ga me (en nou ga ik mezelf tegenspreken) voorlopig eerst even met metaal bezig houden, achterkant van case... :P - hubje inbouwen...

thnx interstice, heb vandaag die Dremel Heavy Duty schijfjes gehaald, zijn perfect... :P

• Interstice

Interstice

Hallo?

No problem. ALs je hulp nodig hebt ben ook op msn en icq te vinden.

Verwijderd

Zo een schijffie die met glasvezel versterkt is werkt perfect voor het dremelen in je case.
Pagina: 1