Heeft Terratec Sixpack 5.1 een DD decoder?

Pagina: 1
Acties:

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Heb het overal gezocht, maar nergens kon ik vinden dat of er een dolby digital decoder op zit, zoals de Live 5.1
OF is dat dolby digital allemaal bullsjit, ik wil namelijk wel van mijn dvd genieten :)

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik weet niet of ie een hardwarematige DD-decoder heeft, maar je kan het natuurlijk altijd gewoon via software doen he... bij WinDVD en PowerDVD zijn DirectShow filters om DD en DTS te decoden standaard meegeleverd! :)

(Lees: bij die SBLive zit ook slechts een DirectShow filter... alleen de Audigy heeft er een onboard...)

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 15:36 schreef TeknoGecko het volgende:
Ik weet niet of ie een hardwarematige DD-decoder heeft, maar je kan het natuurlijk altijd gewoon via software doen he... bij WinDVD en PowerDVD zijn DirectShow filters om DD en DTS te decoden standaard meegeleverd! :)

(Lees: bij die SBLive zit ook slechts een DirectShow filter... alleen de Audigy heeft er een onboard...)
Thnx, maar zit er veel verschil tussen onboard en DirectShow filter (is het hoorbaar voor mij)?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee het is niet hoorbaar. Alleen is het voor de processorbelasting beter om het echt in de hardware te hebben, maar dan ben je meer kwijt aan dolby kosten dan wat die kaarten nu kosten.

Er zit dus gewoon een 5.1 decoder voor DVD-software op...

In een ander topic over deze kaart van vandaag (:o) stond dat trouwens ook al, met een link naar deze review:
http://www.3dspotlight.com/reviews/hardware/terratec_sixpack51/sixpack-10.shtml

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp