Toon posts:

[CM] Killer fans!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb uit de kelder van de winkel waar k werk 2 14cm fans gehaald, wegen aardig wat, kilootje of 3, en zijn 4 cm diep, ja, groot dus en gelagerd en alles.

Maar verder staat op n sticker erop:

208/240V ~ 50/60Hz (ja die snap k nog)
maar dr staat ook "impedance protected" op.
en wat dat is? k heb geen idee.

Verder zitten er 3 aansluitpinnen op, eentje voor de aarde, en 2 andere met nummers 1 en 2, k neem aan voor de 220~ of niet?

Binnenin zit dus behalve n megaspoel ook nog een geel "pakje" met de tekst "0.32(micro-teken)F 10%MPA" MicroFarad dus, maar was die 10%MPA?
en daaronder "630VCC.EFD909" da snap k ook niet.

Kijk normaal zou t me niet boeien als ie t deed, maar sluit 2 draadjes van n stekker aan en de aarde ervan, maar als k hm insteek BOEM springt de hoofdschakelaar van t hele huis.
Nix dus...

Ojaa, ze komen van n ouwe koelcel geloof k.

Verwijderd

Is dat impedance protected misschien dat ze beschermd zijn, dat als je de + en - omdraaid, dat ie niet andersom gaat draaien?

Lijken me trouwens wel ruige fannetjes ;)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
Zit er een sensor op?

kijk anders ff wat het RPM is. (kromme zin :P )

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18

Arioch

<geek>

ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg: "PIX" !!

Verwijderd

nou, pin 1 en 2 in het stopcontact he
en dat gele pakje is een condensator

Verwijderd

hmm, misschien dat ze daarom wel in de kelder liggen te verstoffen? ;)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
Op woensdag 10 april 2002 17:55 schreef RoadRunner84 het volgende:
hmm, misschien dat ze daarom wel in de kelder liggen te verstoffen? ;)
als je al iets gezegt hebt en je wil daar nog wat bij zeggen of aan toevoegen moet je dit knopje gebruiken Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

daarmee kan je je reacties veranderen :+

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:11
Ziet die fan er aan de binnenkant nog een beetje redelijk uit, of is ie hald zwart? Anders kan ie namelijk doorgebrand zijn en heb je er niets aan.
Succes!

Verwijderd

ben beniewd :D

Verwijderd

Topicstarter
wat de rpm is weet k niet, maar k denk niet dat ze in de kelder lagen omdat ze kaduuk zijn, is namelijk daar verbouwd, en ze hebben toen de vriescel in de kelder gewoon als opslag gaan gebruiken, dus niet bevroren ofzo meer.
En k heb s gekeken in n andere cel, die nog steeds gebruikt wordt, maar die dingen draaien looihard, gelukkig heb k dr ook 2 fanguards van, want als k mn hand erin duw heb k binnen no time kabab (stalen fanbladen :7)

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
[b]Op woensdag 10 april 2002 22:41 schreef Antrax maar die dingen draaien looihard, gelukkig heb k dr ook 2 fanguards van, want als k mn hand erin duw heb k binnen no time kabab (stalen fanbladen :7)
Gave mod! PC kast met kebab slicer...IDEAAAAL voor op LAN's!
Je eigen shoarma tent beginnen :)

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Kan het niet zo zijn dat aan deze fans een voorschakelkast moet? Ik heb hier ook nog een oude fabrieksfan (zo'n axiale) uit een [reclame]phillips[/reclame] fabriek >:), maar daar moet een compleet voorschakelstuk tussen met een HUGE printplaat, een hele mooie retro-draaiknop en een megacondensator. Deze, direct aangesloten op het net, laat de huisinstallatie ook *poef* doen...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Pagina: 1