Mailtraq niet bereikbaar op IP adres

Pagina: 1
Acties:

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Ben net begonnen met mijn eigen mailserver en alles lijkt goed te werken, op een ding na.

Mailtraq heb ik op een W2000 computer staan die achter een router zit met ip 213.84.xxx.xxx. Het interne netwerk IP adres is 10.0.0.150

Wanneer ik nu mail wil ophalen door middel van pop3 met IP 213.84.xxx.xxx krijg ik een error melding.

Als ik echter 213.84.xxx.xxx vervang door 10.0.0.150 kan ik wel mijn mail ophalen.

In het host bestand op beide computer heb ik een verwijzing van 10.0.0.150 naar 213.84.xxx.xxx gemaakt.

Wanneer ik overigens gewoon met een andere computer inbel kan ik wel mijn mail ophalen via IP 213.84.xxx.xxx

Waarom kan ik in mijn interne netwerk dus niet gebruik maken van IP 213.84.xxx.xxx?
Het is natuurlijk mogelijk om intern op alle computers 10.0.0.150 te gebruiken, maar voor mijn laptop zou ik dan elk dag het IP van de pop3 server moeten gaan aanpassen.

Alle hulp is welkom.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Euhm volgens mij kan je niet iets op je eigen IP doen via internet. Als ik bv. mijn webserver wil zien dan moet ik een intern IP gebruiken, omdat een extern IP niet werkt. Hoe het precies zit weet ik niet, maar het kan volgens mij niet.

• -Marshal-
Het zou wel moeten werken volgens mij, aangezien het met mijn webserver ook werkt :)

In het host bestand in de /winnt/system32/drivers/etc/ directory heb ik nu twee verwijzingen staan.

10.0.0.150 something.xs4all #xs4all hostname van mijn vaste IP
10.0.0.150 roodbergen.nl #mijn nieuwe domeinnaam

Mail ophalen door something.xs4all.nl in te vullen lukt wel, maar niet wanneer ik bij de pop server roodbergen.nl invul.

Beide hostnamen moeten volgens mij echter naar hetzelfde IP 10.0.0.150 verwijzen.
Mijn webserver kan ik dus wel bereiken in mijn netwerk door something.xs4all.nl of roodbergen.nl in te typen.

• -Marshal-
Na nog wat even een uurtje te hebben zitten klooien met de instellingen werkt nu alles :)