Toon posts:

Help, m'n Celly 800 crasht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zopas een Celeron 800 op m'n Soyo BX-bordje geprikt mbv een Soltek convertor.
Nu heb ik al heel veel benchmarks gedraaid. In 3DMark 2001 en Quake III Arena loopt m'n pc dikwijls vast. Hij 'vliegt' dan meestal terug naar de WinXP desktop.
De benchmarks 3DMark2000, Sandra2000, (3D-) WinBench doorstaat ie wel probleemloos evenals het renderen van animaties in 3d studio max. Dus ik vermoed dat het probleem zich alleen voordoet bij zware games.
Ik heb deze CPU niet overklokt en gebruik de standaard Intel koeler. De CPU temp. ligt volgens MotherBoard Monitor rond de 44 graden.
Ik had altijd een Celeron 366@525 en daar had ik nooit problemen mee.
Hopelijk kan iem. me verder helpen.

Verwijderd

Celeron 800 draait op 100 MHz, het is maar de vraag of je moederbord dat ondersteunt als je eerst een celeron 366 stookte, die draait namelijk op 66 MHz. Waarschijnlijk heb je dus een conflict met je kloksnelheid.

Verwijderd

Topicstarter
nee, mijn vorige Celly liep op 525MHz (95MHz x 5,5). Mijn mobo ondersteunt trouwens ook Pentium III's. Die lopen toch ook op 100MHz. Ik kan zelfs FSB instellen tot meer dan 133MHz.
Mijn Soyo mobo is te vgl. met de Abit BE6.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Hoeveel Watt is je voeding?

Probeer het eens met een wat zwaardere voeding (350W ofzo)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:22
Bij mij lag dit aan verkeerde instellingen voor de videokaart in de bios, misschien is dit bij jou ook het probleem?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Op woensdag 10 april 2002 20:04 schreef hccer het volgende:
Bij mij lag dit aan verkeerde instellingen voor de videokaart in de bios, misschien is dit bij jou ook het probleem?
Zou idd ook kunnen zijn ja.
Shadow memory van je video moet volgens mij uit staan, durf dit niet met zekerheid te zeggen.

* Wolfje666 dit was mijn postje numero 100 (eindelijk)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Aan de voeding kan 't niet liggen volgens mij. Dat is er een van 300W en zou toch genoeg moeten zijn, niet?
Dan zal ik eens in mijn BIOS gaan neuzen en hopen dat ik daarmee het probleem opgelost krijg.

Verwijderd

Topicstarter
Joehoe!
Door in de bios 'Video BIOS Shadow' uit te schakelen loopt ie ineens als een klok!
Thnx!!
Pagina: 1