Toon posts:

Visual Basic RichtText + Scrollbalken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gebruik van een RichTextBox blijkt erg handig te zijn voor een programma dat ik aan het maken ben. Ik krijg echter de Horizontale Scrollbalk niet actief. Ik zou graag willen dat de regels niet, zoals nu gebeurt, automatisch worden afgebroken. Hij moet gewoon doorlopen en er moet vervolgens een horizontale scrollbalk komen.

Gek genoeg lijkt dit niet makkelijk te kunnen !! :(

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn overigens de properties die al ik al heb geprobeerd:

DisableNoScroll: True/False
Scrollbars: 0-None/1-Vertical/2-Horizontal/3-Both

Verwijderd

sorry als dit een domme vraag is, maar staat Multiline op True ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die staat op true

Maar op zich moet je wel dmv een return naar de volgende regel springen. Maar niet zonder die return zeg maar..

Verwijderd

Topicstarter
Het is werkelijk belachelijk.. Ook in de meest simpele opzet krijg ik het niet voorelkaar.

Gewoon een formulier, met 1 RichTextBox. Met geen mogelijkheid krijg ik die horiontale balk aan.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Crazy D

I think we should take a look.

Bug in de richtext control, heb ff geen zin om te zoeken maar hij is te vinden op de MS site. Oplossing: geen... iig heb ik er toen ik er naar zocht geen oplossing voor gevonden in de knowledge base... (en uiteindelijk had ik heel die richtext box niet nodig dus dat kwam goed uit ;))

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Het is alleen gek dat ik hier een source heb van een ander tooltje waarbij het wel werkt... Het is dezelfde control (versie en datum etc.) en HET WERKT !!

Ik heb alle instellingen over genomen (properties) en in de code kom ik niets tegen waardoor het zou moeten werken ofzo.

Maar het moet dus kunnen...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:38

Gerco

Professional Newbie

Misschien de wordwrap property uitzetten?

Een normale textbox doet precies wat jij zegt als de wordwrap aanstaat (default), Als je die uitzet werkt het zoals jij wilt hebben.

Ik weet niet of een RTB dat ook doet, (heb op mn werk geen VB) maar je kunt er even naar kijken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Een WordWrap optie kan ik niet bespeuren. Toch bedankt voor de tip.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 19:29
Probeer de RightMargin setting eens te veranderen...Als deze op 0 staat, regelt VB alles, zet deze maar eens op verschillende waarden (vrij groot, is kennelijk in pixels ofzo?) en kijk wat er gebeurt. Ik had bij een vrij klein boxje in mijn test toch een waarde van 20.000 nodig voor rightmargin voordat er een scrollbar opdook...

Whatever

• Crazy D

Crazy D

Zal wel werken met de rightmargin maar is natuurlijk een vage workaround. Maar ja als het daarmee werkt... :)

Exact expert nodig?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 19:29
Als die margin op 0 staat, zet VB het ding automatisch gelijk aan de rechterrand van de control volgens de documentatie...Dat verklaart e.e.a. dus wel

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
:?

Allemachtig !! Het werkt wel. Inderdaad een vette workarround. Ik ben er nog niet overuit hoe ik hier mee om zal gaan...

Op zich vind ik het niet erg om er namelijk een grote waarde in te geven voor RightMargin, maar het zal in verhouding moeten werken met de breedte van de box neem ik aan?!?

Goed mensen.. Bedankt voor de hulp !!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Moet die rightmargin niet gewoon de breedte van de box in Twips zijn?

In dat geval is een eenvoudige "rtbEdit.RightMargin = rtbEdit.Width" voldoende voor correcte werking.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Crazy D

Crazy D

Dan heb je nog steeds geen horizontale scrollbar...

Exact expert nodig?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 11 april 2002 12:16 schreef Crazy_D het volgende:
Dan heb je nog steeds geen horizontale scrollbar...
* Gerco voelt zich nu heel dom...

Ik had het verkeerd begrepen. Je moet het inderdaad instellen op de totale (virtuele) breedte van je editvlak in twips.

• Crazy D

Crazy D

:P

Mjah dan zit je weer met het probleem dat je van te voren bepaald hoe breedt een regel maximaal mag zijn... blijft toch niet ideaal ;) Mjah tis beter als helemaal geen scrollbalk natuurlijk.

Exact expert nodig?

Pagina: 1