IPC laptop.

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Ik heb gisteren een 486 laptop gekregen, 8 mb intern (jaja, het bestaat nog) en een perfect tft'tje wat erop zit.

Nou heb ik geen flauw idee wat voor laptop het verder is, en ik heb ook geen informatie, het enige wat ik weet is:

Model no : P5-486/DSTN
Part no : P5000C2
Serial no: P5C240492

Enig idee of er een website is met wat meer informatie?? via google heb ik niks gevonden. misschien iemand hier die er wat meer informatie voor heeft?

Tevens wil ik Linux erop zetten, maar er zit geen cd-rom speler in, nu kan ik via mijn werk een paraelle externe krijgen, enig idee of dat ook in dos gaat werken?? dan kan ik namelijk formatten en de boel installeren.

Is er misschien iemand die ook een idee heeft wat ik ermee kan doen?? ik wou het gebruiken als router, maar er zit geen netwerkconnector op, dus dat gaat niet door. ;(

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 22:18
ik heb ook een ipc laptopje p 133 met 16 mbram. Die externe cdrom speler werkt wel in dos gewoon met de win98 opstartdisk

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:21

GaMbiNo

1337

Op woensdag 10 april 2002 18:43 schreef Icey het volgende:
Ik heb gisteren een 486 laptop gekregen, 8 mb intern (jaja, het bestaat nog) en een perfect tft'tje wat erop zit.

Model no : P5-486/DSTN
Part no : P5000C2
Serial no: P5C240492
Het is dus geen TFT monitor maar een DSTN monitor.
Deze zijn veel minder in kwaliteit.
Toen die laptop op de markt kwam bestond TFT nog nauwelijk of het was reteduur. ;)
Tevens wil ik Linux erop zetten, maar er zit geen cd-rom speler in, nu kan ik via mijn werk een paraelle externe krijgen, enig idee of dat ook in dos gaat werken?? dan kan ik namelijk formatten en de boel installeren.
Ik heb zelf een p75, 8mb laptop en daar heb ik win95 op gezet met 15 diskette's. :D
Met dezelfde manier zou je daar ook vast wel Linux op kunnen zetten.
Welke distro je daarvoor moet hebben staat wel in de NOS-FAQ geloof ik. :)
Is er misschien iemand die ook een idee heeft wat ik ermee kan doen?? ik wou het gebruiken als router, maar er zit geen netwerkconnector op, dus dat gaat niet door. ;(
Ik gebruik mijn P75 laptop op het moment eigenlijk nergens oor maar je kan erin principe nog best wat op tekstverwerken enz.
Linux kan je er ook best lekker op draaien.
Verder kan je er nog ouwe DOS-games op zetten daar heb ik hem het meest voor gebruikt.
Best leuk om al die ouwe games van vroeger weer een keer te spelen. :)

• Icey
zou win 95 werken op een 486 (8mb geheugen)?

ik had laatst wel op een 486 (met 32 mb edo) win98se geinstaleerd, liep best lekker :)

vooral dat geheugen baal ik van, er kan wel wat bij, maar dat kost reteduur!!

• MaNdM
  • Laatst online: 15:17

MaNdM

1000-dingen-doekje

Er zijn convertor-kaartjes zodat je een 2,5" schijfje in je gewone systeem kan hangen, heb ik ook gedaan en werkt perfect, heb zo win98 op me p100 laptoppie draaien en zo OOK office 2000 erop gekregen :P

To be determined...

• Icey
Op woensdag 10 april 2002 18:56 schreef MaNdM het volgende:
Er zijn convertor-kaartjes zodat je een 2,5" schijfje in je gewone systeem kan hangen, heb ik ook gedaan en werkt perfect, heb zo win98 op me p100 laptoppie draaien en zo OOK office 2000 erop gekregen :P
zo'n kaartje zal wel een hoop kosten, kan ik hem niet lenen :P

• Icey
Nou wil ik alle bestanden via een printerkabel overzetten, maar de programma's daarvoor (fastlynx enzo) zijn allemaal niet gratis te gebruiken :(

Nou dacht ik de cab files over te zetten via een diskette, maar dat kreng leest mijn diskettes niet!!

-- sector niet gevonden bij lezen station a: --

En bij het formatteren van een schijf:

-- gegevens kunnen niet worden weggeschreven -- (als hij al bij 100% is...

is mijn diskette station stuk ofzo?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
een hint: vanuit dos linux installeren zal niet lukken ;)

en met 8mb een distro installeren is ook of niet te doen, of heel moeilijk.

imo zou je het beste debian kunnen pakken...is heel vet makkelijk met het installeren van programma's zeg maar door apt :)

dan wordt het automatisch gedownload en geinstalleerd :o :)

• Icey
tip: hoe wil een laptop zonder internetconnectie/aansluiting dingen downloaden :)

Ik wil trouwens win95 erop :) uurtje opstarten, maar wel leuk :)

• MaNdM
  • Laatst online: 15:17

MaNdM

1000-dingen-doekje

Op woensdag 10 april 2002 18:58 schreef Icey het volgende:

[..]

zo'n kaartje zal wel een hoop kosten, kan ik hem niet lenen :P
kaartje kost een paar centen ja, toendertijd een "gulden" of 30 :? veel te duur eigenlijk als je ziet hoe simpel het kreng te maken is :(

weet je wat je moet gebruiken, een oude versie van norton commander of interlink en interserver (heb die ergens op flop staan voor je anders...)

* MaNdM wil dat kaartje wel aan je lenen, maar hoe? :P

To be determined...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 20:11 schreef Icey het volgende:
tip: hoe wil een laptop zonder internetconnectie/aansluiting dingen downloaden :)

Ik wil trouwens win95 erop :) uurtje opstarten, maar wel leuk :)
Uurtje opstarten? Ik heb Windows 95 wel eens zien draaien op een 486 DX 100 en dat draaide best aardig hoor, dat was ook met 8 MB intern volgens mij. Dus waarschijnljk draait Win95 ook best wel aardig op jouw laptop.
Op woensdag 10 april 2002 20:07 schreef Icey het volgende:
[knip]
-- sector niet gevonden bij lezen station a: --
En bij het formatteren van een schijf:
-- gegevens kunnen niet worden weggeschreven -- (als hij al bij 100% is...
is mijn diskette station stuk ofzo?
Ghm... en dezelfde diskette kan jij wel gewoon op je eigen PC formatteren? Zoja begint het er wel op te lijken ja, dan moet je die FDD ook al vervangen :{

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 17:46

zAb

Net

Op donderdag 11 april 2002 01:56 schreef MaNdM het volgende:

[..]
kaartje kost een paar centen ja, toendertijd een "gulden" of 30 :? veel te duur eigenlijk als je ziet hoe simpel het kreng te maken is :(
Volgens mij is het meer een connector. Heb zoeen ding wel eens gezien in een howto om een Creative Jukebox uit te breiden.

http://www.google.com/search?hl=en&q=2.5+naar+ide+converter&btnG=Google+Search

.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 18:56 schreef MaNdM het volgende:
Wat je noemt laptoppies verkrachten |:(

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 06:40 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Uurtje opstarten? Ik heb Windows 95 wel eens zien draaien op een 486 DX 100 en dat draaide best aardig hoor, dat was ook met 8 MB intern volgens mij. Dus waarschijnljk draait Win95 ook best wel aardig op jouw laptop.
[..]
Ik wee niet hoor. Mijn pa had een 486 dx33mhz laptop met 12 mb ram. Ik heb daar ooit eens win95 Dev version (De allereerste dus) opgezet. Dat draaide dus ff voor geen ene meter.

• Icey
Ik had het idee laplink te gebruiken, via een parelle kabel, maar nu blijkt diskette station ook kapot.

Zo'n kabeltje om de hd aan te sluiten op mijn eigen pc lijkt me het handigst, maar kost ook gelijk weer geld :(

Iemand die de link weet om zelf zo'n kabel te maken?? of van wie ik hem mag lenen (misschien tegen betaling).

• Icey
Alle meedenkende tweakers zijn zeker aan het slapen ofzo :)

Verwijderd

Jammer dat je floppy kapot is. Laplink is nl wel een fijn progje. Met remote control e.d. Heb het zelf gehad met een 486 en een pentium

• Icey
tja, zekeer wel jammer dat mijn diskke kapot is... zo'n kabeltje op mijn laptop hd aantesluiten op een normale ide zou wel mooi zijn :(
Pagina: 1