11 september en de nabije toekomst

Pagina: 1
Acties:

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Dit is mijn theorie over de nabije toekomst na de 11 september aanslag. Het bestaat uit 2 fasen die de VS zal gaan uitoefenen:

FASE 1:
De terroristische aanslag van 11 september gebruiken om meerdere vliegen in 1 klap te slaan. Daarbij wordt er een soort (koude)oorlog geschapen met sommige (islamitische) landen om zo de eigen economie op gang te helpen (dat vooral wordt gestart met het ontwikkelen van de defensie industrie). De VS zag waarschijnlijk dat in de nabije toekomst een groot economische wereldcrisis zou gaan verschijnen en heeft door het ontwikkelen van een 'langdurige' oorlog dit proberen te voorkomen. Naar aanleiding van de ervaring en kennis van het verleden, zoals de economische crisis in de jaren 10 en de 1e wereldoorlog erna (gevolg: economische expansie en een verandering van 'culturele' waarden), de economische crisis na 1929 en de 2e wereldoorlog erna (gevolg economische expansie en verandering van de waarden), de vele oorlogen niet meegeteld uiteindelijk de golfoorlog in 1990 (die door de VS werd gecreëerd door Saddam toestemming te geven om Koeweit aan te vallen) die een gevolg was de economische crisis na 1987.

Na 1991 zijn de waarden en wereldbeeld weer veranderd dat voor een aantal dingen heeft gezorgd. De huidige economische crisis komt grotendeels door het feit dat de wereldmarkt verzadigd is. De VS zal daarom moeten zorgen dat er nieuwe markten worden gecreëerd. De landen met grotendeels gesloten markten is een potentiële markt om goederen af te zetten. Het is voor de VS van groot belang om de economieën van die landen te stimuleren, zodat de bevolking een hogere bestedingsgraad krijgt om zo de Amerikaanse goederen daar af te zetten. Om nieuwe markten te creëren moet de Verenigde Staten ervoor zorgen dat 'geslote en arme' markten worden geopend. Hiervoor kan gezorgd worden door een 'langdurige' oorlog te schapen. Naast het voordeel voor hun eigen economie (vooral defensie)kan de VS hierdoor niet alleen van zijn vijanden verlost worden maar ook nieuwe markten creëren. Afghanistan is een voorbeeld. De VS heeft door het verslaan van de Taliban verschillende voordelen behaald. Ten eerste heeft de VS ervoor gezorgd dat het basissen heeft in die regio. Ten tweede heeft het ervoor gezorgd dat de olierijke gebieden onder hun eigen controle komen. En ten derde heeft het een nieuwe markt gecreëerd waar weer in de toekomst McDonnalds' kunnen worden geopend. Vrijheid geven aan een volk dat jaren onder druk heeft geleefd, zal makkelijk de waarden van de VS overnemen. De acceptatie zal sneller gaan. In de nabije toekomst kan de VS dit ook met Irak en Iran doen. Naast weer de olie zal de VS weer nieuwe markten hebben gecreëerd.

De VS weet heel goed dat een 'echte' oorlog, zoals de 1e en 2e wereldoorlog veel schade zal brengen, vanwege het feit dat veel landen over een atoombom beschikken. Om de wereldeconomie en de waarden te veranderen en weer op gang te brengen heeft het een ander soort oorlog gecreëerd na de aanslag. De VS zal tijdelijk het terrorisme (en gedeeltelijk de islam) als vijand behouden om zo een soort koude oorlog sfeer te behouden. Nadat veel 'vijanden' zijn uitgeschakeld en de economie weer verbeterd zal het verder gaan met fase 2.

FASE 2:
De Verenigde Staten weten dat China een groot probleem zal zijn in de toekomst. China heeft 1.2 miljard inwoners en is op weg om een groot economisch macht te worden. De Chinezen azen al tijden op verschillende grondgebieden buiten hun eigen grens. Vooral Russisch Siberië ziet China wel zitten, vanwege de grondstoffen. In Rusland heerst bijvoorbeeld sinds enige tijd de angst voor namelijk de vrees dat een vloed van Chinezen de oostelijke helft van Siberië onder de voet zal lopen. Er zijn nu al ongeveer 2 miljoen Chinese illegalen over het grensgebied met China en Rusland. In China bestaan kaarten waarop delen van het Russische Verre Oosten als Chinees grondgebied staan aangegeven.

China heeft problemen met Taiwan en zijn bezette gebieden zoals Xinjang en Tibet. Tevens heeft het problemen met India. India heeft nauwe banden met Rusland en is grotendeels bezig om op politiek gebied China te benadelen. Dit is een doorn in het oog van China die daarom goede betrekkingen heeft gemaakt met Pakistan. Veel nucleaire installaties zijn gedeeltelijk met de hulp van China gerealiseerd. India heeft net als China een enorme bevolking van bijna 1 miljard inwoners en atoombommen. Militair gezien is China en India een grote concurrent van elkaar.

De Verenigde Staten zijn daar aanwezig om China te controleren en hun eigen economische voordelen te behalen. De Verenigde Staten bewaken dat gebied om de macht van China in die regio in te dimmen. De Verenigde Staten realiseren zich ook dat de enorme bevolkingsaantallen en de economische/militaire potentie van China en India een groot probleem in de toekomst zullen zijn. Om het toekomstige 'gevaar' te stoppen kan de VS de volgende methoden gebruiken:

1. Na Afghanistan zal het basissen openen in de voormalige SU republieken zoals Turkmenistan, Oezbekistan en Kirgizië. Met een mogelijkheid om basissen in Kazakstan te openen in de toekomst.

2. China is een groot economische potentie en een groot toekomstig afzetmarkt voor de Amerikanen. In principe is de economische vooruitgang van China voordelig voor de VS omdat het na de huidige verzadiging van de wereldmarkt een enorm grote markt kan creëren. Maar grote economie stimuleert een grote uitgave aan de defensie. China zal in de toekomst op militair gebied steeds machtiger worden en dat kunnen ze gebruiken om juist de Amerikaanse afzet te verhinderen. De VS zal voordat het een groot markt creëert eerst een aantal dingen doen (die het in het verleden al vaak deed):

a). Zorgen dat er een varval is van de waarden van de huidige 'vijandige' bevolking;
b). Een situatie creëert om verdeeldheid onder de bevolking te schapen;
c). Oorlog of een soortgelijke situatie uitlokken om de waarden helemaal te wissen;
d). De eigen waarden aan laten nemen en zo een nieuw groot markt te creëren voor eigen afzet.

3. Het grote aantal bewoners van China en India is een probleem. Daarom zal ervoor gezorgd worden om het aantal bewoners te verminderen (hoe onmenselijk ook. Net als in de 1e en 2e wereldoorlog zal men ook in China proberen om op de 'reset' knop te drukken. Er zal eerst worden geprobeerd om India en China tegen elkaar op te zetten. Door de toenemende dreiging zal de VS de binnenlandse situatie veranderen. Tibet en Xinjang zullen beginnen met de onafhankelijkheidsstrijd (met behulp van de CIA). Zo wordt er voor gezorgd dat China zijn inkomsten voornamelijk voor dit strijd zal gebruiken. Naast het Taiwan probleem zal de VS proberen om de Chinese etnische bevolking tegen elkaar op te zetten om zo een burgeroorlog uit te lokken. De beste manier om een groot 3e wereldoorlog te verhinderen is geen oorlog tussen India en China maar een interne oorlog in China zelf. Dit zorgt niet alleen voor vermindering van de bevolking maar kan ook ervoor zorgen dat ze erna de waarden van de VS sneller zullen overnemen. Uiteindelijk denk ik toch dat het zal escaleren in een atoomoorlog tussen China en India. De VS zal niet zo dom zijn om een oorlog met de Chinezen aan te gaan.

Na de val van de huidige Chinese waarden en de vermindering van het aantal inwoners zal er een nieuw regering worden gevormd en een afzetmarkt voor de VS. De Chinese markt zal onder invloed van de VS komen, net als bijna alle landen van de wereld. De volgende fase is dan om met behulp van de Amerikaanse waarden de Chinese economie te stimuleren.

Is volgens mijn bovenstaande theorie over de nabije toekomst realistisch of zit ik maar wat uit m'n nek te lullen :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De geschiedenis van de US leert echter wel dat hoe arrogant en zelfzuchtig de Amerikanen ook zijn, ze eigen een navelstaar-volk zijn. Isolationisme is een Amerikaanse eigenschap en hun bemoeienis in de wereld is gebaseerd op non-risico. Grote jongens laten werkelijke klappen vallen dus US <-> China/India is IMHO uitgesloten. Zowiezo dat Alleen US-oliebelangen tellen en deze zijn veilig in het Midden-Oosten en Zuid Amerika.

Wat de US verder wil hebben kunnen ze op de kapitaalmarkt gewoon kopen, aangezien Amerika gewoon het geld heeft. - simpel -.

Mijn analyse van 11 september is dat wederzijds respect een herziening gaat krijgen op gewoon culturele niveau's. Als moslims etc Christenen niet echt accepteren zal de genereuze 'laat maar' op den duur ophouden en veranderen in een soort isolatie. Reeele grenzen optrekken enz. Zolang je bv in Arabie de doodstraf krijgt voor het bezit op de bijbel zal er toch geen ruimhartig begrip onzerzijds kunnen komen en mensen als Foruyn begrijpen dat (vandaar hun politieke stromingen). Het is echter een intern beschavingsprobleem want het onderdrukken van burgers slaat toch voornamelijk op eigen burgers. Die pikken dat nooit onbeperkt lang: Arabie en China bijvoorbeeld (india niet echt). Interne strubbelingen zullen meer Amerika meezuigen dan de US uitlokken tot grootschalige bemoeizucht/regelzucht.

Mensen zijn misschien wel zelfzuchtig, maar het regelen/domineren kost ook energie en geld. Vandaar ook een vorm van passiviteit dat in stand blijft als bv de US het allemaal wel prima vindt, zoalg de US maar leading-nation blijft.

Wel interesante en erg uitgebouwde stelling BTW. :)

Verwijderd

Gezien de geschiedenis van de VS kan ik me best vinden in jouw omschrijving met als verschil dat de VS WEL actief meedoet in een eventuele 3e wereldoorlog.
Zeker gezien vanuit het handelen van de VS in Zuid Amerika, Vietnam en Japan in het verleden. Mocht er een 3e wereldoorlog komen gaan ze waarschijnlijk gigantisch op hun smoel.

Verwijderd

Quilix je vergeet alleen 1 belangrijk punt mee te nemen in je overweging..
Namelijk dat de VS en zelfs de VN zich al sinds de jaren 60 zorgen maakt om de overbevolking en bang zijn dat de natuurlijke energie bronnen en grondstoffen uitgeput raken.. wat volgens hun een bedreiging zou zijn voor het voortbestaan van de mensheid

In een VN rapport werd dan ook aangeraden om actie te ondernemen tegen de stijgende wereldpopulatie
voorbehoeds middelen en abortussen zijn maar een klein deel van die actie
imho maakt AIDS ook deel uit van een depopulatie strategie Maar zo nu en dan een oorlog met massavernietigingswapens is natuurlijk helemaal een effeciente oplossing

het enigste wat je je moet afvragen is of sommige mensen in staat zijn om zo te redeneren en mensen alleen zien als populatie getallen

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 20:48 schreef Flamez het volgende:
Quilix je vergeet alleen 1 belangrijk punt mee te nemen in je overweging..
Namelijk dat de VS en zelfs de VN zich al sinds de jaren 60 zorgen maakt om de overbevolking en bang zijn dat de natuurlijke energie bronnen en grondstoffen uitgeput raken.. wat volgens hun een bedreiging zou zijn voor het voortbestaan van de mensheid
Moet je eens voorstellen hoeveel grondstoffen en energie de Chinese bevolking (en ook India) zal gaan gebruiken als ze net zo welvarend worden als de VS. Dit is dus een zeer groot gevaar en de VS weet dit.

Verwijderd

ja en China voelt al nattigheid en vreest waarschijnlijk dat zij op het depopulatie lijstje van de amerikanen staan

Ze zijn dan ook al bezig met een enorme troepen opbouw waardoor Japan zich nu weer bedreigd voelt en die op hun beurt weer waarschuwen dat ze 'in no time' duizenden nucleare wapens kunnen maken :{

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

Het is een leuke theorie moet ik zeggen en zeker niet ondenkbaar. Zelf denk ik dat het niet zover zou komen. Als China en India elkaar lopen te nuken dan kunnen wij geen sla meer eten en dat pikken wij hollanders niet.. :) Dus dan gaan we met onze gloednieuwe JSF's... Oh nee, laat maar.

Nee, er zal denk ik wel een stokje worden gestoken zodra China en India met elkaar gaan lopen klieren. Maar, da's mijn mening. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• siggy
  • Laatst online: 31-12-2025

siggy

Wait.... what?

bedoel je dat 11 september gedirigeerd is door de amerikanen zelf?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Verwijderd

Een stokje ?? Ik denk een hele boom :)

Ik zie het depopulatie probleem ook wel als reeël en opzich (mijn mening dus) zou ik er geen probelemen meej hebben als India en China elkaar wat uitdunnen, laten we zeggen per land ongeveer de helft eraf....

Dan hebben die landen hulp nodig hierna en dara komt de VS idd om het hoekje kijken, ze ontginnen wat land kopen wat bergen, en beginnen hun eigen producten daar aan de man te brengen en geven hun Dollar daar waarde....Weer het Amerikaanse politie gedrag dus. (heb ik het niet zo op)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 11:50 schreef siggy het volgende:
Yep, en er zijn er veel meer die dat denken. Ik da8 het al een paar dagen na de aanslagen :) Dan bedoel ik de regering, niet 1 of andere radicale groepering :)

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 11:50 schreef siggy het volgende:
Nee dat bedoel ik niet. Staat ook nergens in mijn tekst. De VS heeft na de aanslag de situatie alleen goed aangepakt om er voordeel uit te halen.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 11 april 2002 15:20 schreef sjorsie het volgende:

[..]

Yep, en er zijn er veel meer die dat denken. Ik da8 het al een paar dagen na de aanslagen :) Dan bedoel ik de regering, niet 1 of andere radicale groepering :)
(ik begin ook in die richting te denken)

stel dat dit ooit waar mocht zijn, dan heb je je 3e wereld oorlog....
zit ik toch liever op mars :+

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Een goede topic, maar ik verplaats hem naar het tijdelijke politiek-forum. Daar past hij beter.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 20:56 schreef Lord Daemon het volgende:
Een goede topic, maar ik verplaats hem naar het tijdelijke politiek-forum. Daar past hij beter.
En toen was de topic dood.

Lord Daemon je weet toch dat bijna alle topics hier over de Nederlandse verkiezingen van 15 mei gaat?

De topic heeft dus niets met deze forum te maken. Als je de inhoud leest, begrijp je het wel. Dus ik zou graag willen dat het terug wordt geplaats bij W&L.

Verwijderd

Ergens heb je wel gelijk, maar het is in feite wel politiek, en het thema van dit forum is politiek, en niet tweede-kamerverkiezingen. Dus ook voor de move valt iets te zeggen...

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

:? rare move.
in /49 kom ik alleen over 15mei etc zeiken/ranten. Niet over de beschouwingen van 9-11 op globo-politiek.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik ga vast ruzie krijgen, dus ik move hem gewoon weer terug naar W&L >:) :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 12 april 2002 13:01 schreef LuNaTiC het volgende:
ik ga vast ruzie krijgen, dus ik move hem gewoon weer terug naar W&L >:) :P
Geen ruzie met mij iig, hooguit dat enkele move-sporen in de vorm van reacties getrashed kunnen worden :)

• siggy

siggy

Wait.... what?

de enige manier op geen oorlog is een common enemy voor elke mens op deze aardkloot.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

Doel je naar Independence Day gevallen? Ben ik het wel mee eens: zodra de hele mensheid bedreigt wordt, dan kunnen ze in een keer wel samenwerken, da's het stomme van deze wereld. :(

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• siggy

siggy

Wait.... what?

nou ja independance day :)
ja eigenlijk wel ja :+

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
De topic heeft volgens mij de Guinness Book of Records gehaald. Onder de hoofdstuk: De meeste gemoved topic :P

Verwijderd

Muslims and the West after Sept. 11 - een artikel van de website van http://www.secularhumanism.org. Het artikel gaat in op de geschiedenis en de ontwikkelingen m.b.t. de islam, en het fundamentalisme en 11 September. Mischien leuk leesmateriaal vanwege het onderwerp van deze topic.

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

KreKkeR241

11101001010

Op vrijdag 12 april 2002 13:47 schreef almightyarjen het volgende:
Doel je naar Independence Day gevallen? Ben ik het wel mee eens: zodra de hele mensheid bedreigt wordt, dan kunnen ze in een keer wel samenwerken, da's het stomme van deze wereld. :(
Toch heb je in sommige oorlogen ook vaak sub-oorlogjes.
Zo ook waarschijnlijk in de oorlog tegen de aliens:
Groepen of landen (waarschijnlijk die altijd onderdrukt werden) die mee vechten aan de kant van de aliens omdat ze hun medemens als grotere vijand beschouwen...

Verwijderd

Met fase 1 ben ik het nog met je eens, die ontwikkelingen zijn op het moment al aan de gang.
De VS zal voordat het een groot markt creëert eerst een aantal dingen doen (die het in het verleden al vaak deed):

a). Zorgen dat er een varval is van de waarden van de huidige 'vijandige' bevolking;
b). Een situatie creëert om verdeeldheid onder de bevolking te schapen;
c). Oorlog of een soortgelijke situatie uitlokken om de waarden helemaal te wissen;
d). De eigen waarden aan laten nemen en zo een nieuw groot markt te creëren voor eigen afzet.
Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat de VS dit 4 stappenplan op China zal gaan toepassen. Ten eerste omdat de waarden van de chinese bevolking (ondanks dat de communistische partij nog steeds aan de macht is) steeds meer op de Amerikaanse waarden gaan lijken. Het wordt langzaam maar zeker ook een markteconomie. Doordat het beter met China gaat denk ik ook dat de communistische partij nog wel even aan de macht kan blijven.

Het bovengenoemde vierstappenplan werkt volgens mij alleen bij kleinere, armerere landen met een dicatuur en een ontevreden bevolking. Daarom zal de VS dit ook niet bij China proberen. En omdat de bevolking het in China het niet extreem slecht heeft wordt er denk ik ook niet geprobeerd een revolutie te ontketenen.
Tibet en Xinjang zullen beginnen met de onafhankelijkheidsstrijd (met behulp van de CIA). Zo wordt er voor gezorgd dat China zijn inkomsten voornamelijk voor dit strijd zal gebruiken.
ZOveel geld zou dit niet kosten denk ik. Kans op slagen (onafhankelijkheid) lijkt me ook klein. In Tibet zijn de chinezen in de meerderheid en zijn opstanden altijd hard en bloedig neergeslagen.
Naast het Taiwan probleem zal de VS proberen om de Chinese etnische bevolking tegen elkaar op te zetten om zo een burgeroorlog uit te lokken. De beste manier om een groot 3e wereldoorlog te verhinderen is geen oorlog tussen India en China maar een interne oorlog in China zelf.
China heeft 56 verschillende etnische bevolkinggroepen die maar 8% van de bevolking maken. Ik vraag me af hoe Amerika die tegen elkaar op zou willen zetten en hoe dan een burgeroorlog zou ontstaan, lijkt me onwaarschijnlijk.

Persoonlijk denk ik dat de VS geen radicale of duidelijke acties tegen China zullen gaan ondernemen. Hooguit zullen er meer subtiele middelen worden toegepast. China hoorde ook niet bij 'de as van het kwaad' van Bush, en voorlopig hebben ze sowieso hun handen vol aan het midden oosten.
Pagina: 1