Toon posts:

[DIVX]Videokaart voor DIVX???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam deze kaart tegen:

http://www.sigmadesigns.com/products/xcard.htm

Claimt dat ie DIVX signaal kan doorgeven aan TV, weet iemand wat over deze kaart???

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

[topic=405519/1/50]

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

TV-OUT wordt die optie ook wel genoemd :+

DIVX is een manier van coderen... dus je kan dan wel proberen om een divx-signaal naar je tv te sturen, maar je tv kan daar dus niets mee...

PC verwerkt de divx-gegevens en zend dan gewoon via de tv-out zinnige signalen naar de TV waar de TV WEL raad mee weet....

Tenminste.... het lijkt me het meest logisch.... :?

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoelen ze met DIVX versie 4.02 en later?

De meeste films die ik nu op DIVX heb, ook de nieuwste, kan ik afspelen met 3.11 codec, kan ik deze dan niet afspelen met die kaart op mijn tv?

Verwijderd

ik denk dat je de 4.02 (of nieuwere)divx-codec nodig hebt.
maar die kan ook 3.11 afspelen, dus dat is geen probleem

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 16:38 schreef bokkel het volgende:
wat bedoelen ze met DIVX versie 4.02 en later?

De meeste films die ik nu op DIVX heb, ook de nieuwste, kan ik afspelen met 3.11 codec, kan ik deze dan niet afspelen met die kaart op mijn tv?
Volgens mij draait het om hardware matige decoding, dus ik ben benieuwd of die kaart dan divx 3.11 kan decoding!

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
Daar 3.11 geen legale codec is zal deze niet native ondersteund worden door deze kaart. Divx 4.x en 5.x zijn from scratch geschreven en wel legaal, waardoor het dus ook legaal is om dit in hardware te implementeren (dit in tegenstelling tot divx 3.x)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 18:40 schreef visionz het volgende:
Daar 3.11 geen legale codec is zal deze niet native ondersteund worden door deze kaart. Divx 4.x en 5.x zijn from scratch geschreven en wel legaal, waardoor het dus ook legaal is om dit in hardware te implementeren (dit in tegenstelling tot divx 3.x)
Okay begrijp ik... maar kan je checken of een bepaalde divx film die je bezit met 3.11 of 4.x of 5.x is gecodeerd?

Verwijderd

maar is het niet zo dat de 3.x ook opnieuw geschreven is, en ingebouwd zit in 4.x en 5.x, er zijn dus wel degelijk legale implementaties van divx 3.x

Verwijderd

Topicstarter
Als je het mij vraagt is divx 4.0 downwards comp. met divx 3.11 alleen kunnen ze dat moeilijk op de doos zetten!!!

Ik denk dat ik mijn divx uit 1999 gewoon kan afspelen met die kaart op mijn tv...
Pagina: 1