[linux] 3c509 / UTP -> geen link

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
Ik heb gisteren mijn BNC kabeltjes de deur uit gedaan en overal UTP neergelegd. Al mijn kaartjes waren al 10Mbit UTP/BNC dus dat was geen probleem... zou je denken :)

Ik heb in mijn linux bak een 3c509 en een NE2000 comp. zitten. Onder BNC deden ze het altijd prima. De NE2000 werkt op UTP ook perfect (daar zit m'n adsl modem aan). Maar de 3c509 vertikt het gewoon.

Ten eerste stond dat ding op BNC (via dmesg te zien). Dat heb ik door middel van 3c5x9cfg onder DOS omgezet naar 10baseT en ik heb um ook maar van PNP afgehaald. Maar ik krijg nu dus geen link. Aan mijn bekabeling kan het niet liggen, want op de andere kaart werkt het wel.

Zo'n link is toch hardwarematig? Dus zou gewoon mijn kaartje defect zijn?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Waar krijg je die link niet :?
Om de link led van het kaartje of op die van een hub of zo ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• eborn
Nou, ik krijg geen link op mijn ADSL modem. Op het kaartje brand wel een lampje, maar die brand altijd, ook al zit er geen kabel in ;) Heel vaag dus.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
die 3com kaartjes moet je middels een DOS util (3c50xcfg.exe) of UTP gebruik zetten

kheb ze zelf ook hier liggen, had precies hetzelfde probleem, lampje brand wel maar kaart deed niks...

A wise man's life is based around fuck you

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 10 april 2002 22:06 schreef zwelgje het volgende:
die 3com kaartjes moet je middels een DOS util (3c50xcfg.exe) of UTP gebruik zetten

kheb ze zelf ook hier liggen, had precies hetzelfde probleem, lampje brand wel maar kaart deed niks...
Dat heb ik door middel van 3c5x9cfg onder DOS omgezet naar 10baseT en ik heb um ook maar van PNP afgehaald
:P

Ik heb even op de achterkant van m'n 3c509B kaartje gekeken en daar zit indd 1 lampje op en dat brand ook altijd.
Das normaal.
Tis geen link lampje.
Power en misschien ook activity.
M'n kaartje is wel enkel UTP.

Maar ik heb hier 2 3com kaartje combo en daar die staan op auto.
Die werken goed.
Ik heb ze manueel ook al veranderd en werkte goed.
Alleen m'n 3c900B doet ook soms raar met UTPš.
Probeer misschien hem eens op auto te zetten en kijk of hij UTP neemt.
Wat je ook nog eens kan proberen is een andere UTP kabel.
Ik weet dat je zei dat ie goed is maar ik heb dat zelf ook al gehad dat een kaart gewoon een ander kabel niet wil of toch pas na wel 10x in&uit.

• eborn
Op donderdag 11 april 2002 09:53 schreef Predator het volgende:

Probeer misschien hem eens op auto te zetten en kijk of hij UTP neemt.
Wat je ook nog eens kan proberen is een andere UTP kabel.
Ik weet dat je zei dat ie goed is maar ik heb dat zelf ook al gehad dat een kaart gewoon een ander kabel niet wil of toch pas na wel 10x in&uit.
Ik zal nog eens gaan prutsen met dat programmaatje. Maar volgens mij zit er niet veel leven in :) Maar misschien dat hij met AUTO dus wel wat doet.

Ik heb hem ondertussen met zo'n 3 verschillene kabels getest. Maar allemaal noppes, niks, nada :)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 11 april 2002 13:27 schreef eborn het volgende:

[..]

Ik zal nog eens gaan prutsen met dat programmaatje. Maar volgens mij zit er niet veel leven in :) Maar misschien dat hij met AUTO dus wel wat doet.

Ik heb hem ondertussen met zo'n 3 verschillene kabels getest. Maar allemaal noppes, niks, nada :)
;( Jammer

Maar op 3c509B kaartjes zat levenslange garantie.
Volgens hun site is dat ook nog zo denk ik.
Ik weet niet of je die nog kan opsturen naar 3com maar je kan misschien eens e-mail naar de support van 3com.
Als je geluk heb kan je hem opsturen en dan krijg je een nieuwe.

• eborn
Kep nu een RTL8139 10/100 Mbit kaartje gekocht, en die werkt prima. Dus de 3c509 kan nu even de kast in ;)
Pagina: 1