Toon posts:

[VB] Database (MS acces) of arrays?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor school iets maken genaamd "lokaalverhuur" (http://home.zonnet.nl/p.den.hoed/PO_bestanden/po_prog_2001_2002_5vwo.htm#lokaal)

Hierboven staat een link naar de opdracht als je dat wilt weten. MOet ik om gegevens op te slaan arrays of gewoon een database maken? Mij lijkt een database leuker maar wat is jullie mening? Wat vinden jullie wat je hiervoor moet gebruiken?

Verwijderd

Ik zal een Database gebruiken. Bovendien is het een scheve vergelijking, want een array is tijdelijk in het werkgeheugen, en een database staat op je HD.

Maar nogmaals: niet twijfelen, maar meteen voor de 'echte' oplossing gaan :).

Verwijderd

Wel vreemd dat je dit in Word moet maken...

[edit] o ja, zoals mijn voorganger al zei: gewoon een database gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zou het ook liever hebben in vb6 maarja ... dat mag niet ofzo ...

maar bedankt, dan wordt het waarschijnlijk een database

• RoelerMF
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 12:08
als je toch een database aanlegt
(en ik er vanuit ga dat het hoogstwaarschijnlijk MC ACCES is)
waarom gebruik je dan gewoon niet de formulieren in acces. heeft (uiteraard) ook VBA enzo en werkt veel makkelijker dan VBA in Word (denk ik persoonlijk)

maar zoals ik de opdracht las ben je gedoemd tot Word :(
** :( ik had zo een geintje ook ooit met school, ik wilde/eiste VB6, zij dwongen mij tot Acces :( **

>> Democracy is so overrated >>

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Crazy D

I think we should take a look.

Heb je al gevraagt waarom het per se in Word moet?
Het lijkt me nl. dat je moet leren programmeren, en imho is een onderdeel daarin bepalen in welke taal/omgeving je gaat werken. En net zoals dat Access niet de meest geschikte omgeving is om een brief te schrijven (en automatisch de datum goed laten zetten...), lijkt Word me nou niet echt het meest geschikte voor een lokaalreserveringssysteem. Ik zou eerder aan Access denken als het dan toch met een Office produkt moet. Zelfs Excel lijkt me nog geschikter (en dan kun je tenminste nog worksheets locked maken en dat als database-achtig iets gebruiken).

Exact expert nodig?

Pagina: 1