Toon posts:

Mijn muis is dood. Welke is fijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn muis is heden overleden :'(

En nu wil ik dus een nieuw muisje.
Door de bomen zie ik de bossen zo'n beetje niet meer.
Ik wil een muis gewoon met draad. Ik game niet, en ik heb geen last van RSI.

De muis moet 24/7 zo'n beetje gebruikt kunnen worden. En lekker in de hand liggen. En uiteraard moet ie kunnen scrollen.

Ik had een Microsoft Intelli mouse, en die beviel mij uitstekend. Maar wat is er nog meer?

Verwijderd

Ik heb zelf een muis van Logitech.
Ik weet ff zo snel het type niet, maar hij is cordless, en 'gestroomlijnt'
Silverkleurig aan de bovenkant en ligt lekker in de hand. 1 knop bij je duim en 2 bovenop aan de voorkant, en een scroll in het midden.
kost +/- 125piek

Verwijderd

Topicstarter
Vreten die cordless gevallen niet een kapitaal aan batterijen?

Ik ben per dag uren actief bezig achter de pc. En ik heb geen zin om elke week batterijen te moeten vervangen.

Ook heb ik genoeg ruimte voor het draadje, is voor mij niet zo'n probleem.

Verwijderd

Logitech oplical Wheelmouse!!

erug Cool:)

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=10080

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48
Ik sluit me aan bij Aiken.

Niet alleen cool, maar ligt ook erg lekker in de (mijn ;)) hand, en een geweldige precisie. En je hoeft hem niet schoon te maken.

Anders is de MS Optical ook wel een leuk ding. Het beste kun je even naar de winkel gaan en voelen welke het lekkerst in jouw hand ligt.

specs

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:57
M$ explorer muis zonder muisballetje

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Logitech oplical Wheelmouse

review: www.overklokken.nl

Verwijderd

Voor het gamen schijnt die cordless uitvoering van de MouseMan iets minder te zijn .. beejeee lomp en zwaar in de hand ensow ... dus gewoon een Logitech optical Wheelmouse ... ik heb de MouseMan met balletjuh en hij 's erug fijn..!!

Verwijderd

Nee geen optical Intelli explorer kopen. Met zo'n ding valt er niet te gamen en zelfs in normaal gebruik deed ie het bij niet goed.
Ben nu weer gewoon over gestapt op een standaard Logitech muisje.
Op mijn werk gebruik ik Logitech Cordless Desktop en daar zit een errug fijne muis bij. Die kan ik je wel aanraden.

Verwijderd

en owjah ... juh bent toch wel rechtshandig he..?! :P

Verwijderd

De microsoft intellimouse explorer is vollop relax indeed....
niet alleen om het lasertje..

hij is supersnel in games.. goed reactie vermogen ;) en nooit last mee gehad verder..

maar ook om de LANGE garantie =)

"Nee geen optical Intelli explorer kopen. Met zo'n ding valt er niet te gamen en zelfs in normaal gebruik deed ie het bij niet goed."
Zei iemand met een Playstation logo: DAAR MOET JE HEM OOK NIET OP AANSLUITEN ;)

Trouwens je moet hem zonder muismat gebruiken want die heeft ie niet nodig... anders gaat ie idd moeilijk lopen doen

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Maar ehm..ik game dus niet he.
Ik ben idd wel rechtshandig.
En een draadloos ding hoef ik niet.

Zo'n optical geval lijkt me wel wat.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/products/hardware/library/images/mouse/Hhome_explorer.jpg

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Neem dan wel een logitech optical mouse !
De kwaliteit van logitech is gewoon vele malen betere ! en werkt prettiger (vind ik)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/969178238.jpg

Ook erg vetje...deze heb ik.

Ik zou je aanraden om 'm ff te voelen in de sjop.
Je hand kan wel eens te groot zijn.
Zo'n anti-RSI vorm werkt gewoon stukken relaxter.

Verwijderd

Topicstarter
Dit weekend is er een beurs in Eindhoven.
En ik ben met veel interesse naar de Optische muis van logitech aan het kijken.

Nu zijn daar verschillende soorten van.
Zo staat er bij perfect systems een Logitech wheel optical, en een Logitech wheel mouse optical :?

Als ie maar flink kewl is, dan is het goed :)

Verwijderd

De Microsoft USB Intelli Explorer is ideaal werkt zelfs in oudere Dos progs!

Verwijderd

Topicstarter
Nah, ik ga voor de Optical Logitech.

Ik weet alleen nog niet welke.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:25

botoo

💀 too old to die young

Je hebt de Logtech wheelmouse en de mouseman, beide optical, mouseman is de ergonomische (duurdere).
Ik heb sinds 3 dagen de MS Intellimouse Explorer en ben daar zeer tevreden over, de knoppen hadden van mij iets stugger mogen werken maar dat went snel.
Ik vind een rood lampje meer aantrekkingskracht hebben dan een kouwe blauwe, en bij het "bepotelen" van de mouseman en de explorer voelde ik weinig verschillen. De Explorer heeft een knop meer. 8-)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Logitech Wheel Mouse Optical:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfectsystems.nl/image/producten/m9214576.gif
Logitech Mouseman Wheel Optical:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfectsystems.nl/image/producten/m9214658.gif

Er zijn dus 2 verschilllende optical ratten van Logitech.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik maar eens even gaan voelen welke het lekkerste is :)
De Logitech heeft, vind ik een heel mooi prijsje.

• IceStorm
  • Laatst online: 23:06

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Logitech Optical Mousemal Wheel :)...

Ik heb de cordless uitvoering en daarvoor de 'gewone' gehad en ze zijn ZALIG!! ;)

Verwijderd

Microsoft intelli mouse explorer is fijn muisje wat ik al geruime tijd in huis heb
hij is wel wat groot maar voor de rest zalig in het handje

• Gman
Ik zit met smart te w8'en op m'n muissie.

Besteld bij acesonline.nl

Ik heb al betaald maar op da site staat nog steeds "wachten op betaling".
Pfffffff nooit vooruit betalen dus.

Ook al kan je het terug laten storten...toch is het shit.
Dan maar een tientje meer bij da Dynabyte.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik had altijd een Logitech Trackball Marble, nu draadloos. Dat iets zwaardere vind ik juist wel fijn, batterijen, elke maand ofzo geen idee misschien wel twee maanden

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de Logitech Cordless Desktop iTouch, daar zit de Logitech Cordless Mouseman Wheel bij. Bevalt perfect. Hiervoor had ik de gewone Logitech Cordless Desktop waar de Logitech Cordless Wheel bij zit, ook die beviel goed.

Ik vind deze muis toch nog weer net iets fijner :)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 07:50

johnwoo

3S-GTE

Logitech zou eigenlijk een cordless versie van die Optical Wheel Mouse moeten uitbrengen... (dus en optical, en cordless)
Ik weet het, dat vreet stroom, maar daar zou je dan weer of 1) een dockingstation voor kunnen bouwen, zodat ie opgeladen wordt als ie niet gebruikt wordt, of 2) wel een draadaansluiting maken, waardoor ie opgeladen wordt terwijl je hem gebruikt en dan weer kunt ontkoppelen.

Als er ooit nog eens zo'n muis komt, dan neem ik hem >:)
Al die ergonomische vormen vind ik eigenlijk maar niks. Gewoon het standaard muisvormpje zoals die van de Wheel Mouse vind ik prima.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:44
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 september 2000 16:51 schreef ErikT595 het volgende:
Ik heb zelf een muis van Logitech.
Ik weet ff zo snel het type niet, maar hij is cordless, en 'gestroomlijnt'
Silverkleurig aan de bovenkant en ligt lekker in de hand. 1 knop bij je duim en 2 bovenop aan de voorkant, en een scroll in het midden.
kost +/- 125piek[/quote]als je nou je muisje omdraait, dan zie je dat het een mouseman wheel is :D

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Johnwoo: toevallig had ik het daar woensdag even over met een kennis die bij een grote distributeur werkt, Logitech komt dus inderdaad met een draadloze optische muis. Over een week of 2 zouden de eerste dozen binnenkomen.

Hoe ze dat met het stroomverbruik gaan doen weet ik nog niet, ik denk een oplaadbare accu ofzo...

"kun je effe op internet zoeken naar blabla? Nee, m'n muis is nog aan het opladen" :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaringen met het ding van:

Dat is nou jammer.
Of
Als ik dat had geweten dan...

Of is de muis gewoon perfect?

• Gman
Ik hoor&lees alleen hier en daar dat mensen al 3 van die Microsoft dingen hebben versleten.

En dat hoor ik nou nooit van de Logitechs.

Ik zeg niet dat MS muisjes slechts zijn trouwens.

• Roel
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Draadloos is zeer klote

maar dat ding dat oVRoM poste, welke is dat ? Die heb ik nml ook maar dan naamloos :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

ik heb altijd logitech muizen gehad maar ben nu overgestapt op zo'n intellimouse explorer.
Ik vind hem veel fijner als de logitech mouseman + die ik hiervoor had.

draadloos is wack! niet doen dus

• rikrot
  • Niet online
wat een gezeik!!
koop gewoon eentje voor 15 piek. Heb zelf meerdere muizen versleten. Nu heb ik een browser mouse van onbekend merk made in china bij mediamarkt gekocht. Muisje piept niet en ik trouwens ook niet

• Roel

Roel

screen -x addict

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 september 2000 02:20 schreef rikrot het volgende:
wat een gezeik!!
koop gewoon eentje voor 15 piek. Heb zelf meerdere muizen versleten. Nu heb ik een browser mouse van onbekend merk made in china bij mediamarkt gekocht. Muisje piept niet en ik trouwens ook niet[/quote]Ik heb van iemand 2 draadloze trust muizen gekregen, ik werkte er een half uurtje mee en ik had weer gruwelijke last van RSI.

'T is trouwens voor iedereen verschillend welke muis het beste is, iedereen heeft andere handen. Ik vond die trust muis te kort en bol bij je handpalm...

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb gisteren een ergonomische muis gekocht. Zo'n verticale. Dat ligt echt lekker in de hand. Kost ook alleen een paar centen.

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Logitech Mouseman Wheel Optical vandaag op de beurs gekocht.

95 pieken.
Netjes voor een heerlijke muis.

Verwijderd

Ik heb gewoon een simpele Logitech Mousewheel.. Ligt lekker in de hand, is goed voor games, en je kunt er nog mee scrollen ook. (Scrollwheel fungeert ook als 3'de muisknop) .. Enne, over de prijs nog maar te zwijgen. Voor 45 piek had ik hem.

Ben er erg tevreden mee!

Barracuda

Verwijderd

Topicstarter
Deze muis is echt geweldig.
Ik ben er heel blij mee.

Maar hoe moet ik er vanacht nou mee slapen.
En is het wel goed dat dat licht telkens aanblijft.
Slaapt deze muis nooit?

Verwijderd

Ik heb de Logitech Mouseman wheel met draadje en die is wel heel fijn. Kheb de cordless ook geprobeerd maar de knoppen van die muis lopen niet helemaal door en aangezien ik lange vingers heb klik ik met de cordless nogal eens mis, das niet fijn tijdens het muizen. Ik zou zeggen ga gewoon eens naar een winkel en probeer er een paar. Bij een goede winkel doen ze dat wel persoonlijk heb ik hele goede ervaringen bij Computaria in Tilburg daar hebben ze ook veel verschillende muizen liggen die je uit kan proberen als je er om vraagt (www.computaria.nl)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie :)
Ik heb ze getest.
En deze (Mouseman Wheel) beviel me heel goed.

Maar ik vraag me af ivm de levensduur van de laser of het wel goed is dat die lichtjes de hele dag aan staan.

• Gman
Eating Elpie...tof dat je dezelfde muis als ik gekocht heb.

Alleen heb ik 'm nog niet in huis :(.
Maandag als ik geluk heb.

Maaruh...heb jij nou grote handen?
Vingers van 7-9 centimeter? (wijs 7 middel 9 en ring 8)

Dat zijn mijn maten :).

Owjah laat het ff weten van die laser...misschien moet je de importeur ff mailen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets langere vingers dan jij. Dus ik denk dat hij jou heel fijn zal passen.

De laser kwestie zal ik wel even na gaan vragen. Ik laat het wel horen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:30
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>hij is wel wat groot maar voor de rest zalig in het handje[/quote]GROOT ???
ik vind hem ontzettend klein en niet fijn in de hand liggen ( we hebben het hier over de intelli eye van microsoft ) roel heeft er namenlijk net een gekocht ( staat alleen nergens een merk of type op maar het zou eentje van microsoft moeten zijn )
maar ik vind mijn doodnormale logitech m-ub48 toch hardstikke goed in de hand liggen en geen last van rsi of wat dan ook !

toch koop ik voor ht normale muiswerk binnenkort een Wacom Graphire en houd ik die muis voor erbij ( games )

.

• enrico670
  • Laatst online: 26-07 17:02
En welke muis moet je hebben als je wel veel aan het gamen bent?
niet draadloos, wel moet ie zowel links als rechts te zijn gebruiken.

Verwijderd

De logitech Marble Mouse, met zo'n balletje.
t'is een muis met een balletje erop, zowel links als rechts te gebruiken wat hij is symmetrisch. Handig bij het gamen want je hoeft de muis niet steeds van de ene kant van het bureau naar de anderkant te slepen.
Hij gaat veel lichter dan een muis van F 4, 95 en licht ook noch lekker in de hand. Er zittel ook geen radertjes in dus veel onderhoud zit er niet aan.

• Gman
Phew! Blij om dat te horen.

Volgens mij kan je beter een Optische muis hebben om te gamen dan zo'n trackbal (daar heb je het toch over?).

• Floor-is
  • Laatst online: 00:18

Floor-is

5.2

Laser? Waar dan?

Ik heb dat leuke apparaat (Logitech Mouseman Optical), maar er zit dus echt geen laser in. Misschien dat je het ledje bedoeld?

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ledje of laser.

• Roel

Roel

screen -x addict

Ik heb een mooi rood ledje :)
Alleen jammer dat ie na een seconde minder fel wordt, is daar niks aan te doen ?
Het zou een mooi nachtlampje zijn >:)

Verwijderd

Topicstarter
De hele tijd laten schuiven :P

Ik heb vannacht de pc aan laten staan.
En als mijn gehele systeem standby gaat, dan gaat de muis ook uit.
Als je dan weer op het toetsenbord gaat rammen gaat ie weer aan.

Leuk he :)

• Gman
Standby = niet grazen!

Verwijderd

Defiitely intelli Explorer, nooit gezeur, op elke ondergrond, en die rode gloed is gewoon gaaf! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
De Logitech is fijner en goedkoper.
En weer een microsoft artikel minder ;)

• Gman
En ik ben helemaal gefreaked van blauw...no way dat er zo'n Microsoft komt!!!

• Gman
Heeeeeeeeeeheeeeeeeeee...ik heb 'm nu eindelijk.
Maar niet van acesonline.
Ik heb ze gemailed en het duurde nog 2 weken..ja daaaaaaag!

Meteen naar de dynabyte gerend (deze hebben ze nergens anders?!?)

Vet dope dat blauwe liggie....
Hij mocht wel iets grotere van mij...maar ik gebruik 'm net een paar minuten dus kan nog niet veel zeggen.

Owjah...ik denk dat die dimming in de optische sensor is voor bescherming van de ogen.

Heh Elpie...al de distributeur gemailed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Logitech al gemailed.
Maar ik heb nog geen reactie gekregen :(
Morgen maar eens bellen dan.

Verwijderd

Als je van veel grafisch werk houd dan raad ik een Razer Boomslang aan, deze is veel nauwkeuriger dan een normale muis, de vorm is wel onhandig. Als je niet van fotosjoppen ofzo houd (gamen ook al niet) dan zou ik zo'n handvat nemen als intelli explorer ofzo... of die nieuwe logi is ook wel erg trendy....

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

ik d8 dat de levensduur van een led ongeveer 10 jaar was

• Gman
Dit is een lasertje heh!
Geen normaal ledje.

Verwijderd

mmm.. trouwens dat fabeltje van elke week batterijen vervangen als je veel bezig bent met Cordless Mouseman van logitech is BULLSHIT.. Cordless ruled grote tijd vooral met diep bureau zoals ik heb waarbij alles redelijk krap zit (een echt kantoorbureau dus) ik had ALTIJD problemen met draadjes.. maar doe 2 tot 4 maanden met batterij (2 = Hema, Duracell Ultra 4 maanden)

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Ik vindt zself die wiite labmuizen erg gezellig wandelen over je rug.. Maar misschien moet je ook effe een tamme rat proberen..

Wat is dit voor topic, iedereen vindt de muis die hij nu heeft het fijnst, en dit is zeer subjectief. Smaken verschillen.
Affijn ga eens een paar vrienden langs, zie je ze InRealLife ook weer eens {sorry :) }.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• Gman
Het is natuurlijk stoer om te bikkelen over je muisje tegenover je online maten.

je RL maten doesn't care bout this shit.
Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/r337m0nk3y/net/icon20.gif

Verwijderd

Ik heb dus nog een doodgewone scrollmuis van logitech en deze is geweldig

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

TP 70:
het is gewoon een ledje geloof me maar ik werk in de electronica,
en ik zie heus wel het verschil tussen een ledje (fel dat wel) en een laserdiode.

[edit]
typo
[/typo]
Pagina: 1