[ASP] script heeft te weinig rechten

Pagina: 1
Acties:

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Topicstarter
Ik probeer via een browser op een IIS4 server een spider script (cmd) op te starten. De bestanden die de spider moet indexeren staan op een ander file-system die gemapt is als een drive.

Nadat ik er achter kwam dat php exec niet onder IIS4 draait heb ik gezocht en ASPexec gevonden, geinstalleerd en nu kan ik het script starten en de output naar de browser sturen.

Alleen heeft de spider op deze manier gestart geen rechten om die share te komen en kan dus niets indexeren.

Ik heb in het script een "net use \\ipnummer\share wachtwoord /user:gebruiker" toegevoegd, maar dat geeft het volgende resultaat:
C:\WINNT\system32>net use \\ipnummer\share wachtwoord /user:gebruiker
System error 1312 has occurred.

A specified logon session does not exist. It may already have been terminated.
Ik heb een lokale user op de server aangemaakt met dezelfde user/pw combinatie als de share en NT Authentication op de pagina toegevoegd... zelfde probleem, ook als ik als admin op de pagina inlog....

Ook als ik de taak schedule met AT of wincron krijgt hij geen toegang....

Mijn vraag is of ik dit op een andere manier voor elkaar kan krijgen, of dat ik het script de betreffende rechten kan geven?

NB: geen script request! meer een "duwtje in de goede richting"-request :)

Join TeamBVD!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Topicstarter
ik ben al weer wat verder....
ik kan nu (eindelijk) taken schedulen als een user met voldoende netwerkrechten.... (door Scheduled Tasks ipv @#$% WinAT te gebruiken)
Nu wil ik die taken via een browser kunnen starten.
Volgens een artikel op 15seconds kun je dit in ASP doen mits je een TaskScheduler.dll kunt bemachtigen uit een Site Server installatie...

Die Site Server heb ik niet, maar op de Microsoft site vond ik een TaskSchedulerDLL.dll :)

hoe kan ik die ddl's kunt gebruiken in een ASP? Gewoon registreren met Regsvr32.exe?

Join TeamBVD!