Toon posts:

Voeding laptop op creative dtt5300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb net iets heel vreemds ontdekt. Ik wou me laptop weer eens gebruiken. Ik op zoek naar de voeding. Die was zo gevonden. Lag achter me beeldscherm. Toen nog op zoek naar de plug die in de latop moet. Blijkt dat ding dus in mijn subwoofer geplugd te zitten en de voeding van mijn subwoofer was nergens ingeplugd. Ik heb wel een idee wanneer ze verwisseld zijn maar het vreemde is dat ik daarna nog zeker wel een week fijn heb kunnen luisteren.
Mijn vraag is

1. Weet iemand hoe dit kan zonder dat ik iets stuk heb gemaakt??(Alles is nog heel (Voeding+subwoofer)).
2. Heb ik misschien toch iets beschadigd?
3. Zou ik verschil moeten horen?? Ik durf namelij de laptop voeding er niet meer op aan te sluiten want ik ben bang dat ik dan wel iets beschadig.

Voeding subwoofer is 12v 4,2 ampere
voeding laptop is 19v 3,16 ampere

Graag zinnige reacties.
To the mods. Welke forumpie hoort dit (Zonodig verplaatsten of dichtgooien als jullie dat nodig achten)

Verwijderd

Op de meeste apparaten die een trafo nodig hebben staat meestal wel wat het voltage / amperage er in moet... als je dan op je laptop of trafo van de laptop kijkt, staat cast wel hoeveel volt / amp die trafo is. Hebben die 2 een universele waarde zoals 12 Volt dan is er nix stuk, en als het ietsje verschilt maakt het volgens mij niet al te veel uit. Ik heb wel eens een spel-laptop (V-tech) kapot gemaakt met een trafo die 4 volt te veel af gaf. Het gekke was, dat ie wel een tijdje gewerkt heeft met dat te hoge voltage. Maar als het geluid van je nog prima is, denk ik dat alles nog wel ok is. :)

Verwijderd

Topicstarter
De subwoofer is zelfs sterker met die laptop voeding klopt ook wel als je het vermogen van die voedingen uitrekent.
50watt tegen 60watt van de laptop

Verwijderd

Dan denk ik dat alles het wel overleefd heeft...
ik weet niet of je voeding tegen overbelasting kan :P