Toon posts:

Random ftp problemen op backends

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem soms willen op backends bij mij ftp niet goed werken. dan loopt de connectie vast op /bin/ls
dan de error can't create datasocket.

Ik heb de kernel wel gecompileerd met netfilter ftp.

als ik bv ftp op de linux bak gebruik (standaard ftp) dan werkt het wel gewoon goed.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderd

Topicstarter
ok, op me linux backend werkt het wel gewoon goed?
Is dit gewoon een windows probleem dan?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb je een router?? Zo ja, probeer dan eens met Passive FTP te connecten (met het PASV commando).

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een router (daarom gebruik ik de term backend ook :) ).

maar ik heb al gestoeid met pasv en pasv uit.

en onder mijn linux backend (debian 3.0 met 2.4.18 kernel).
kan ik wel gewoon met dezeldfe instellingen connecten...

• Ook

Ook

Yes I can!

Je zou het dus sowiso op Passive moeten proberen omdat je bij active 1) poorten open moet zetten op je router en 2) je bak dan z'n eigen (LAN) IP nummer gaat uitzenden waardoor er natuurlijk niets gebeurd.
Als passive dus ook niet werkt zou je je instelling nog ff na moeten kijken. Of werkt de server zelf niet goed onder passive..?

Hoe connect je met de andere pc dan?? Toch ook met Passive mode..?!

Verwijderd

Topicstarter
op WS 1 win2k: wekt vaak en pasv aan en uit niet (standaard staat het aan).

OP dezelfde server op WS 2 (linux 2.4.18). standaard met pasv aan en dat werkt wel gewoon.
router ook linux 2.4.18 werkt het ook (maar dat is logisch).

Hij lopt vooral vast op ls (dus de directory listen) dan krijg ik een error( die ik in de eerste post beschreef).

maar pasv mode, hoeft btw niet altijd aan. Ik kan ook op ftp's verbinding waar ik juist pasv uit moet zetten om dat die servers dat niet goed ondersteunen.

Ik blijf het gewoon raar vinden dat ik met mijn windows backend met dezelfde instellingen niet op bepaalde servers kan komen en met mijn linux backend wel..

Misschien ligt het wel aan cuteftp? of aan windows?..

• PvP
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:22

PvP

Ik heb precies hetzelfde probleem hier!

Het vreemde is ook nog eens.. :

toen ik dit een tijdje geleden had onder flashfxp in windows de volgende foutmelding:

[01:59:28] PASV
[01:59:28] 227 Entering Passive Mode (66,187,232,30,13,127)
[01:59:49] Data Socket Error: Connection timed out
[01:59:49] List Error

Ik heb toen (wegens voornamelijk andere redenen) een versie windows xp pro installatie gedaan. Het probleem bleek plotseling verholpen te zijn :?:?

Tot op de dag van vandaag geen flauw idee waar dit aan ligt.. misschien toch een of andere service die ik draaide?

Zou interessant als iemand hier het antwoord ff op kon geven

• Ook

Ook

Yes I can!

PvP schreef op 29 januari 2004 @ 02:00:
Ik heb precies hetzelfde probleem hier!

Het vreemde is ook nog eens.. :

toen ik dit een tijdje geleden had onder flashfxp in windows de volgende foutmelding:

[01:59:28] PASV
[01:59:28] 227 Entering Passive Mode (66,187,232,30,13,127)
[01:59:49] Data Socket Error: Connection timed out
[01:59:49] List Error

Ik heb toen (wegens voornamelijk andere redenen) een versie windows xp pro installatie gedaan. Het probleem bleek plotseling verholpen te zijn :?:?

Tot op de dag van vandaag geen flauw idee waar dit aan ligt.. misschien toch een of andere service die ik draaide?

Zou interessant als iemand hier het antwoord ff op kon geven
Aan de kant van de server staat de firewall iets te strak. Jij connect in passive mode en de server geeft vervolgens zijn IP (66.187.232.30) door en geeft daarbij een poortnummer door (3455 in dit geval) waarop die client moet connecten.
Blijkbaar zat in dit voorbeeld poort 3455 dicht aan de kant van de server met als gevolg dat jouw client kan connecten wat ie wil, hij komt er niet door. Na een tijdje krijg jij dan die data socket time out error..

Iets duidelijker?

Pagina: 1