Toon posts:

Vraagje over recent HK Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat over het volgende topic
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/464445

het is niet dat ik het niet eens ben met het optreden
ertegen, maar ik denk dat er iets te streng en overdreven
gereageerd is.

ik bedoel als je een topic opent met zo'n titel
dan kan je dit soort reacties verwachten.

zelfs Tom maakte de opmerking dat je er gewoon zelf om vraagt, als je zo'n topic opent in de HK
en dat ben ik wel met Tom eens

dus nu is mijn vraag: is het optreden niet TE overdreven geweest??

note: dit is gewoon een serieuze vraag en niet 1 of ander zeik topic erover, voordat ik afgekat wordt :X

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29

Jaymz

Keep on moving !

Mijn mening: 'grote' plaatjes is nog tot daaraantoe, maar ook niet echt leuk... 14 Mb is niet meer leuk :)

[edit: lichte nuancering aangebracht :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat wel eens duidelijk mag worden gemaakt dat de HK niet synoniem is met het verzieken van elk topic voor de lol.

Als iemand expres vraagt om niet met grote foto's te gaan smijten dan moet je inzien dat het ook niet grappig is als je dat dan wel doet. Je verpest het voor de topicstarter.

Doe dat dan gewoon niet joh.

Dat wat Hoicks deed was nog leuk. Een groot plaatje, maar nog geen 100 Kb. Dat is nog leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 19:07 schreef Jaymz het volgende:
Mijn mening: 'grote' plaatjes is nog tot daaraantoe. 14 Mb niet meer :)
true true,

maar de user had ook gewoon even gewaarschuwd kunnen worden.
mijn computer liep zelfs vast van dat plaatje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een HK tempban IS een waarschuwing. Laat daar even duidelijkheid over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 10 april 2002 19:09 schreef McGrath het volgende:

[..]

true true,

maar de user had ook gewoon even gewaarschuwd kunnen worden.
Uhm, in de HK duurt zo'n waarschuwing een uur of 24, minstens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hmm op zich is het best echt vragen om grote pics, maar dan nog, 14mb is gewoon TE

er zijn grenzen zeg maar...sjah...normaal gesproken denk ik dat bij elk ander topic een 14mb plaatje ook weggeedit wordt. Weet ik eigelijk wel zeker.

edit: ik typ te langzaam, hmm laat ik zeggen, GoT is er ook zonder HK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 19:10 schreef HlpDsK het volgende:
Een HK tempban IS een waarschuwing. Laat daar even duidelijkheid over zijn.
weet ik, maar er stond niet bij wat voor straf ie had gekregen :)

maar goed, ik weet nu iig jullie visie erover
en ik heb daar verder vrede mee :)
ik bedoel, ik ben het er mee eens dat 14mb echt te groot is

dus wat mij betreft mag deze dicht
mijn vraag is beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Damn, in de HK vragen voor modemvriendelijke content is toch wel heeeeeeeeeeel erg dom.

IMHO vraag je dan juist om andere dingen, alsof GoT ervoor is om dingen op een presenteerblaadje aan te laten dienen. En dan de HK vooral uitkiezen.

* Delerium denkt dat er weer is doorgedraaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 10 april 2002 19:19 schreef Ecteinascidin het volgende:
Damn, in de HK vragen voor modemvriendelijke content is toch wel heeeeeeeeeeel erg dom.

IMHO vraag je dan juist om andere dingen, alsof GoT ervoor is om dingen op een presenteerblaadje aan te laten dienen. En dan de HK vooral uitkiezen.

* Jaymz denkt dat er weer is doorgedraaft.
Klopt, in de HK om modemvriendelijke dingen vragen is 'dom'.
Als je dan een plaatje van 14 Mb post, dan draaf je inderdaad door ja. Als, nadat iemand er al vanaf is gevlogen, dat nog twee keer wordt herhaald, tsja..... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19

Hoicks

Techno!

Op woensdag 10 april 2002 19:08 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind dat wel eens duidelijk mag worden gemaakt dat de HK niet synoniem is met het verzieken van elk topic voor de lol.

Als iemand expres vraagt om niet met grote foto's te gaan smijten dan moet je inzien dat het ook niet grappig is als je dat dan wel doet. Je verpest het voor de topicstarter.

Doe dat dan gewoon niet joh.

Dat wat Hoicks deed was nog leuk. Een groot plaatje, maar nog geen 100 Kb. Dat is nog leuk.
Ik denk dat je Bierkameel bedoelt. Ik heb geen plaatjes gepost. Heb het topic wel in SM aangegeven.

Ik vind het zielig en kenmerkend voor niet sociale users dat zij een topic op deze manier weten te vernaggelen.

De topicstarter vraagt letterlijk om een topic met moppen en grappige verhalen zonder plaatjes. Hou je hier dan verder gewoon aan. één grapje is leuk (die van Bierkameel) de rest is gewoon een meeloper die leuk gevonden wil worden door de humor van een ander te copyen.

Het is dat ik weg moet anders had ik dit nog wel iets nader willen benadrukken.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 19:20 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Klopt, in de HK om modemvriendelijke dingen vragen is 'dom'.
Als je dan een plaatje van 14 Mb post, dan draaf je inderdaad door ja. Als, nadat iemand er al vanaf is gevlogen, dat nog twee keer wordt herhaald, tsja..... :{
Volgens mij bedoelt Ecteinascidin dat het optreden van de modjes een tikkeltje overdreven was zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 10 april 2002 19:53 schreef Thunder het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt Ecteinascidin dat het optreden van de modjes een tikkeltje overdreven was zeg maar.
Klopt, dat _kan_ hij inderdaad bedoelen. De tekst kan echter ook van de andere kant benaderd worden :)

Ik benader het dus van de andere kant, die vrijheid liet de tekst mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar dit vind ik gewoon overdreven.

Het is een groot plaatje ja (en asociaal, maar het is als grap bedoelt). Maar om er een (meerdaagse)ban voor te geven :? Dat snap ik echt niet hoor. Als het te groot is om te laden druk je op je 'stop'-knop. Of je opent het in opera zonder plaatjes. En dan meel je mij of zeg je het tegen een modje en die haalt et dan weg...

En de mensen die vinden dat ik elk topic verziek (HlpDsK), ik probeer het juist leuk en gezellig te houden en leuke topics te starten enz...

nouja, ik vind het iig een ban om niks :S (maar wie ben ik :?)

En ik zou ook graag willen weten hoe dit is overlegd en met wie? En waarom ik dan precies ben gebanned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom post je hier nou weer hetzelfde als ik net je topic met een duidelijk bericht sluit?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 20:51 schreef JvS het volgende:
Waarom post je hier nou weer hetzelfde als ik net je topic met een duidelijk bericht sluit?
Bericht??

IK volg je even niet?

edit:
ow, die meel... jaja, maar als hier een topic loopt en de andere modjes mij hierheen verwijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op woensdag 10 april 2002 20:53 schreef emingee het volgende:

[..]

Bericht??

IK volg je even niet?

edit:
ow, die meel... jaja, maar als hier een topic loopt en de andere modjes mij hierheen verwijzen...
Dat was ik ;) (hoewel Jaymz ook, maar die heeft inmiddels de link verwijderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 20:58 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Dat was ik ;) (hoewel Jaymz ook, maar die heeft inmiddels de link verwijderd).
Ah, 1 modje + een andere user dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 10 april 2002 20:31 schreef emingee het volgende:
Sorry, maar dit vind ik gewoon overdreven.

Het is een groot plaatje ja (en asociaal, maar het is als grap bedoelt). Maar om er een (meerdaagse)ban voor te geven :? Dat snap ik echt niet hoor. Als het te groot is om te laden druk je op je 'stop'-knop. Of je opent het in opera zonder plaatjes. En dan meel je mij of zeg je het tegen een modje en die haalt et dan weg...

En de mensen die vinden dat ik elk topic verziek (HlpDsK), ik probeer het juist leuk en gezellig te houden en leuke topics te starten enz...

nouja, ik vind het iig een ban om niks :S (maar wie ben ik :?)

En ik zou ook graag willen weten hoe dit is overlegd en met wie? En waarom ik dan precies ben gebanned?
Ben het wel eens met HlpDsk. Hij was gewoon 14 MB en niet grappig. En 1 ding, een HK ban, die andere forums zijn ook leuk hoor |:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 21:00 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Ben het wel eens met HlpDsk. Hij was gewoon 14 MB en niet grappig. En 1 ding, een HK ban, die andere forums zijn ook leuk hoor |:( ;)
Staat er in mijn post dat ie grappig is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 10 april 2002 21:03 schreef emingee het volgende:

[..]

Staat er in mijn post dat ie grappig is dan?
Toch maar ja ;)

ff een quote
Door emingee - woensdag 10 april 2002 17:58

--------------------------------------------------------------------------------
foto??
[verwijderd]

moehoehaha, wtc fototje (+14 mb)

(gerisized natuurlijk, maar het blijft 14 mb :D :P )
Nee, niet grappig bedoelt, kan ik niet opmaken ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw waarschuwing heb ik nog eens extra duidelijk gemaakt, aangezien je verleden niet zo smetvrij is. Je heb al eens eerder een rotgeintje uitgehaald in de HK. En we blijven niet zeggen dat je dat soort shit gewoon niet moet doen.

Weet je dat je gematst bent? Je hebt het over een meerdaagse ban. Klopt, ik heb je 4 dagen buiten gezet. Ik had je net zo goed een volle week opzij kunnen zetten. Maar ik probeer het goede in een mens te zien dus je kunt het over een paar dagen weer proberen.

Als je na 2 van die tikken op je vingers nog niet snapt wat wel en niet kan, dan hoor je ook niet in de HK thuis imo, en zul je wellicht bij een volgende misstap dus echt de HK niet meer terugzien. Zoals gezegd in je mail.

En daar ben ik ook totaal niet rouwig over. Jij blijft fouten maken waar je het plezier van de HK voor anderen mee vergalt. En daar houden we je dan ook verantwoordelijk voor.

Als jij nou eens goed nadenkt voordat je zulke dingen doet, en of het wel zo leuk is als je wel niet denkt in een opwelling, dan kun je nog lang plezier hebben van de HK. Net als iedereen. Maar ga je weer de fout in, sja, eigen schuld, maar we zetten je net zo makkelijk er echt uit. Zo zit de policy in elkaar. We blijven niet bezig met waarschuwen namelijk.

Verziek de boel gewoon niet, in hemelsnaam. Het is geen kleuterspeelplaats hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Op woensdag 10 april 2002 21:17 mekkerde HlpDsK het volgende verhaal:
bladiebladiebla.
Amen.

Doch wil ik er nogmaals op wijzen dat bovenstaand verhaal voorkomen had kunnen worden als er respect was opgebracht voor de topicstarter en zijn topic.
Op 10 april om 17:52 mekkerde DutchCommando (was: Piepeltjes) het volgende:
Ik moet nog fun hebben! En jullie gaan dur voor zorgen .
Rulez:

Bovenal geen plaatjes

Post hier je moppen en andere leuke verhalen voor mij.
Hoeveel moeite is het om respect op te brengen voor de vraag van de topicstarter? Deze Tweaker vraagt dus zoals je in de kwoot hierboven kan lezen, om grappige verhaaltjes en moppen te posten, en geen plaatjes.

Dat één plaatje wordt gepost in een ironische opmerking allah (!) maar dat na deze opmerking meteen maar het hele topic volgespamd wordt met pix (en dan heb ik het nog niet eens over de grootte van deze bestanden) vind ik ronduit asociaal.

Het moraal van deze post: respecteer je Tweaker, z'n posts, en z'n topics én behandel mensen zoals je zelf behandeld wilt worden.

Kun je dit niet opbrengen, sorry, maar dan getuig je niet van een echte Tweaker mentaliteit.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 10 april 2002 19:08 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind dat wel eens duidelijk mag worden gemaakt dat de HK niet synoniem is met het verzieken van elk topic voor de lol.plaatje, maar nog geen 100 Kb. Dat is nog leuk.
Ik wil deze zin nog wel een keertje benadrukken... Hier kan ik niet meer dan het echt HE LE MAAL mee eens zijn... Iets wat veel mensen niet lijken te snappen...

Respecteer elkaars topic, ga dat niet verzieken met irritante opmerkingen. Als je dat wil, ga dan maar naar het sexforum van fok! kijken, hoe bijna elk topic daar verkracht wordt en hoe irritant dat is. Vind je dat niet irritant en eigenlijk wel grappig? prima, dan is fok! wellicgt een beter forum voor je. irriteert het je mateloos (zoals het mij doet), heb dan begrip voor ingrepen op/in offtopic en verziekende opmerkingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 19:37 schreef Hoicks het volgende:

[..]

Ik denk dat je Bierkameel bedoelt. Ik heb geen plaatjes gepost. Heb het topic wel in SM aangegeven.

Ik vind het zielig en kenmerkend voor niet sociale users dat zij een topic op deze manier weten te vernaggelen.

De topicstarter vraagt letterlijk om een topic met moppen en grappige verhalen zonder plaatjes. Hou je hier dan verder gewoon aan. één grapje is leuk (die van Bierkameel) de rest is gewoon een meeloper die leuk gevonden wil worden door de humor van een ander te copyen.

Het is dat ik weg moet anders had ik dit nog wel iets nader willen benadrukken.
nogmaals, in de HK kan je gewoon bijna voor 100% verwachten
dat als je zo'n topic opent dat de HK-ers exact het tegenovergestelde gaan doen

daarbij ben ik geen meeloper en ik hoef niet leuk gevonden te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 11:33 schreef McGrath het volgende:

[..]

En dat is dus niet normaal en irritant. Daarom is het ook goed dat die mensen opnieuw worden "opgevoed." Het is gewoon zwaar irritant en ook zo niet grappig :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

[..]

daarbij ben ik geen meeloper en ik hoef niet leuk gevonden te worden
Nee, dat zou je niet mogen én hoeven te verwachten. Het respectloos behandelen van een topic van welke topicstarter, zorgt i.m.h.o. voor een verloedering van de HK waardoor, serieuzere topics, die net niet serieus genoeg zijn voor SG, geen kans krijgen, en elke topic in een zooitje zou eindigen.

Als iedereen zou denken zoals jij denkt, kan je de HK beter maar meteen op slot doen, want dan zou een topic als: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/464747 ook eindigen in een zootje.

M.a.w. als je de topicstarter en z'n post niet serieus kan nemen, vind ik dat je in de HK en zelfs op heel GoT niet thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa... ik zal eens een accountje op het Fok! forum gaan openen, hopelijk zijn de modjes daar niet zo gek >:) :P

[slotje request]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Dat ligt dan aan het kinderachtige gedrag van veel kleuters in de HK. En die voeden we dus idd maar opnieuw op.

Desnoods met de harde hand. Een tik op de billen waar nodig. Hier dus synoniem met tempbannetjes e.d.

En hopelijk dat men mentaal wat volwassener wordt. Dat zou de sfeer zeer ten goede komen. We blijven hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 17:55 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan het kinderachtige gedrag van veel kleuters in de HK. En die voeden we dus idd maar opnieuw op.

Desnoods met de harde hand. Een tik op de billen waar nodig. Hier dus synoniem met tempbannetjes e.d.

En hopelijk dat men mentaal wat volwassener wordt. Dat zou de sfeer zeer ten goede komen. We blijven hopen.
sorry hoor, maar vind jij een topic waarin een topicstarter zegt: "vermaak mij met leuke dingen want ik ben te lui om zelf wat te zoeken, owja geen plaatjes want dat trekt mijn verbinding niet" niet lame dan? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Expres belachelijk grote dingen posten omdat je weet dat het een modemmer is, vind ik 100 x lamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 19:51 schreef HlpDsK het volgende:
Expres belachelijk grote dingen posten omdat je weet dat het een modemmer is, vind ik 100 x lamer.
Dat vind ik dus niet... maar goed meningen verschillen.

FF over dat plaatje:
dat snap ik nou net niet...

als dat plaatje zo groot is... dan stop je toch met laden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer wil je het nou eens snappen: jij moet überhaupt niet die situatie creeëren. Als jij normaal doet, dan hoeven anderen niet op stop te rammen.

Doe gewoon normaal.

Damn, en dat zeg ik tegen iemand die bsod-links post in de HK. Hoezo eigenwijs ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

deze discussie gaat nergens heen. Gelijk halen lijkt me niet nodig en of de topicstarter een dom topic opent, maakt niet uit of wij optreden tegen verziekende posts..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.