[I-mode] zo ziet het eruit

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:21

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Wie nieuwsgierig is naar hoe I-mode er nu echt uitziet: http://www.planet.nl/multimedia2/0,1674,101_1500_593772,00.html

Ik vind het persoonlijk best aardig :)

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04
ziet er idd nie verkeerd uit
ben benieuwd of ut aanslaat

wie gaat er gebruik van maken?

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat er op gsmtest ook al iets stond hierover. Ziet er wel grappig uit!! Nu kijken of het aan slaat!!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Nice, very nice :)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ach

het ziet er leuk uit...

maar ik vind het toch maar een gadget blijven...

ik zie het nut voor mij persoonlijk er niet echt in. en ik denk met mij nog 14.999.000 mensen.

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ziet er zekerz wel mooi uit , beter als WAP gehehe |:( , maar of het ook echt nuttig is :)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Wel leuk, maar ik ga geen extra haast maken om een I-Mode toestel te krijgen :)

Verwijderd

geinig hoor
maar voorlopig niet in mijn broekzak te vinden

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Tja ik denk dat dit het nooit gaat halen bij WAP 2.0 met z'n XHTML ondersteuning en ook niet bij SmartPhone 2002. Maar goed, we zullen zien..

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://web.planet.nl/multimedia/2002/imode/spel.jpg Dit riekt naar bedrog :( Of zit dit geval ingebouwd?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:50
gedownload net als op de nokia's misschien?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 09:41 schreef Fire69 het volgende:
gedownload net als op de nokia's misschien?
Maar i-mode heeft toch niet zo'n functie? Het zou mi alleen kunnen bij de volgende generatie i-mode toestellen, maar die komen pas volgend jaar uit :?

Verwijderd

Ach zolang die shit op GPRS draait ziet het er volgens mij mooier uit dan het in werkelijk is...

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Op donderdag 11 april 2002 11:34 schreef mmmuttley het volgende:
Ach zolang die shit op GPRS draait ziet het er volgens mij mooier uit dan het in werkelijk is...
Wat heeft GPRS te maken met 'mooier er uitzien'?

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Op donderdag 11 april 2002 19:01 schreef Blacksoul het volgende:

[..]

Wat heeft GPRS te maken met 'mooier er uitzien'?
ik denk dattie bedoeld dat het er wel mooi uit kan zien op een screenshot, maar dat GPRS in de praktijk zo traag is, dat alle moois in de "on-line experience" (:r) verloren gaat

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Valt wel mee hoor, die pagina's zijn heel compact en met 3 a 4 KB/sec komen ze snel genoeg binnen. Die screenshots is gewoon zoals het gaat worden en de snelheid zal goed te doen zijn. Het is alleen duur.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 09:33 schreef twan_kogels het volgende:
Dit riekt naar bedrog :( Of zit dit geval ingebouwd?
Er zitten inderdaad 2 spelletjes standaard. Of dat er 1 van is weet ik niet.

Verwijderd

hmm, ik was na 2.5 jaar kpn(zakelijk) verplicht naar telfort zakelijk gegaan, en zat al een hele tijd (eigenlijk al na een week telfort) te twijfelen om terug te gaan naar kpn, en ik denk dat i-mode een hele goede reden is :)

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Op donderdag 11 april 2002 19:30 schreef Genoil het volgende:

[..]

ik denk dattie bedoeld dat het er wel mooi uit kan zien op een screenshot, maar dat GPRS in de praktijk zo traag is, dat alle moois in de "on-line experience" (:r) verloren gaat
Zo kun je het ook opvatten ja. Maar dat valt in de praktijk reuze mee. Pagina's laden vrij snel :)

Verwijderd

ik vind dat bij zo'n klein scherm je niet zo'n groot font moet gebruiken, dan past er bijna niets op...

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Dit eerste i-mode toestel is trouwens een vet verouderd toestel. Je kunt hem elke dag opladen. Zoniet 2 keer per dag, als je er ook nog eens mee gaat bellen.

Dit toestel had nec waarschijnlijk nog ergens in een hoekje staan. Als ze er nou direct een vrij recent I-mode toestel hadden bijgedaan had ik misschien nog effe getwijfeld. Met meer kleuren en infrarood , zoals de nieuwste in Japan. Dit toestel gebruikte ze in Japan 2 jaar geleden.

De volgende gaat er al iets meer op lijken (toshiba)

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op donderdag 11 april 2002 23:32 schreef Bram het volgende:
Dit eerste i-mode toestel is trouwens een vet verouderd toestel. Je kunt hem elke dag opladen. Zoniet 2 keer per dag, als je er ook nog eens mee gaat bellen.

Dit toestel had nec waarschijnlijk nog ergens in een hoekje staan. Als ze er nou direct een vrij recent I-mode toestel hadden bijgedaan had ik misschien nog effe getwijfeld. Met meer kleuren en infrarood , zoals de nieuwste in Japan. Dit toestel gebruikte ze in Japan 2 jaar geleden.

De volgende gaat er al iets meer op lijken (toshiba)
Zijn daar al foto's van? (van die toshiba dus) :?

• Tjeerd
  • Laatst online: 13:34

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ziet er goed uit :).

Wat ik nu eigenlijk als consument nog eis is dat je live kunt streamen (beeld) en eventueel nog geluid erbij tegen een lage prijs :+.

Dan pas wordt het echt leuk volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://web.planet.nl/multimedia/2002/imode/spel.jpg
Dat lijkt wel in de verte op Dangerous Dave van de PC, alleen dan een getweakte versie uiteraard :P

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

hij is echt super gaaf

ik wil hem ook

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Op donderdag 11 april 2002 23:43 schreef uibeltje het volgende:

[..]

Zijn daar al foto's van? (van die toshiba dus) :?
Afbeeldingslocatie: http://rapax.com/i-mode/toshibaTS21i/TS21ibig.jpg

weinig tot niks..

Verwijderd

Die telefoons vind ik nog niet zo mooi, maar dat gaat zeker veranderen denk ik. Zodra de grotere merken met die telefoons komen. :)

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Wil eerst een nokia met i-mode zien, voor die tijd ga ik zeker niet over

Verwijderd

nokia doet niet mee met i-mode,..dus kun je lang wachten op een nokia met i-mode!

Verwijderd

Waarom gaat Nokia eigenlijk niet over? Is het te duur (ik kan het me niet voorstellen) of vertrouwen ze de techniek niet?

We weten natuurlijk nog niet of i-mode gaat aan slaan, mar ik ben bang dan Nokia de plank mis slaat hiermee.

Verwijderd

ziet er wel strak uit! kan me zeker indenken dat dat heel handig is voor bepaalde mensen :)

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 16:32 schreef El.Greco het volgende:
Waarom gaat Nokia eigenlijk niet over? Is het te duur (ik kan het me niet voorstellen) of vertrouwen ze de techniek niet?

We weten natuurlijk nog niet of i-mode gaat aan slaan, mar ik ben bang dan Nokia de plank mis slaat hiermee.
Nokia wacht waarschijnlijk op UMTS,... dit is 2000kbs ipv de lulllige 64 voor I-mode (draait op GPRS)....
lijkt me een goede zet twerijl ericksson in allereil toestelletjes bouwt voor i-mode wacht Nokia op de grote klapper!!!

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 16:37 schreef zkywalker het volgende:

[..]

Nokia wacht waarschijnlijk op UMTS,... dit is 2000kbs ipv de lulllige 64 voor I-mode (draait op GPRS)....
lijkt me een goede zet twerijl ericksson in allereil toestelletjes bouwt voor i-mode wacht Nokia op de grote klapper!!!
Dat klopt, maar wanneer is de introductie van UMTS? 2050?
In de tussentijd stappen mensen over op Ericsson en hebben ze een tijdje om te wennen aan de Ericsson (wat nu hét sterke punt van Nokia is)

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 16:39 schreef El.Greco het volgende:

[..]

Dat klopt, maar wanneer is de introductie van UMTS? 2050?
In de tussentijd stappen mensen over op Ericsson en hebben ze een tijdje om te wennen aan de Ericsson (wat nu hét sterke punt van Nokia is)
geen idee, hopelijk snel,.. het nadeel van i-mode vind ikzelf de matige uitgeklede html, namelijk cHTML. Hierin kun je geen tabellen maken, er is maar een font, geen css e.d.
Plaatjes in 256 kleuren, maximaal 120 bij 128px...
zucht....
Daarbij is KPN de grote "wachtmeester", die alle sites eerst moet "goedkeuren" ....... beetje alla Microsoft..

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

i-mode site in development:
http://www.bn.nl/i

Verwijderd

sorry mod,.>> ben niet een die-hard poster,.. excuse moi
daarbij gaat het over i-mode en kan een voorbeeld-site toch geen kwaad??????????

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Ziet er idd geinig uit. :P

Verwijderd

hopelijk gaat sony-ericsson over op i-mode dan wil ik het ook wel 8-)

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Op vrijdag 12 april 2002 16:37 schreef zkywalker het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens zkywalker. Ik hoorde de baas van kpn mobile laatst in B&W zeggen dat ze ook met nokia in gesprek zijn.

Het lijkt me ook niet meer dan logisch. Ik denk dat nokia in NL nog effe de kat uit de boom kijkt of het hier wel aanslaat. Nokia gaat op het moment helemaal voor WAP 2.0 , maar als i-mode hier aanslaat zul je heel snel een toestel van Nokia hier zien.

Als je op nokia site zoekt zie je i-mode toestellen:

Toestel hieronder is van maart 2000
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.co.jp/products/nm502i/image_src/color_b.jpg

Zie ook
http://www.nokia.co.jp/products/nm502i/color_kinou-e.html

Verwijderd

ja, inderdaad, maar dat is wel een japanse site.
nog effe w88 dus.
tenks voor de url!

Verwijderd

I-mode = en blijft een gadget.
Ik bekijk het zo: hoe makkelijk kan je een digibeet zoals een ouder persoon die nog nooit een compu heeft aangeraakt leren omgaan met een i-mode toestel? Niet makkelijk.
Windows valt nog wel te snappen....
En als ik wil internetten, dan ga ik achter mijn computer zitten, met een 17" 16 miljoen 1280 x 1024 scherm.
Ik had er eerder van gehoord dat het in japan erg aangeslagen is omdat ze daar niet zo'n rijke internet ervaring hebben als in Europa.
Wat ik ook een nadeel vind, is dat zo'n i-mode toestel natuurlijk weer niet in je borstzakje past, want ze zijn groter. Logisch natuurlijk, want je wilt een klein toestel met een groot beeldscherm, dat gaat minder makkelijk samen.
Voorlopig hou ik het op gprs naar de notebook, das veel mooier :)
Pagina: 1