Hub geeft Collisions

Pagina: 1
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Zo, ik heb dus hier mijn pc staan, daar GoT ik op, game ik op enz enz, en draai microsoft internet sharing op me pc... heb 1 kabel naar de hub toe, daar komen weer 2 kabels uit naar 1 imac en 1 pc..

Nu heb ik het volgende probeem:

Mijn vader haalt "sloom email op" op de mac. Okay ik op onderzoek uit. Het was inderdaad sloom, en ik kwam er al gou achter dat ik de gene was die collisions maakte op het hubje...

Ping ik mij zelf dan heb ik soms time outs soms gewoon goed, en soms is het sloom... Dit naar de imac toe van af de imac ook.. Zelfde verhaal geld voor de pc van me broertje.

Het heeft altijd goed gewerkt dus ik snap niet waarom die nou collisions heeft.

Ik nieuwe rj45 plugjes op me kabels knippen... hielp ook niet...

Waar kan het aan liggen?

aan mijn netwerk kaart of de instellingen daar van? ik heb van alles geprobeert, heb hem op 10 mbit half duplex gegooid toen deed hij het bij me broertje wel goed enz enz maar bij me vader deed ie niks...

Vreemd allemaal maar, terwijl hij eerst gewoon op auto mode kon staan en het werkte...

Is de hub vergruisd?

wie kan me hier bij helpen, want ik kom er ff nie meer uit...

BVD !

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

dat houd in dat de maximale snelheid (800-900kb/s) haald en dat dus de paketjes niet met aan kan/ botsingen = collision

correct me if im wrong

ik heb zelf ook 100Mbit kaarten en een 10Mbit hub. Als ik een grote file verstuur gaat die collision altyd bij mij branden

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:07

Harrie

NederVlaming

Collisions komen meestal doordat er verschillende duplex-modes worden gebruikt. Je moet dus alle netwerkkaarten of op half-duplex of op full-duplex zetten. Maar niet alle hubs ondersteunen full-duplex mode. Ik zou zeggen zet alle computers op half-duplex en kijk wat er gebeurt...

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
klopt... heb je ook gelijk in volgens mij hoor.. als je super snel gaat ragge over je netwerk, ik bedoel zo iets als heel erg veel leechen van een andere pc, dan kan het zijn ,dat je collisions krijgt... maar ik vraag me af, hoe kan ik dat ffs hebben?

Ik heb dus echt niks draaien he, geen ping niks, en als i kdan ff een ping start krijg ik vrijwel GELIJK collisions...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 19:51 schreef philippi14 het volgende:
Collisions komen meestal doordat er verschillende duplex-modes worden gebruikt. Je moet dus alle netwerkkaarten of op half-duplex of op full-duplex zetten. Maar niet alle hubs ondersteunen full-duplex mode. Ik zou zeggen zet alle computers op half-duplex en kijk wat er gebeurt...
heb ik gedaan en suc6... bij me broertje werkt het... maar me vader en zijn leuke imac, nee hoor die vinden dat niet leuk... (lees ik weet niet hoe je dat moet instellen daaro)

vaage shit..... :(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 10 april 2002 19:51 schreef philippi14 het volgende:
Welke hub ondersteundt wel FULL-duplex :?

Een hub is nooit full-duplex ;)

Collision heb je op een hub altijd maar je hebt er blijkbaar wel erg veel.
Ben je echt zeker dat er nergens een kaart op full duplex staat ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 19:57 schreef Predator het volgende:

[..]

Welke hub ondersteundt wel FULL-duplex :?

Een hub is nooit full-duplex ;)

Collision heb je op een hub altijd maar je hebt er blijkbaar wel erg veel.
Ben je echt zeker dat er nergens een kaart op full duplex staat ?
Nou ik ga ze dus NU allemaal op half duplex zetten.. inderdaad... hij werkte altijd daar op... maar ik had em altijd op auto staan... (zou toch moeten werken neem ik aan)

Mijn vader heeft dus een imac, nu heb ik gevraagd hoe dat zit, schijnt automatisch tegaan, en schijnt ook dat je dat niet kunt veranderen zoals je dat in windows en linux kunt doen, ik blijf het vreemd vinden, maar toch... ach ja.. tis een imac he :o

naja ik zet ze nu op half duplex dan...

Jullie horen nog van me, iig bedankt voor de moeite alvast!

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Als dat ook niet werkt: pak eens een ander kabeltje (kan ook een knik in zitten natuurlijk) en een ander poortje op je HUB. Leen als dat ook niet helpt eens een hub/switch bij iemand en zie of het dan wel sneller/beter gaat. Als dat nogsteeds niet werkt, is je netwerkkaart waarschijnlijk aan het doodgaan :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
hmm vaag nu heb ik helemaal geen ping meer.. naja probeer straks wel even verder nu ff geen zin meer in hoor wordt er een beetje ziek van nu....

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Hubs geven nou eenmaal collisions, koop een switch en het problem is over.

Tweakers Discord

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Een vriend van mij had hetzelfde, kwam doordat hij een passive hub had (zo eentje zonder voeding) als je dat heb kan je beter een nieuwe kopen. En anders weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Een switch kan helpen, kan je full-duplex op draaien en ze kosten tegenwoordig netzoveel als een hub (teminste als ik naar 8 poorts kijk, verder niet naar gekeken)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
ik heb boven van die soort hubjes maar beneden gewoon met voeding

zou dus gewoon moeten werken... blijf het vaag vinden heth eeft altijd gewerkt!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
vind het zoiezo altijd knap dat een HUB collisions kan detecten...

Een HUB is niet meer dan een klont soldeer tin eigenlijk...

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Pagina: 1