[discussie] Over koeien en andere gewichtige zaken

Pagina: 1
Acties:

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 15:29
mede in vervolg op dit topic
Om een weloverwogen mening te kunnen vormen over eventuele nieuwe projecten, de te voeren 'strategie' van de DPC ten aanzien van DPCH's op de frontpage en op het forum en om een beeld te krijgen van de groei van het team heb ik de afgelopen weken allerhande data (stats! :) ) verzameld. Een kort overzicht van de data, een goede interpretatie was ik nog niet aan toegekomen:

Het totale aantal leden per project

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~dpc/members.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~dpc/members2.gif
(met dank aan alle statsbouwers die de data hebben aangeleverd)

Enkele voetnoten bij deze grafiekjes:
-Dubbele accounts. Veel leden hebben bij meerdere projecten werk ingeleverd, of doen nog steeds actief met meerdere projecten mee.
-Subteams. Een account voor 100 mensen? Het schijnt voor te komen ;)
-Interpolatie. Sommige 'gaten' in de database zijn gevuld met gefingeerde data, 100% correct is hij dus niet.
-Opgegeven accounts. Ja, er zijn DPC leden die er mee zijn gestopt. ;( Aangezien de meesten hun account laten zoals hij is, staat hij nog wel als (actief) lid vermeld.

Aantal 'nieuwe' members
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~dpc/members3.gif
(samengesteld met de totaaldata van de voorgaande grafieken)

Gezien de voetnoten die al bij de vorige grafieken staan is er weinig te zeggen over het aantal 'echt' nieuwe members, die vers bij de DPC binnen komen. Wel zegt het iets over de 'activiteit' van de bestaande en eventuele nieuwe leden.

Frontpage reacties
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~dpc/dpch.gif
(met dank aan ACM voor het misbruiken van de tweakers.net database, dat mooie gat dat je ziet staat trouwens beter bekend als Big Crash 3)

Dus...
Wat vertelt deze data ons? Op het eerste gezicht lijkt het met de activiteit qua nieuwe leden wel goed te zitten, hoewel het op forum /5 wat rustiger aanvoeld dan tijdens de hoogtijdagen van de MegaFlushes. Naast RC5 zijn er inmiddels een aantal grote projecten bijgekomen, OGR, THINK en SETI, en wat veelbelovende kleinere projecten, Folding en ECCp. (en ik zie nu dat ik Genome ben vergeten. G@H heeft momenteel ongeveer 250 leden) D20L en Distributed Folding zijn nog te nieuw of te klein om wat zinnigs over te zeggen.

Bij het aantal reacties op de Frontpage van tweakers.net is er echter wel een duidelijk negatieve tendens zichtbaar. Daar lijkt iets fout te gaan. Over de oorzaak hiervaan kan slechts gespeculeerd worden, het niet meer posten van een vast project zal er ongetwijfeld aan bij hebben gedragen.

Interpretaties, oorzaken, gevolgen, mogelijke oplossingen,..
Daar kan mooi over gediscussieerd worden IMO :)

We spend our years as a tale that is told

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik quote mezelf even uit andere topic
Dat er minder op de FP gepost wordt lijkt me logisch.
Eerst stond daar altijd de RC5-hitparade, met 6300 leden.
Nu wordt dat afgewisseld met andere projecten, waarvan sommigen slechts enkele honderden leden hebben.

En mensen reageren niet snel in posts over projecten waar zij niet aan deelnemen.
Het goede nieuws is dat we nog steeds, gestraag, groeien over alle linies.

Verwijderd

Ik mis genome ertussen...

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds we de 1.000.000.000 grens met RC5 zijn over gegaan ook weinig meer heb gedaan aan DPC enz.. en misschien weten sommige nog wel dat ik echt vaak te vinden was op de frontpage en het forum..

Maar ik denk vooral dat het grote aantal verschillende projecten en op het forum de grote hoeveelheid stats de oorzaak zijn van het terug lopen van het aantal posts..

Misschien is een apart stats forum een beter idee.. of een andere aanpak met de stats..

overigens zou een maandelijks overzicht van alle projecten op de frontpage niet misstaan.. ik denk dat dat al een hoop terug haalt.. aangezien je dan sneller en makkelijker op de hoogte bent.. of misschien wel elke week :)

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• DSmarty
  • Niet online
Opsplitsing van het DPC forum is geen optie.
Dit heeft meerdere redenen, het is onwenselijk op GoT, we zijn al een van de kleinste fora.
Het leidt tot opsplitsingen binnen DPC, iets wat mijns insziens ook niet positief lijkt.
Tevens levert het in plaats van een actief forum een aantal bijna "dode" subfora op.
Een maandelijks overzicht ... valt wel wat voor te zeggen inderdaad, de mogelijkheid is er wel.

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Korte reactie even tussendoor dan.

Vroeger deed ik RC5, en toen was er nog spanning binnen DPC.
Op een gegeven moment stonden we op #1 als een huis, dus was heel dat RC5 absoluut niet interessant meer. Op een paar machines bleef nog wel een client draaien, maar geleidelijk aan zakte alles weg omdat er toch niets meer aan was.
Toen kwam iemand met het idee een ander project te doen (ECCp voor geintresserden.)
Sindsdien kwam ik weer op het forum, en zijn er weer wat resultaten verstuurd.

Mede door dit soort dingen, de hele spanning van DPC is een beetje weg, denk ik dat het aantal reacties minder word. Wat moet je daar op die FP ook zeggen, alles gebeurd op /5 en daar word iedereen die iets post naar toe verwezen.

Vroeger kwam ik nooit op /5, maar tegenwoordig kom ik nooit meer op de FP

Over dat splits idee. Splitsen op zich lijkt me niks, maar het lijkt me erg leuk als je met een muisklik een filter kan zetten op een project, en daar dan de DPCH's en andere topics van ziet.

• DSmarty
  • Niet online
Motieven wisselen nogal zie ik :)

Ik ben er gewoon op gebrand om RC5 af te maken voordat ik ergens anders aan begin, ook al staan we als DPC ruimschoots aan top, ook binnen DPC is een vorm van concurrentie.
Dat zie je wel aan de vele subteamstrijden en dergelijke.

De spanning is naar mijn mening niet weg, maar wat ik een beetje kwijt raak af en toe is het overzicht, we doen nu gewoon erg veel, je kan niet meer alles bijhouden. (tenzij je 24/7 niks anders te doen hebt)

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Dat er op de f.p. wat minder replyed wordt komt denk ik door 2 oorzaken:

1. De echte verslaafden lezen en replyen op /5 en minder en minder op de FP.
2. Iedere dag een FP-posting van een project lijkt me te veel van het goede. De "newbies" denken van "dat ga ik weer niet lezen" en zeker niet replyen. Mij lijkt het logischer dat ad-hoc de projecten op de FP komen; dus alleen wanneer bij een project echt iets te melden is (MF, Mijlpaal voor DPC, andere bijzondere ontwikkeling)

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

ik sluit mij aan bij mar.

Verwijderd

Mar heeft een punt denk ik.
Persoonlijk kijk ik ook nooit op de FP...

Mja, we gaan veel doen he... ik lees zelfs niet alles meer op /5 bij gebrek aan tijd. Enkel wat me interesseert... (pakweg 60%)

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

ik denk dat we sowiezo gebruik moeten blijven maken van onze dagelijkse FP post! dat is alleen maar reclame en kan volgens mij iig nooit negatieve gevolgen hebben..
bovendien moet ik ook nog wat te doen hebben in de verloren uurtjes :P

verder ben ik van mening dat we op dit moment met de 'naar mijn mening' zeven hoofdprojecten moet doorgaan en zeker niks geen nieuwe dingen er bij gaan doen, ik heb het dan over RC5, OGR, G@H, F@H, SETI, THINK en ECCp. Laten we eerst eens zorgen dat we op deze projecten harder naar de top gaan! G@H/SETI/F@H/THINK kent nog een lange weg naar de top en ECCp moeten we flink bezig om de #1 te verdedigen, bij RC5 moeten we met onze gigantische power toch ook zeker als eerste de winnende key vinden! :)

• Mar

Mar

TCF

sequence is right,

7 hoofdprojecten proberen hoog op liefst op #1 te komen. Daarnaast zijn 2-3 kleine projecten waar DPC aan deelneemt (o.a. d2ol en Distributed folding). 2-3 van deze kleine (ter verkenning) projecten kan er best naast, gewoon om ook daar eens te kijken of het leuk is en kleine teams/eenlingen een goede kans te geven om in de top 15 mee te draaien.

DPC Team ColdFusion

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

weer korte reactie (ik haat tijdgebrek)

FP aanhouden:
Natuurlijk moeten we de FP aanhouden. Dat doorgewinterde DPC-ers en ook ikke daar niet dikwijls komen moet niet betekenen dat de gratis reclame die nieuwe leden aantrekt niet door moet gaan.
En het idee met stats op de FP van het project die iets bijzonders heeft:
Ik denk dat het een goed idee is, maar hiervoor moet dan wel tussen de statsposters onderling overlegd worden. Ik neem ten minste aan dat de FP posters niet de tijd hebben om alle projecten zodanig bij te houden dat ze precies weten wanneer er iets bijzonders is. Ben ik dus niet op tegen, maar ik weet niet of daar de tijd voor is.

RC5 afmaken:
Veelgehoorde kreet, en ook ik zou blij zijn als RC5 af was. Probleem is echter dat ook ECCp, D.Folding en ik dacht ook Folding@Home dan afgelopen zijn. Mochten van die users er al 2.000 naar andere (gedeelte gaat auto naar OGR) projecten gaan, dan zijn er nog maar een paar. Dat houd in dat alle kleine projectjes binnen no-time afgelopen zijn, en dan blijven alleen SETI en OGR over. SETI hebben we het nog wel even druk mee, maar OGR gaat vanzelf RC5 achterna. Zodra RC5 afgelopen is staan we bij OGR voorgoed aan de top. Vergeet niet al die users die ooit meededen, hun PC aan lieten staan en dus automatisch overgaan.

Kleine projectjes:
Vooral voor de kleine users / subteams zijn die kleine projectjes een manier om toch hoog te komen binnen DPC. Ik denk dat die projectjes die er nu zijn best mogen blijven. Zo komen zij ook eens in de DPCH, waar ze bij de grotere projecten de kans niet voor krijgen. Al is dat ook op te lossen met een Random User Top List, maar dat is natuurlijk ook niet 100%

ECO / typemachine:
Tsja, ze hebben weinig met DPC te maken, maar als er DPC-ers mee meedoen, en iemand is zo gek een DPCH te draaien, dan moet dat kunnen. Het is evengoed wel beter dit een beetje in de hand te houden, want anders raakt iedereen de draad kwijt.
Het heeft niks met DC te maken: da's waar, maar ECO heeft b.v. ook niets met SETI@NL te maken. Ik bedoel, bij b.v. ECO doen alle grote DC namen mee, en dan kan ik me heel goed indenken dat er mensen zijn die vinden dat DPC daar dan ook tussen moet staan.

Wel zou ik het handig vinden als je heel snel een filter kunt zetten op een of meerdere projecten. Dan heb je je overzicht weer terug voor die projecten waar je intresse in hebt. Zelf lees ik ze ook niet allemaal. (Alleen als ik tijd heb, maar dat is dus bijna nooit.)

hmm, toch iets langere reactie geworden :)

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Op woensdag 10 april 2002 22:01 schreef Mar het volgende:
sequence is right,

7 hoofdprojecten proberen hoog op liefst op #1 te komen. Daarnaast zijn 2-3 kleine projecten waar DPC aan deelneemt (o.a. d2ol en Distributed folding). 2-3 van deze kleine (ter verkenning) projecten kan er best naast, gewoon om ook daar eens te kijken of het leuk is en kleine teams/eenlingen een goede kans te geven om in de top 15 mee te draaien.
Ik ben het eens met Mar, ook met zijn eerste post :)
'nuff said :)

edit:
Ook met KoW :)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• harrodeparro
  • Laatst online: 26-11-2025
Zomaar even een schot in het donkere : :)
Misschien dat de fp-postings wat anders kunnen?

Ik bedoel, de dagelijkse stats zijn erg interessant voor insiders, maar voor newbies waarschijnlijk weinig zeggend. Voordat ik meedeed, zagen ze er voor mij uit als een berg getalletjes, voornamelijk bedoeld voor de mensen die zelf aan de projecten meededen. Zo heb ik ook maanden de stats van RC-5 voorbij zien komen, maar om nou te zeggen dat die me aanspoorden om rc-5 op m'n computer te zetten: nee, sorry. Pas toen ik stats van seti zag (dat ik al kende en al eens had gedaan), ben ik ook mee gaan doen.

Als het doel van fp-postings is om nieuwe leden te vinden, is het misschien een idee om de hoofdlijnen van onze voortgang te vermelden, wat ons doel is, e.d. ? Met als hoofdgedachte het aantonen dat we ieders hulp kunnen gebruiken en dat we een gezellige club zijn om je bij aan te sluiten. Niet iedereen die op tweakers.net komt, komt ook op de forums e.d.

(ik hoop niet dat ik iemand over z'n tenen wals, is niet zo bedoeld in ieder geval) ;) ;)

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

FF over het verhaal op de frontpage.. misschien is het een goed idee om over alle projecten dagelijks iets te vertellen (+ link naar stats op /5) en dan van 1 project dat er die dag echt tussen uitspringt de volledige stats versie te posten. Met iets over de andere projeten vertellen bedoel ik dus niet zoiets als "de stats naar project A B en C staan op het forum", maar een zo actueel mogelijk verhaaltje..

De verhaaltjes op de frontpage mogen ook best iets wervender.. De nieuwe stats posters MarkB en Blistimo alsmede Kow schrijven telkens zeer leuke verhaaltjes die toch de nodige info bevatten. Dit werft vele malen beter dan een " hier zijn de stats en zoek het verder maar uit" verhaaltje. Een leuk verhaaltje is dus een pre. (en ja ik weet dat leuke verhaaltjes veel tijd kosten, maar misschien moeten er nog wel meer statsposters komen, of moeten statsposters die eens in de zoveel tijd posten hun rechten wat dat betreft opgeven.)

Verder zouden de stats van de kleinere projecten misschien wel in een topic geplaats kunnen worden ? Ik volg deze projecten niet zoals ik dat met rc5, ogr, eccp en seti doe. Misschien een topic met overige stats (just a thought)

Verder wou ik Dutchman bedanken voor de grafiekjes en de STAAAATS :D :9~ }:O

edit: hmz harrodeparro denkt er ongeveer het zelfde over.. maar tikt schijnbaar sneller :+

Verwijderd

Misschien is het een goed idee om geen stats op de fp te posten, maar elke dag een verhaaltje over hoe goed of slecht het bij elk project gaat. Iets wat mensen die niet meedoen ook zou kunnen interesseren en dan natuurlijk verwijzingen naar hoe je mee kan helpen.

Want het is wel zoals harrodeparro zegt, als je niet meedoet zijn die fp postings totaal niet interessant.

Echter, dit idee kost wel wat tijd omdat 1 iemand dan over alle projecten iets zou moeten zeggen.

(Je zou dit ook door meerdere mensen kunnen laten doen en dan als elk project vertegenwoordigd is, hup, de frontpage op. En dit hoeft ook niet per se elke dag, het kan ook per week, en dat je door de weeks dan wel stats post.)

Just some thoughts :)

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Ikzelf heb bijna 600 dagen RC5 gedaan...was een kleine user met een klein subteampje. Sinds ongeveer 11/2 maand doen wij (eerst ik alleen) nu Distributed Folding en ik moet zeggen dat ik er meer lol in heb dan ik ooit bij RC5 heb gehad.

In de kleinere projecten beteken je nog wat. Het totaal van ons bij RC5 flusht een groot subteam in 3 dagen...wij hebben daar 600 (!) dagen over gedaan (en nee...niet iedereen heeft de mogelijkheden tot meer pc's assimileren).

Ik vind juist dat er kleine projecten moeten blijven zijn. En wie zijn wij om users te vertellen dat ze bepaalde projecten moet mogen doen? Zoals het nu is heb ik geen problemen mee. Kay het is wat onoverzichtelijk maarja ik lees wel alle topics hiero :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op woensdag 10 april 2002 23:02 schreef Gulpener het volgende:
FF over het verhaal op de frontpage.. misschien is het een goed idee om over alle projecten dagelijks iets te vertellen (+ link naar stats op /5) en dan van 1 project dat er die dag echt tussen uitspringt de volledige stats versie te posten. Met iets over de andere projeten vertellen bedoel ik dus niet zoiets als "de stats naar project A B en C staan op het forum", maar een zo actueel mogelijk verhaaltje..

De verhaaltjes op de frontpage mogen ook best iets wervender.. De nieuwe stats posters MarkB en Blistimo alsmede Kow schrijven telkens zeer leuke verhaaltjes die toch de nodige info bevatten. Dit werft vele malen beter dan een " hier zijn de stats en zoek het verder maar uit" verhaaltje. Een leuk verhaaltje is dus een pre. (en ja ik weet dat leuke verhaaltjes veel tijd kosten, maar misschien moeten er nog wel meer statsposters komen, of moeten statsposters die eens in de zoveel tijd posten hun rechten wat dat betreft opgeven.)
daar ik de afgelopen tijd zo'n beetje de enige ben geweest die op FP heeft gepost zullen er de komende dagen wat accountwissels plaats gaan vinden, daar is al over gesproken en ik denk dat dit ook in no-time kan zijn geregeld :)

over de keuzes voor de projecten en de bijhorende verhaaltjes: ik post de projecten redelijk willekeurig en probeer altijd rekening te houden met MF's etc (zo was er vorige week 2x eccp) maar tracht dit wel zo te doen dat elk project even vaak aan de beurt komt (indien de stats beschikbaar zijn). het probleem met de verhaaltjes is niet zozeer dat ik geen wervend verhaaltje kan schrijven, zo zul je absoluut verschil zien tussen een seti fp parade en een think fp parade.. dit omdat ik zelf 24/7 met seti bezig ben en op de hoogte ben van alles wat er zo'n beetje gebeurd.. bij think zie ik 1x in de week dat we weer rond de 12e plaats staan.. probeer dan maar eens een verhaaltje te schrijven :z (ik doe echt mijn best! :P)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 11:33
Ok ik reageer dan ook maar even :)

Ik ben pas met Eccp bezig en daarvoor nog nooit aan een ander projectje op dit gebied meegedaan. Ik heb voor Eccp gekozen, omdat ik slechts 2 PC's tot mijn beschikking had om te draaien en ik niet een hele koeienstal kan aanspreken. Dan is een klein projectje dat niet al te lang duurt en waar niet 1000-en mensen al aan deelnemen leuk. Ik sta dus ook vanaf dag 1 al elke dag in de top 15 van DPC members en dat vind ik al fun. En ik zie mezelf ook elke dag stijgen in de overall stats van Eccp en ook dat is leuk.

Grote projecten met grote DPC teams zijn op zich ook wel gaaf als je vanaf redelijk in het begin mee kan doen en in een team zit, als "loner" is het eigenlijk niets. Voor iemand als ik is het dan ook leuk dat Eccp er is.

Even over de FP, ik kom daar nooit, maar kan me voorstellen dat veel mensen die daar komen weer niet in /5 komen en de FP als een soort advertentiemiddel gebruikt kan worden.
Het zal ongetwijfeld nieuwe deelnemers opleveren.

Ik denk dat zoals er nu op de FP gepost wordt (zoals door Sequence is aangegeven, elk project regelmatig in de aandacht en aparte aandacht voor MF's) best een goede is.

Misschien moeten nieuwe deelnemers meer op /5 gewezen worden ?

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

-In den beginne was er niets-

(hieronder volgt een epistel dat waarschijnlijk totaal off-topic is en oninteressant voor de meesten maar toch wil ik het even kwijt)

Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele tijd geleden kwam ik eens per ongeluk op tweakers terecht. In eerste instantie was ik alleen geinteresseerd in processors, overklokken en dat soort zaken.

Al gauw kwam ik de termen "koetje" en " *.hoeveel Mkeys.*" tegen en stelde ik de vraag (die me inmiddels al heel veel hoofdbrekens en vrijetijd heeft gekost) "wat bedoelen jullie met zo'n koetje?"

Zo zijn de meesten van ons denk ik wel besmet. Ik was zo ongeveer member 42 van DPC en met een AMD k6-300@333 brak ik geen potten in de statistieken. Ik was echter besmet en had maar 1 doel: No.1 worden binnen DPC. Dit lukte aardig want de rc5-client bleek ook in een zakelijke omgeving prima te gedijen. een paar weken voor ik de 1e plek zou innemen moest ik met gemengde gevoelens ene Int. Lulu welkom heten die me voorbij stoof alsof het niets was.

Toen de interne competitie voor mij niet meer zo interessant was, ging ik mijn aandacht richten op de grote teams als Anandtech, Slashdot en team Evangelista die al scores van 1 miljoen haalden toen wij nog op 30000 per dag zaten. Wij gingen Megaflushes doen om aandacht te krijgen (en die hebben we wel gekregen geloof ik)

Door een goede organisatie en een sterke teamgeest werden we binnen no-time de nagel aan de doodskist van het halve Anandtech-team en zat ik de hele dag bij de vijand op het forum te lurken.

Ondertussen was er ook een soort subteamstrijd binnen DPC ontstaan. De output vloog omhoog maar als individu verdronk je in de hitparades. Voor mij was de lol er een beetje af.

Alhoewel ik zelf destijds altijd iedereen heb afgeschoten die ook maar het woord Seti durfde te noemen (bij deze mijn welgemeende excuses), begon ik langzaam maar zeker mijn koeien om te zetten naar Gammaflux. Wat bleek, binnen het Gammaflux team proefde ik dezelfde sfeer als in de begintijd van RC5. Helaas werd dat project door de organisator gestopt vanwege geldgebrek.

Toen kwam Eccp om de hoek kijken. Dat was een nieuw project en wat mij het meest aansprak was dat er weer een concurrentie-strijd was met Anandtech. Inmiddels staan we ook daar op een grote voorsprong en heb ik het eigenlijk alweer een beetje gezien. Ik heb mijn hoop nog even gericht op de snelle groei van Arstechnica en dus een potentiele strijd om de heilige eerste plaats maar ben ondertussen alweer een andere client aan het "checken"

En zo ga ik maar door

-Einde epistel-

Goed,

wat heeft dit allemaal nou eigenlijk te maken met dit topic? kan ik niet duidelijk zeggen maar het is wel nuttige info voor als we een soort van strategie willen maken om onze cpu-cycles zo nuttig mogelijk in te zetten.

belangrijke dingen lijken mij:

- Het moet leuk zijn/blijven om ergens aan mee te doen
(ook als eigenaar van 1 PC met een C400)
- We moeten proberen om versplintering te voorkomen
- Als we een aantal hoofdprojecten kiezen, zorg dan dat er
info is mbt tot de specifieke voor- en nadelen van elk
project en dat er eenduidige Faq's van komen.
- laten we het gebruik van #dpc eens onder de loep nemen
- laten we eens NOG aardiger doen tegen elkaar
- heb altijd respect voor mensen die veel tijd opofferen
voor allerlei randactiviteiten mbt DPC, ook al bakken ze
er in jouw ogen niets van.

en zo kan ik nog wel even doorblaten

het komt er eigenlijk op neer dat DPC leefbaar moet blijven :+

Amen

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Op donderdag 11 april 2002 00:37 schreef Andy het volgende:
-In den beginne was er niets-
... *snip* ...
-Einde epistel-

Goed,

wat heeft dit allemaal nou eigenlijk te maken met dit topic? kan ik niet duidelijk zeggen maar het is wel nuttige info voor als we een soort van strategie willen maken om onze cpu-cycles zo nuttig mogelijk in te zetten.

belangrijke dingen lijken mij:

- Het moet leuk zijn/blijven om ergens aan mee te doen
(ook als eigenaar van 1 PC met een C400)
- We moeten proberen om versplintering te voorkomen
- Als we een aantal hoofdprojecten kiezen, zorg dan dat er
info is mbt tot de specifieke voor- en nadelen van elk
project en dat er eenduidige Faq's van komen.
- laten we het gebruik van #dpc eens onder de loep nemen
- laten we eens NOG aardiger doen tegen elkaar
- heb altijd respect voor mensen die veel tijd opofferen
voor allerlei randactiviteiten mbt DPC, ook al bakken ze
er in jouw ogen niets van.

en zo kan ik nog wel even doorblaten

het komt er eigenlijk op neer dat DPC leefbaar moet blijven :+

Amen
Ik vind veel goed, zolang Andy Fortuin maar geen Leefbaar DPC gaat oprichten :)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 01:05 schreef [eNeRGy] het volgende:

[..]

Ik vind veel goed, zolang Andy Fortuin maar geen Leefbaar DPC gaat oprichten :)
:)

ik ben het met DSmarty eens dat we eerst rc5 af moeten hebben, daarna gaan mijn koeien automatisch over naar ogr, omdat ik dat goed heb ingesteld :)

de kleine projekten vind ik ook belangrijk omdat daar mensen nog voor een top 30 plek kunnen gaan met relatief weinig pc's, en dat is gewoon aantrekkelijker dan een top 30 plek bij rc5 waar je minimaal 40 koeien voor nodig hebt.

voornaamste is dat iedereen het naar zijn zin heeft :)

edit:

jezus ik moet gaan slaapuh !!!

Verwijderd

[projecten]
Zoals het er nu uitziet hebben we 7 "hoofd" projecten en 3 "kleinere" projecten.
Ik ben ervoor om eerst RC5 af te maken maar dan.
Ik denk dat er na RC5, ORG en Seti heel veel aandacht (misschien teveel) zullen krijgen omdat die gewoon vele malen bekender zijn dan de rest.
Ik ben geen voorstander van de cpu-power georganiseerd verdelen over de projecten, hier krijg je alleen maar onvrede en boosheid van.

[fp]
Ook ik vindt dat we de fp-posting zo goed mogelijk moeten gebruiken het is immers reclame.
Om alle projecten ongeveer evenveel aandacht te geven is het misschien een idee om:
1) elk "groot" project zijn eigen dag te geven, maar dan krijg je jalozie omdat project a op zaterdag wilt ipv project b en dat soort dingen.
2) een stats maken van alle projecten, een leuk verhaaltje er boven en er onder stats van een project wat eruit springt. Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
project    daily   overall    new members
rc5     1     1     6
ogr     1     1     2
seti      15     38     9
ect

dan erboven hoe dpc het doet en eronder een project in het voorbeeld seti omdat er veel nieuwe leden zijn of eccp omdat er een mf is ect.
Zoals KoW zei om de kleinere onderons tevrede te houden zou je random stats kunnen doen.

[verhaaltje]
Misschien is het een idee om verhaaltjes schrijvers aan te vragen die participeren in een bepaalt project (hier ook zeer over te spreken zijn) en dan een verhaaltje schrijven over dat project. Dit kunnen ze dan meelen naar de fp-poster, die het vervolgens kan aanpassen aan zijn fp-posting en erin mee kan nemen.

[niet dc projecten]
Dan nog de niet dc projecten zoals eco en dolphine en wie weet wat er in de toekomst nog meer komt.
Er was in dit draadje een discussie over het wel of niet posten van een dpch in /5.
Aan de ene kant vindt ik als dpc er aan mee doet en er is iemand die gek genoeg is om er een dpch van te draaien waarom niet, maar aangezien er mensen hierop tegen zijn, vindt ik ook dat als dolphine dan niet zou kunnen waarom eco dan wel (ik ben een aanhanger van beide maar daar gaat het niet over) als dit dan hk voer zou zijn gooi het dan beide in de hk, of doe deze projecten weekelijks ipv dagelijks.

Tot zover mijn inbreng in dit verhaal.

MVG
Fritzz

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Zow zow... wat een verhalen zeg...

Maar goed, als iedereen toch even zn zegje kwijt wil (en kan ;) ) waarom ik dan niet?!

Dus hier komt het:
De Frontpage:
Ik heb me via het wel bekende 123 document laten kennismaken met (destijds) RC5 daarna OGR en nu ECCp... Dus voor mij heeft die FP wel geholpen, en ik denk ook dat deze niet mag verdwijnen. En ik denk dat zoals het nu gaat (wisselende dagen, projecten, verhaaltjes etc) het goed gaat...

Wat mij wel opvalt over dit onderwerp, is dat het de laatste tijd meer en meer deze FP-discussie naar boven komt :?

De Projecten
Wie wil mag :+ Wie er vervolgens een DPCH van bakt, god bless you :)(zie ECO / Droopy)
En om dat aan banden te leggen of te controleren lijkt mij wat overdreven... Dit levert name voor mensen die zich niet helemaal vinden in de huidige (groeiende) projecten onvrede op wat uiteindelijk leidt tot afsplitsing (zie AT/SO etc etc)

Zo, tijd om te werken.... (en een paar uurtjes geen /5 dus ff rustig blijven he?? :P)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Hoewel ik eigenlijk een hekel heb aan topics van meerdere pagina's lang (want daar gaat dit naar toe) even mijn onbeduidende mening.

1 ding zijn we het over eens. We hebben veel aan tweakers.net te danken. Mijn deelname aan DPC bijvoorbeeld :P Dat moet dus blijven. Maar gezien het aantal reacties op de frontpage (en de reacties zijn meestal van doorgewinterde DPC'ers) moet daar iets aan gedaan worden. De invulling hiervan is al een 'probleem' an sich en al een nieuw topic waard.

Daarnaast kan/moet er bekeken worden wat DPC is?
Is het een distributed computing team (gevolgen voor Eco en Dolphin lijken me duidelijk).
Is het gewoon een naam voor een verzameling personen die een band hebben en is dit forum ervoor om al die dingen te ondervangen (MarcyDarcy zijn voetbalteam bv)
Moet het misschien een organisatie worden die doelen en verwachtingen neerlegt zodat daar op geanticipeerd kan worden? (remmen van nieuwe projecten etc.)

Een heleboel issues waar we never nooit iedereen mee blij kunnen maken en waardoor ik DPC op de lange of korte duur (gedeeltelijk of tijdelijk) ten onder zie gaan op dezelfde wijze als Anandtech, TechIMO, TNT, Ars etc..... helaas

* Mobster heeft nu eenmaal een negatieve levensinstelling. Kan het alleen maar meevallen is mijn motto.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 11:54

Jive

MooMooMastah

/offtopic Daarisie weer met zijn mening >:) /ontopic

Ik doe persoonlijk RC5, omdat het een doorgewinterd & getest projectis, welke makkelijk te beheersen is voor mij als Admin.

De lol voor mij bij RC5 is dat ik voldoende machines heb om echt te kunnen produceren.
Derhalve kan ik mij heel goed voorstellen dat mensen die hun pc thuis ook eens ergens anders voor willen laten draaien dan de Idle-Daemon niet geinteresseerd zijn in RC5, maar andere projecten doen waar de kleine flusher ook ot zijn recht komt.

Persoonlijk vind ik Seti uber-oninteressant maar da tneemt niet weg dat wanneer RC5 over is, en we OGR (welke automatisch doorloopt bij mijn assimilaties) gehad hebben ik waarschijnlijk ook met Seti mee zal doen.
Al was het alleen omdatik een hekel heb aan Commercieele rekentaakjes tussen je goede-doel taakjes door (waardoor een menig ander project voor mij afvalt).

De #1 met RC5 zullen we waarschijnlijk zonder veel moeite houden (overall iig, dagelijks is soms een probleem geloof ik), en daarom denkik dat de wervings-acties gericht moeten worden op de kleinere projecten (eccp/folding bv.)

Wat betreft de FP.. mja, daar kom ik niet in de posts, en ik vind sommige ook een berg onzin-getallen want ze zeggen me nix.

Daarintegen moet ik wel zeggen dat bovenin elke fp-post mischien de noteringen aangegeven kunnen worden.
code:
1
2
3
4
5
6
Project  | Eergister | Gister 
--------------------------------
Rc5 |    #1     |   #1
Ogr |    #1     |   #1
Seti     |    #51    |   #50
Eccp     |    #2     |   #1

Zowiets ofzow ... en dan bovenaan elke fp-posting, ongeacht welk project. (cijfers zijn fictief)

Ik denk dat je een betere wervingstekst niet zou kunnen bedenken :p

Jive's Box
Jive @ DNET

• MarcyDarcy
Jive wat jij als laatste tabelletje weergeeft zijn al stats van. Droopy heeft dit op zijn www.dpcstats.tk pagina al mooi bij elkaar geschraapt (dagoverzicht en weekoverzicht van alle projecten). Het is nog niet helemaal perfect (no offence :)) maar het is wel misschien een van de mogelijkheden voor de toekomst van de DPC? Ik zie nu net dat op www.dutchpowercows.org ook van dit soort stats te vindne zijn (al zijn ze niet zo uitgebreid).

Een andere mogelijkheid is, netzoals bij een concurrent van ons The Knight Who Say Ni!, toch subfora te maken voor de diverse projecten.
Je zou toch best als hoofdforum DPC kunnen nemen en dan daarbinnen nog eens subforums. Het is een ideetje en ik weet dat dat niet echt strookt met de rest van GoT maar zo hou je wel alles bij elkaar, ff een voorbeeldje hoe ik het bedoel.
Softe goederen
Software Algemeen
Windows Operated Systems
Non-Windows Operating Systems
Spielerij
Dutch Power Cows
Waarbij je dan na het klikken op Dutch Power Cows terechtkomt bij de volgende subforums:
Index / Dutch Power Cows

RC5
OGR
SETI
Think
Gnome
ECCp
Folding
D2OL
Distributed Folding
War je dan in de desbetreffende subforums je vraag kan stellen. Als je kijkt bij de concurrerende teams is het Distibuted Computing ook niet een van de druk bezochtste gedeelten. Wie zegt dat het erg is als er maar per project 3 topics lopen per dag?

Vroeger ging het eigenlijk alleen om RC5 en wat OGR...nu is het veel groter maar de aanpak is nog steeds hetzelfde gebleven. Ik ben van mening dat er wel iets moet veranderen om met de tijd mee te kunnen gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik ook wel. Zou dit ook een mooie aangelegenheid zijn om WDO (www.dutchpowercows.org) wat meer in het "spel" te kunnen betrekken?

• Sequence

Sequence

Online marketing

subfora zorgen alleen maar voor versplintering, lege fora enz.

Verwijderd

Die forum splitsing lijkt me niet echt nodig, omdat je de aparte project-talk toch wel in de hitparades hebt. Hou het lekker bij elkaar.

Bovendien is dat volgens mij helemaal niet haalbaar want dan wil elk forum op GoT dat ook wel. (bijv. P&W forum opsplitsen naar de diverse talen).

• MarkB
  • Niet online
Laat ik dan ook eens reageren :P Allereerst bedankt Gulpener voor je vriendelijke woorden. Het is ook moeilijk ook elke keer voor RC5 en OGR een nieuw verhaal te verzinnen maar ik (en de rest v/d statposters) doen ons best. Ik zal hieronder wat quotes plaatsen en daaronder plaats ik wat ik ervan vindt.
Op woensdag 10 april 2002 19:23 schreef Mar het volgende:
Dat er op de f.p. wat minder replyed wordt komt denk ik door 2 oorzaken: ...
We praten hier niet over het aantal reacties maar over het feit hoeveel projecten er op de FP moeten staan.
Op woensdag 10 april 2002 21:00 schreef Sequence het volgende:
verder ben ik van mening dat we op dit moment met de 'naar mijn mening' zeven hoofdprojecten moet doorgaan en zeker niks geen nieuwe dingen er bij gaan doen
Ben ik het helemaal mee eens.
Op woensdag 10 april 2002 22:22 schreef KoW het volgende: Ik denk dat het een goed idee is, maar hiervoor moet dan wel tussen de statsposters onderling overlegd worden. Ik neem ten minste aan dat de FP posters niet de tijd hebben om alle projecten zodanig bij te houden dat ze precies weten wanneer er iets bijzonders is.
KoW je hebt hier helemaal gelijk alleen het probleem is (en dan komen we toch weer op het IRC verhaal), we horen helemaal niks van jou (iig ik niet). Wat betreft Droopy ik ken hem verder niet en heb nog nooit gesproken (niet via IRC of ICQ etc. etc.) dus daar is al helemaal geen overleg mee mogelijk. Gelukkig ben ik (en Blistimo ook) een beetje op de hoogte van wat er een beetje bij de projecten afspeelt dus als er wat bijzonders aan de hand is bij een project kunnen Blistimo of ik dat dan wel aangeven.
Op woensdag 10 april 2002 22:22 schreef KoW het volgende: Ik bedoel, bij b.v. ECO doen alle grote DC namen mee, en dan kan ik me heel goed indenken dat er mensen zijn die vinden dat DPC daar dan ook tussen moet staan.
Ik vind dit geen reden. DPC is een team wat meedoet aan DC-projecten alle andere projecten (in dit geval Eco en dat typ-gebeuren) horen wat mij betreft hier niet thuis en verdienen zeker geen FP-post (nogmaals dit is mijn mening)
Op woensdag 10 april 2002 23:25 schreef MarcyDarcy het volgende:
En wie zijn wij om users te vertellen dat ze bepaalde projecten moet mogen doen?
Dat kunnen we ook niet. Maar nu is het bijna een sport geworden van "Wie vindt een nieuw project". Vervolgens wordt er een topic ge-opend waarin gevraagd wordt of er stats gemaakt kunnen worden (toon dan ook zelf-initiatief) en wanneer hij op de FP komt :?
Wat dat betreft heb ik dan ook respect voor griz die en een nieuw project heeft gevonden en meteen daarvoor de stats heeft gebouwd.
Op donderdag 11 april 2002 08:47 schreef Fritzz het volgende:

... als dit dan hk voer zou zijn gooi het dan beide in de hk, of doe deze projecten weekelijks ipv dagelijks.
Ik weet niet of de HK daarop zit te wachten dat kunnen wij dus niet zo maar beslissen. Dit zal in overleg met de forumcrew moeten gebeuren.

Voor de rest wil ik zeggen dat de FP een recht is en geen plicht. Laten we daar dan aub gebruik hiervan maken. Gelukkig gaan er wat veranderingen aankomen zoals Sequence ons al vertelde want elke dag dat er geen DPCH op de FP staat is een gemist kans.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Mar

Mar

TCF

Splitsing van DPC-forum lijkt me niet nodig (zelfs ongewenst)

1. als ik dit forum open zie ongeveer 20 topics en kan mijn favoriete-dpch's snel terugvinden. Vooral als er netjes een tag voor staat welk project dus bijv [rc5] of [eccp]. Daarnaast kun je snel aan de datum zien of het de nieuwste stats versie is.

2. Niet favoriete dpch's zie ik nu WEL in een oogopslag er tussen staan en als daar veel gerply-ed is (dus iets aan de hand) kijk ik af en toe ook naar de andere projecten waar ik dus niet aan mee doe, maar op dat moment wel interessant om te volgen.

3. Andere losse topics/vragen (dus geen dpch's) pik ik er vrij snel uit en lees welke ik interessant vindt

4. Misschien een idee om de tags met vaste kleurtjes te werken? dus [eccp]-tag altijd groen, [rc5]-tag altijd rood etc. Er zal op GoT wel eens een discussie over zijn geweest of is dit technisch niet mogelijk?

DPC Team ColdFusion

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op donderdag 11 april 2002 12:42 schreef MarkB het volgende:
KoW je hebt hier helemaal gelijk alleen het probleem is (en dan komen we toch weer op het IRC verhaal), we horen helemaal niks van jou (iig ik niet). Wat betreft Droopy ik ken hem verder niet en heb nog nooit gesproken (niet via IRC of ICQ etc. etc.) dus daar is al helemaal geen overleg mee mogelijk. Gelukkig ben ik (en Blistimo ook) een beetje op de hoogte van wat er een beetje bij de projecten afspeelt dus als er wat bijzonders aan de hand is bij een project kunnen Blistimo of ik dat dan wel aangeven.
Je hebt gelijk dat ik via irc niet/zeer slecht bereikbaar ben.
Dat kost me namelijk teveel tijd.
Van jou heb ik overigens idd geen ICQ id, en toevallig van Blis ook niet.

Op ICQ ben ik altijd bereikbaar. ID = 132899400
Die staat eigenlijk altijd aan

Edit: Cursus "Hoe quote ik een tekst" gevolgd

• Jive

Jive

MooMooMastah

1. Ik ben zeer tegen opsplitsen van forum, nu heb je alles bij elkaar, en anders ga je alleen maar lege fora creeeren.

2. Ik zit ook (bijna) nooit op irc, komt gewoon door tijdgebrek.

Ennuh ... die www.dpcstats.tk werkt bij mij niet iig, maar als die stats er zijn zal het denk ik makkelijk op de Fp erbij te zeten zijn.

Vroeger hadden we ook een key-rate teller op de FP.
Mischien een ideetje om dat weer terug te brengen.

Draait er trouwens op de t.net servers ook een proxy ??
Zou mischien een idee zijn om alle losse proxy's onder te brengen in de t.net pool ?
En dan een round-robin voor de direct-flush proxy's , en aparte voor de subteam-proxy's, met hun statspages.
Ik weet niet of dit technisch mogelijk is, maar het zou een verbetering & een stuk centralisering van de DPC productie kunnen beteken, eventueel van alle projecten indien mogelijk.

Jive's Box
Jive @ DNET

• MarcyDarcy
offtopic:
[quote]
Op donderdag 11 april 2002 14:01 schreef Jive het volgende:
*knip*

Ennuh ... die www.dpcstats.tk werkt bij mij niet iig, maar als die stats er zijn zal het denk ik makkelijk op de Fp erbij te zeten zijn.
[/quote]

Vaag hier doet ie het anders wel goed...de site is ook te bezichtigen op http://home.zonnet.nl/dpcstats

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 11 april 2002 14:21 schreef MarcyDarcy het volgende:
offtopic:
[..]

Vaag hier doet ie het anders wel goed...de site is ook te bezichtigen op http://home.zonnet.nl/dpcstats
Geinige page ... (denk dat het gewoon aan het .tk ligt, daar heb ik met andere sites ook weles probs mee).
Waar word de info vandaan gehaald eigenlijk ??

Jive's Box
Jive @ DNET

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Reactie op harrodeparro:
Over een verhaaltje in de stats ipv de gewone stats.
Dat zou op zich af en toe best kunnen, maar het nadeel is dat je niet altijd weet wanneer iets op de FP komt. De ene dag heb je een leuk verhaaltje boven de stats gezet, maar is net een ander project op de FP, en de volgende dag raffel je maar wat af omdat je eigenlijk niet eens de tijd hebt om stats te draaien, en dan komt ie online.
Voor de duidelijkheid, dit is toeval, en zeker geen kwaadwillendheid van wie dan ook. Wil je dit goed kunnen opzetten dan moet er behoorlijk veel overleg zijn tussen de statsposters en de FP poster (er zijn er meer, maar Sequence is aanvoerder ;) ) Bovendien gaat het dan om langere verhaaltjes als zomaar een stukje wat boven een DPCH staat. Maar, het idee is in elk geval erg goed, en als je meer op nieuws basis gaat posten op de FP waarin kort bepaalde punten worden toegelicht, zou dat zeker beter werken als gewoon een blok stats met 5 regels tekst erboven.
(wederom niet als commentaar bedoeld voor wie dan ook.)

Eh, ik ben het dus ook met die twee posts er onder eens, want die zeggen precies hetzelfde :P
Alleen Silk_Dude, zoiets kun je niet zomaar op iemand z'n schouder neerleggen. Tenzij jij iemand weet die alle projecten tot in de details bijhoud en dus ook weet wat er bij collega'teams speelt is het erg moeilijk een goed verhaal van alle projecten te maken. Ik bedoel, dat zou die persoon veels te veel tijd kosten.

Mobster:
Quote: Hoewel ik eigenlijk een hekel heb aan topics van meerdere pagina's lang ...
Jij bent degene die hem 2 pagina's lang maakt :P

Ten onder gaan:
Mwa, het topic loopt erg goed, de discussie is levendig, en ik heb nog niemand met koeiestront zien gooien, dus het valt best mee. (PS. pas ook op met dat gooien. Check eerst of er nog workunits tussen zitten)

Jive:
Je vergeet een paar projecten: zie sig [/off-topic]
Over dat staatje:
Het zou er evt ook bij kunnen, maar het zegt een nieuwe user niets meer tov een gewone DPCH.
Ik zie dan meer in de verhaaltjes methode met een verkorte versie van de stats er bij. schrap b.v. de Users OverAll Top. Bij het wervende verhaal gaat het meer om het team en de positie van bekenden zoals TA dan om de individuele userstats.

MarcyDarcy:
Subfora:
Zou ik absoluut niet doen. De mogelijkheid om te filteren lijkt me goed, maar subfora voor alle projectjes lijkt me echt teveel van het goede. Net als wat iemand eerder al riep, als een topic veel reacties heeft is er waarschijnlijk iets aan de hand, en dat zie je niet met subfora.
Nu we het toch over filters hebben: nieuw idee: Het zou ook al heel leuk zijn als je kon filtere op de DPCH's, en dan zodanig dat ze gesorteerd staan op postdatum (DPCH datum) en dan op naam. Dan krijg je ook een heel duidelijk overzichtje ipv eerst de DPCH van 3 dagen terug omdat de discussie die daarin staat nog steeds loopt.

offtopic:
Net wat je zegt trouwens, ik zou ook niet willen dat DPC het drukste gedeelte werd van GoT. Als het niveau dan net zo hard zakt als in de nu als druk bekend staande subfora dan ben ik weg :)

MarkB:
Punt 1:
Niet mee eens. Er werd gesteld dat er minder reacties kwamen op de FP postings. Tussen de regels door werd vermeld dat de poster denkt dat dat komt door de verschillende projecten. Iets waar ik het dus niet mee eens ben. Het heeft waarschijnlijk meer te maken met dat rijtjes getallen nieuwe users niets zeggen. En ik herinner me van een jaar terug, of is het al langer :? , dat er alleen RC5 OGR en SETI was, nu ja, ik kende alleen de eerste twee, dat er veel meer gepost werd op de FP, en dat dat nu verschoven is naar GoT. DutchMan, kun je misschien ook een grafiekje tonen met reacties op GoT DPCH's :?

Punt weetikveeljaikbendetelkwijtofbetergezegdikhebgeenzintetellen
Eisen dat er stats komen van een nieuw project is natuurlijk goed fout. Men kan hooguit het project onder de aandacht brengen.
Maar, ik vind dat iemand die zich inzet voor DPC, en zijn best er voor gedaan heeft om voor dat project stats te genereren dat die iemand niet weggestuurd moet worden. Waar is dan de teamspirit gebleven. We doen dit voor onze lol, en niet bedrijfsmatig. (Wel dwangmatig, maar zoiets heet verslaving)
Mensen weren vind ik dus geen goede zaak, al ben je misschien niet altijd blij daarmee.
Persoonlijk geloof ik b.v. absoluut niet in buitenaards leven, maar toch vind ik DPC-SETI leuk.

Mar:
Kleurtjes voor de projecten :)
Ook een erg goed idee om in de hooiberg toch de naald te vinden :)

KoW:
Als je quote doe het dan goed
> Op ICQ ben ik altijd bereikbaar. ID = 132899400
(Ik zit dit nu offline te typen, anders kost dit veels te veel)

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op donderdag 11 april 2002 13:16 schreef KoW het volgende:
...Van jou heb ik overigens idd geen ICQ id, en toevallig van Blis ook niet.
...
Hmm, je stond er wel in, maar onder de naam Bloem

• Sequence

Sequence

Online marketing

effe ter verduideling, dat ons forum op GoT zit betekent niet dat GoT of T.Net van ons is, dat de keyrate-teller op de FP weg is, dat is een keus van de t.net crew. zij zullen hebben gekozen voor reclame op de plaats waar eerst wat ruimte voor ons was.
tevens zullen er gewoon geen subfora komen (afgezien van ieders mening) aangezien we dit hebben, nie meer en nie minder.. scheelt weer wat overbodig geredeneer :P

dan nog effe als reactie op:
Op donderdag 11 april 2002 22:11 schreef KoW het volgende:
weetikveeljaikbendetelkwijtofbetergezegdikhebgeenzintetellen
Eisen dat er stats komen van een nieuw project is natuurlijk goed fout. Men kan hooguit het project onder de aandacht brengen.
Maar, ik vind dat iemand die zich inzet voor DPC, en zijn best er voor gedaan heeft om voor dat project stats te genereren dat die iemand niet weggestuurd moet worden. Waar is dan de teamspirit gebleven. We doen dit voor onze lol, en niet bedrijfsmatig. (Wel dwangmatig, maar zoiets heet verslaving)
Mensen weren vind ik dus geen goede zaak, al ben je misschien niet altijd blij daarmee.
Persoonlijk geloof ik b.v. absoluut niet in buitenaards leven, maar toch vind ik DPC-SETI leuk.
uhmz, het gaat niet om mensen weren maar om 'projecten weren' om versplintering tegen te gaan, we kunnen wel in 20 projecten op nummer 10 staan, maar om bij 7 projecten op #1 te komen werkt veel uitdagender, als we dit hebben gerealisseerd kunnen we weer gaan kijken naar meer :)

• Jive

Jive

MooMooMastah

Sorry datik wat dc-projecten vergeten ben, maar ik ben niet bekend met welke echte dc-proj's we allemaal meedoen.

En Sequence .... mischien een idee om te vragen of ze mischien ipv een keyrate teller een mijlpaal ding van kunnen maken, wat roteerd per project per dag (als dit al mogelijk is, maar lijkt me iets wat femme & co best in elkaar kan zetten)

Tis mischien een aardige reclame methode voor DC.

Jive's Box
Jive @ DNET

• MarcyDarcy
Mijn complimenten Sequence over dat je al gelijk inhaakt op de manier van statsposten op de frontpage. Kijk allen eens naar http://www.tweakers.net/nieuws/21398 en geef toe dit er echt goed uitziet. :9

Vanwege de afwisseling van statsposts op de frontpage zal het ook niet nodig zijn om dat inleidende verhaaltje te moeten veranderen. Gewoon topppie gedaan

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op donderdag 11 april 2002 22:57 schreef Sequence het volgende:
...
uhmz, het gaat niet om mensen weren maar om 'projecten weren' om versplintering tegen te gaan, we kunnen wel in 20 projecten op nummer 10 staan, maar om bij 7 projecten op #1 te komen werkt veel uitdagender, als we dit hebben gerealisseerd kunnen we weer gaan kijken naar meer :)
Dat is een beetje aan elkaar verbonden. Stel dat je ECO eruit gooit, dan kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn die dan zeggen, als het zo moet ben ik weg.

Die tweede zijn staat er eigenlijk best goed.
Om bij x projecten op #1 te komen is veel uitdagender dan bij y project(en) op #1 te staan.
Om hier op door te gaan. Het leuktste is dus dat moment waarop we zoveel teams hebben dat we bij alle projecten stijgen, maar dat dat niet te hard gaat. (Met te hard bedoel ik: zo hard dat je nu al xx % meer produceerd als alle teams boven je.)
Op dit moment hangen we zo'n beetje op die grens.

Ook leuk trouwens dat je al gelijk de FP posting hebt opgeleukt.

Voetbal vs ECO vs tieples

Voetbal uitslagen hier posten lijkt me totale onzin, en dat geeft gelijk een argument over wanneer het dan wel zou kunnen. Ik denk dat je aan een project mee kunt doen als DPC als het iets met DC te maken heeft, en/of dat de andere grote teams (AT / S@NL / Ars / enz.) meedoen.
Verder lijkt het me verstandig nu niet op al te veel projecten te anticiperen <font size=1>(mooi duur woord) :P </font>, omdat dat de andere projecten die het zwaar hebben kan beinvloeden. Overigens zal dat ook wel meevallen, want meestal zijn het kleine users die met die projecten meedoen.

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01-2025

Z!oN

Team Coldfusion

Dan nog even mijn steentje om de discussie nog langer te maken:

Ik als kleine gebruiker ben gedeeltelijk overgestapt op d2ol, omdat ik daar gewoon in de hitparades kan komen. Dat is leuk, om andere users voorbij te gaan. En ik denk dat het typen nog leuker is, want dan kun je het nog beinvloeden ook, hoef je geen extra pc voor te hebben. Je typt gewoon wat meer, dus heeft de kleinere gebruiker toch iets meer power. ik neem aan dat harrodeparro (seti) niet achter elke computer zit waar hij seti op heeft draaien, je kan maar op 1 computer te gelijk typen.

En over de FP, ik vind dat er inderdaad een soort wervingsverhaaltje moeten komen. Ik ben ook pas laat overgestapt op dpc, omdat ik m;n oude team een beetje saai vond worden (2 actieve members). Dus er moet meer activiteit komen binnen DPC en misschien nog iets interessantere, duidelijkere stats, met grafiekjes, ed :)

http://www.teamcoldfusion.nl

• Sequence

Sequence

Online marketing

tnx voor de complimentjes over de FP post van vandaag, ik vond het idd wel een strak plan om wat meer info te geven over het project zelf, zodoende heb ik vandaag de seti-info van mijn site gebruikt voor de uitleg :)

op zich is dit een goede manier om nieuwe mensen te informeren, de vraag is echter hoe ik het bij de volgende SETI hitparade op de FP ga aanpakken, want elke keer hetzelfde verhaal is natuurlijk ook niet leuk..

iemand ideeën?

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
Op zaterdag 13 april 2002 00:17 schreef Sequence het volgende:
tnx voor de complimentjes over de FP post van vandaag, ik vond het idd wel een strak plan om wat meer info te geven over het project zelf, zodoende heb ik vandaag de seti-info van mijn site gebruikt voor de uitleg :)

op zich is dit een goede manier om nieuwe mensen te informeren, de vraag is echter hoe ik het bij de volgende SETI hitparade op de FP ga aanpakken, want elke keer hetzelfde verhaal is natuurlijk ook niet leuk..

iemand ideeën?
Het probleem is dat de strekking van het verhaaltje hoe dan ook hetzelfde zal zijn. Feiten over SETI zullen niet 1,2,3 veranderen; Het zal er denk ik dus op neer komen dat je niet meer kunt doen dan af en toe eens een nieuwtje te belichten en verder het standaardverhaal erbij te copy-pasten... De nieuwtjes worden in veel gevallen al vermeld.

Kortom : Ga zo door en plak er gewoon steeds een kort stukje uitleg bij zou ik zeggen... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01-2025

Z!oN

Team Coldfusion

Zet er gewoon elke keer bij hoelang het nog duurt voor we weer een plaatsje stijgen, en als we een plaats gestegen zijn, vertel er dan een klein beetje over. En misschien is het ook leuk om even uit te leggen wat nu precies een MF is en dat we daar op het moment mee bezig zijn, bla bla, .....

Ik ben zelf ook min of meer gekomen voor de MF en had daar in het begin best veel interesse in :), maar misschien moeten we eens een gigaflush doen :). Als Harrodeparro nu eens 2 maanden alleen spaart en dan alles naar buiten gooit :), dan hebben we er ongeveer 60x300 = 18.000 :9~

edit:
Het is nog vroeg

http://www.teamcoldfusion.nl

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 13 april 2002 00:17 schreef Sequence het volgende:
iemand ideeën?
Wat dat betreft ben ik het wel eens met de twee bovenstaande posts.
Wat ik zelf altijd probeer is om als er hetzelfde gezegd word dat steeds met andere woorden neer te zetten, en in een wat andere volgorde. En je kunt de nadruk van je verhaal verplaatsen per keer. (b.v. De ene keer iets meer vertellen over een bekend team dat boven ons staat, en de andere keer iets meer over SETI zelf zodat je verhaal wat afwisselt.)

Alleeen, dit is al zo'n lang verhaal dat je dan elke keer wel een tijd aan het typen bent.

Verwijderd

Wat betreft het verminderde aantal posts op de FP, ik denk dat dit de oorzaak is:
Score: 0 (Flamebait)
Score: 2 (Behulpzaam)
Score: 2 (Behulpzaam)
Score: 1 (Gemodereerd)
Score: 0 (Flamebait)
Score: 0 (Overbodig)
Dat motiveert natuurlijk niet echt om op de FP te posten ;(

• d33n
  • Laatst online: 30-04 15:52
Op zondag 14 april 2002 20:37 schreef Spaceknarf het volgende:
Score: 1 (Gemodereerd)
hmmm, ikke blij dat een teammate mij van "troll" af wou helpen :(

• mythor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:32

mythor

Held in opleiding

Op zondag 14 april 2002 20:37 schreef Spaceknarf het volgende:
Wat betreft het verminderde aantal posts op de FP, ik denk dat dit de oorzaak is:
[..]

Dat motiveert natuurlijk niet echt om op de FP te posten ;(
wat boeit die scoren nou :)

dat modden op de FP is zowiezo erg dom

imHo btw vind ik op 2 plaatsen reageren niet erg handig.

What you say?!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op maandag 15 april 2002 09:41 schreef mythor het volgende:
dat modden op de FP is zowiezo erg dom
Ik heb me altijd al afgevraagd waar dat modden gedoe goed voor was.

[/off-topic]

Enne, die discussie hierboven, is daar verder echt niemand die daar nog iets over te zeggen heeft. Tot nu toe hebben nog maar een paar mensen gereageerd.

Enne, als de discussie afgelopen in, wat waren dan de conclusies :? :P

Verwijderd

Misschien nog een puntje voor de discussie (volgens mij is 'tie nog niet afgelopen KoW, nu niet meer iig :) )

Is het misschien geen goed idee om als statsposters/crew alle niet-RC5 projecten te promoten in de RC5 hitparades. Dit om mensen te stimuleren over te stappen op andere projecten waar hun hulp harder nodig is. Anders bestaat er een erg grote kans dat we heel veel power verliezen op het moment dat RC5 afgelopen is. Bovendien kunnen we het verlies aan power bij RC5 makkelijk hebben qua daily #1 positie en ook al hebben we dan niet altijd meer die daily #1, boeiuh. Als we daarmee een #1 positie halen/houden in een ander project is dat alleen maar mooi toch?

Een (ander) tegenargument dat ik kan verzinnen is dat de kans dan kleiner wordt dat wij de key vinden maar vinden wij die kans belangrijker dan nummer 1 posities in andere projecten? (of andere hoge posities)

Lijkt mij niet.
Pagina: 1