Toon posts:

Bestanden kopieren via netwerk lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb onlangs een netwerkje thuis aangelegd en ik kom er nu niet meer uit. Men schijnt hier op GoT veel kennis te hebben :+, dus daarom probeer ik hier een oplossing te vinden.

Welaan.

Ik zal beginnen met zeggen: het netwerk heeft in eerste instantie gewerkt! Maar omdat vervolgens mijn internetverbinding niet meer werkte heb ik een aantal instellingen gewijzigd en nu wil het netwerk helemaal niet meer.
Ik kan vanaf beide computers (een Win98 machine en een WinXP machine) de andere computer zien en ik kan zelfs directories openen en bekijken. Maar.... Alleen wanneer ik op de Win98 machine werk en bestanden kopieer van de WinXP machine naar de Win98 machine werkt dit. Omgekeerd dus niet!

Als ik op de WinXP machine werk kan ik de andere PC zien, directories openen, maar als ik een bestand wil koperen dan krijg ik een "verwerkingsfout" van Windows. Vervolgens ligt het hele netwerk eruit.

Ik heb al van alles geprobeerd (heb ook hier al alles gelezen wat los en vast zit), maar ik kom er niet uit.

Mijn settings:
Win98
TCP/IP protocol, ip adres 192.168.0.2 subnet: 255.255.255.0

WinXP
TCP/IP protocol, ip adres 192.168.0.1 subnet: 255.255.255.0

USB-USB netwerk kabel

Heeft iemand hier de gouden tip voor mij?

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
De gouden tip voor je netwerk met die USB kabel heb ik niet.

Verder weet ik wel dat XP en Win98 niet altijd even goed met elkaar werken. Heb een situatie gehad bij kennissen met een standaard netwerk van 2 Win98 met 1 XP. Werkte eerst wel, vervolgens niet meer :? .
Ik neem die XP mee naar mij thuis, hang hem ik mijn netwerk en alles doet het.... |:( Ik neem hem weer mee terug naar die kennissen van mij en vervolgens doet hij het daar ook weer :?
M.a.w. Het kan ook aan de combinatie XP en Win98 liggen.....

Verder zou ik zelf nooit een netwerk maken met een USB kabel. Daar zijn die dingen niet voor gemaakt. Ik zou twee netwerkkaartjes kopen en een beetje kabel, kost 30 - 35 EURO. Dan heb je een iets professioneler netwerk. Met een hubje (of switch) erbij is het helemaal compleet.....

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wel dat een netwerk met kaartjes en hubs en dergelijke veel professioneler is, maar ik gebruik dit netwerk vooral om wat bestanden heen en weer te schuiven. Bovendien heb ik dat ding nou eenmaal en wil ik ook dat het werkt.

Oh ja, nog een ding vergeten te zeggen: ik kan (voordat de kopieeractie mislukt) prima pingen van de ene naar de andere computer.

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Heb je het al eens geprobeerd met de default instellingen van TCP/IP en Windows?
Oftwel: laat beide kanten zoeken naar een DCHP ip-adres. Dit kunnen ze niet vinden en krijgen vervolgens een door WIndows toegekend ip-adres (iets van 169.x.x.x)

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt bij eigenschappen van TCP/IP aanvinken dat er automatisch een IP adres moet worden toegewezen?

Gedaan (op beide PC's), maar dat werkt ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar even een aanvullende vraag:

Ik zie dat vaak mensen als enige protocol NetBui gebruiken. Nu staat dat bij mijn verbinding wel naast TCP/IP, maar ik vraag me af of ik niet genoeg heb aan alleen NetBui. De vraag is echter (want anders had ik het al lang geprobeerd): hoe kan ik in Windows XP het TCP/IP protocol bij mijn netwerkverbinding verwijderen? Bij mij is dat niet mogelijk.
Pagina: 1