Toon posts:

pc start niet meer op..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is bijzonder fijn.. heb ik net mijn nieuwe (uitstekende) aldi pc binnen.. wil ik boven mijn "oude" pc aansluiten op het netwerk zodat ik mijn zooi kan over kopieeren.. doet ie het niet meer!! (oude pc dus)..

als ik op de aan knop druk.. gaan de lichtjes branden en bijna meteen hoor je 2 tonen.. een hoge daarna een iets lagere..

als ik het geheugen verwijder..videokaart.. of cpu hoor ik een andere toon (herhalende hoge tonen)

hij deed het vanmiddag nog helemaal goed.. toen heb ik een oude netwerk kaart er uit gehaald.. oude pc naar boven gebracht.. startte 2x op.. maar keyboard en muis werkte niet en daarna dus helemaal nix meer..

alle insteken kaarten + cdrom en hardeschijven verwijderen heeft geen zin..

wat kan dit zijn?!.. moederbord is bijna een jaar geleden er in gezet..lijkt me sterk dat ie nu opeens kapot is..in het boekje staan de tonen niet uitgelegd .. (tis een a-open BX.. ax6bc mobo)

verdere specs:
PII 400 op ax6b mobo
256 mb ram (1 kaartje)
geforce256
wd digital 20gb hd + maxtor 6 gb
sblive 1024

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
hij geeft ook geen beeld?
dan zou je denken dat je V.plank het begeven heeft :?

Verwijderd

Topicstarter
idd geen beeld..

Verwijderd

Topicstarter
ik kan'r echt niet tegen :) misschien is het wat simpels? .. kep 'm al verkocht namelijk (hij werkte SUPER helemaal voor een wat oudere pc) .. en ik moet me oude spul terug .. (hardeschijf overzetten is dus niet echt de bedoeling)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik dacht dat er meestal in het boekje van het moederbord een duidelijke omschrijving staat over de piepjes. 3x een piep waarvan èèn lang en 2 kort is de videokaart die blokt, volgens mij is dat ook bij jou het geval.

Probeer eens een PCI videokaart voor de zekerheid en controleer of de AGP videokaart wel goed werkt (in een ander PC?) en of hij goed in het slot zit :) (soms gaat dat nog wel eens fout).

Verwijderd

Topicstarter
mja ik zal even op zoek gaan naar een andere video kaart :( :( .. om te testen verder is alles goed aangedrukt.. :)

het is 1 korte hogere piep en 1 iets langere lagere piep

ik kan zo dus niet van mijn nieuwe systeem genieten!!! andere MOEt gefixt :'(

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 19:34 schreef Alkahol!K het volgende:
mja ik zal even op zoek gaan naar een andere video kaart :( :( .. om te testen verder is alles goed aangedrukt.. :)

het is 1 korte hogere piep en 1 iets langere lagere piep

ik kan zo dus niet van mijn nieuwe systeem genieten!!! andere MOEt gefixt :'(
lijkt haast wel videokaart. Zometeen dus ff een ander erin drukken ;)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
druk alles is goed aan en kijk wat ie dan doet

Verwijderd

Topicstarter
vid kaart vervangen (ook apg :( ) maar nog steeds zelfde fout melding.. alles aangedrukt.. ik ga nu reepje ram proberen (al is die van mij nog maar 3 weken oud)

elke tip is welkom .. ik wil met me nieuwe spelen!!

edit: ander ram heeft ook totaal geen zin..

want zijn de mogelijkheden nog :'( :'(

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

zoek uit wat voor 'n bios er op je moederbord zit en ga naar deze pagina:
http://www.dslreports.com/faq/1455

beepcodes voor elke bios. Kun je proberen te achterhalen wat er precies mis is.
Misschien geen oplossing, maar het proberen waard

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 19:57 schreef YellowCube het volgende:
zoek uit wat voor 'n bios er op je moederbord zit en ga naar deze pagina:
http://www.dslreports.com/faq/1455

beepcodes voor elke bios. Kun je proberen te achterhalen wat er precies mis is.
Misschien geen oplossing, maar het proberen waard
heej thnx... daar kan ik ECHT wat mee *gaat checken* !!

Verwijderd

Topicstarter
AWARD BIOS BEEP CODES

The following are Award BIOS Beep Codes that can occur. However because of the wide variety of different computer manufacturers with this BIOS the beep codes may vary.

1 long, 2 short Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information
Any other beep(s) RAM problem.
hmja.. ik heb dus een award bios.. en heb ook al een andere reepje ram geprobeerd.. ram werkt niet als je't in bijv het laatste bankje stopt alleen of wel?

(videokaart heb ik ook al veranderd.. geforce256 -> voodoo3)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

knikker je die Voodookaart ook in de AGP poort...zo ja, probeer een simpele pci-videokaart.

edit/
als het goed is maakt het niet veel uit waar het geheugen zit..eerste, middelste, laatste bank...zou niet uit moeten maken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 20:19 schreef YellowCube het volgende:
knikker je die Voodookaart ook in de AGP poort...zo ja, probeer een simpele pci-videokaart.

edit/
als het goed is maakt het niet veel uit waar het geheugen zit..eerste, middelste, laatste bank...zou niet uit moeten maken.
hm misschien werkt het in een ander bankje dan.. kan ik ook nog proberen.. simpele pci videokaart heb ik niet in de buurt :(

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds geen resultaat :(
Pagina: 1