Toon posts:

A7V333 / 1800XP / 40GB/133/7200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 weken heb ik bovenstaande configuratie waarop ik w2000 probeer te installeren. Dit blijft problematisch, t/m blauwe schermen.

Heeft iemand dezelfde config. en kan mij zijn bios settings doorgeven?

Andere tips ook welkom

Verwijderd

Heb zowel 98SE als XP er op staan, dat draait probleemloos.
Enige wat mij bij dit bord opvalt is dat ik het geheugen in het bios niet kan instellen op 1T Command, althans in de stand "enable". Bij mijn vorige bord, Epox 8kha+, werkte dit probleemloos.
De geheugen performance (Sisoft Sandra) blijft ook een beetje beneden normaal niveau; ik vermoed dat het om een biosprobleempje gaat, waarvan ik hoop dat Asus het snel oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net W98 geprobeerd te installeren; ging niet goed; blijvende PIEEEEP tijdens plug & pray apparatuur zoeken. Netwerkkaart eruit gehaald en opniieuw W2000 ann't installeren...

Alvast bedankt voor de reactie & tot later

Verwijderd

Topicstarter
Wat ev. ook van belang kan zijn:
- Asus VT8200 Kaart erin (AGP)
- verder geen andere kaarten (meer)
- Bios v.1.03

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:44
Ik heb in de afgelopen 3 weken 2 amd's geinstalleerd van type 1800 en 1900 XP.

Beiden wilden eerst niet geinstalleerd worden, na het disablen van USB2.0 ging de windows installatie goed.

Verder kreeg ik niet echt blauwe schermen, ja nadat ik NortonSystemwork 2002 geinstalleerd had.
Na ong 10sec in windows te zitten (maakte niet uit welke versie) kreeg ik een blauw scherm met VMM fouten en VFAT fouten. Na deinstallatie nortonav ging het wel weer goed....

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik proberen (usb2 uitzetten) als ik dat nog niet gedaan had. W2000 Install loopt nu nog (zonder nw-kaart)...

Bijkomen vraagje: op een van de installatiecd's zat een patch voor AMD K7 AGP of zoiets. Heb zelf Asus AGP kaart. Is het noodzakelijk om die patch te installeren?

Verwijderd

alle pci kaarten eruit

maar kan ook aan je geheugen liggen, had ik laatst :(

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten geen pci-kaarten meer in.
Ik Installeer vanaf a-open 16x dvd-speler; regelmatig meldingen van files die niet (goed) te lezen zijn.

Aan het einde van de installatieprocedure ongeveer, krijg ik een blauw scherm; afhankelijk van het moment is dit ook een andere fout....

Alle overbodige shit is uitgezet in het bios.

Ik heb er 512 Mb DDR-2 in zitten (2,1 Gb/s) en geen 2,7Gb/s geheugen. Moete ik mijn bios setting daaarop aanpassen of is auto voldoende goed?

Pleez help! Hij moet het toch een keertje gaan doen zeg..

Verwijderd

Even een vraagje:

Als ik usb 2.0 uitzet heb ik dan nog wel standaard usb? Ik heb dat nu ook op me a7v133. Ik heb scanner,printer en muis op usb, zal ik verschil merken tussen 2.0 en oude usb?

Het is natuurlijk zonder om het uit te zetten als het er op zit, maar als je het toch niet gebruikt..

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan je USB 2.0 uit zetten en dan alsnog je andere USB (1.1) poorten activeren. Ik denk niet dat je verschil zal merken. Alleen apparatuur die 2.0 aankunnen zullen aanzienlijk slechter presteren op 1.1 aangezien er in communicatiesnelheid een factor 40 (!) verschil zit...

Daarnaat zit ik nog steeds met mijn installatieprobleem. Dus wie nog suggesties heeft....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog steeds erg geinteresseerd de de bios settings van iemand die eenzelfde configuratie heeft...

Verwijderd

Topicstarter
De netwerk kaart verwijderen heeft geen verschil gemaakt. Behalve min AGP kaart zit er niets nu meer in...

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die deze topic nog lezen?

Verwijderd

ik denk dat het gewoon aan je cd ligt, omdat er steeds staad dat ie het niet (goed) kan lezen.... Op het laatst krijg je dan idd een blauw scherm... omdat ie gewoon een aantal bestandjes mist...

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie lijkt dat zo. Meestal gaat het lezen na een paar retries weer, soms lukt het echt niet met een bestand. Bij elke installatiepoging zijn het weer andere bestanden die (tijdelijk) slecht gelezen kunnen worden.

DVD speed = 16X DMAmode bios =2 misschien iets in de comm. tussen mobo en DVD?..

Verwijderd

Als de Win 2000 geen originele cd maar een copie is, kunnen er gemakkelijk (steeds weer verschillende) file-installatieproblemen ontstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben nu zover dat W2000 er nu op staat, zonder foutmeldingen tijdens de installatie. Nu komt het:

Tijdens het uitpakken van een self-extracting file vanaf C:
fout bad CRC: ... should be .....

Zelfde file van nw weer gecopieerd, maar dan naar desktop: geen probleem meer!

Het lijkt erop dat het crc probleem slechts af en toe optreedt...

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op donderdag 11 april 2002 16:16 schreef Nakhba het volgende:
Tijdens het uitpakken van een self-extracting file vanaf C:
fout bad CRC: ... should be .....
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja.

Dat duidt bijna altijd op brak geheugen. Memtest86 downloaden en testen dan weet je het zeker, maar ik ben er van overtuigd dat het het geheugen is.

Een andere optie zou ook nog kunnen zijn dat je processor veel te warm wordt, maar ga eerst maar dat geheugen testen :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:44
Warmte is zo te testen, ff 3dmark draaien... valt ie uit dan word ie idd te warm.

Mijn bios instellingen zijn vrijwel standaard.
Ik heb wat zitten te kloten met agpfastwrite en size, wat nu dacht ik op ON en 64 staat.

Maar zoals hier boven al vermeld word, zou dit mogelijk iets te maken kunnen hebben met het geheugen. FF test prg-je draaien en je hebt je antwoord.

Als je je USB2.0 uitschakeld, werken volgens volgens mij alleen de bovenste 2 USB poorten.
Maar je kunt die extra "kaartje" ook nog op een onboard usb1.1 aansluiten.

Wat mij opviel was, dat als ik USB2.0 uitschakel, mijn CPU gelijk 8 graden lager aangaf. Dit was zowel op die 1800 XP als de 1900 XP.

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CPU zit tussen 60-65 Celsius ...
zal het progje downloaden om mijn geheugen te testen.

Heb nu schoon systeem W2000+ Asus VT8200 drivers + via 4in1 drivers.

Verwijderd

Topicstarter
memtest86 kan alleen vanaf DOS; zijn er W2000 memtest programma's te vinden of: hoe maak ik een opstart diskette met W2000?

Verwijderd

prop er een windows 98 disk in dat werkt ook als ms dos disk

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 18:37 schreef Nakhba het volgende:
Mijn CPU zit tussen 60-65 Celsius ...
zal het progje downloaden om mijn geheugen te testen.
Hmmz da's vrij veel :? dat is wel stressed mag ik aannemen :?

Verwijderd

Topicstarter
Andere 1800XP-ers: hoe heet wordt die van jullie dan?

Verwijderd

Topicstarter
CPU is nu 66 graden Celsius; weet iemand wat het maximum is (wanneer ik mij zorgen moet gaan maken)?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 19:00 schreef Nakhba het volgende:
Andere 1800XP-ers: hoe heet wordt die van jullie dan?
hij blijft onder lichaamstemperatuur, alleen het is wel echte t*r*ng herrie... Daarom laat ik em op 5v draaien... nu wordt ie stressed 44°C... :)

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Als je de bios instelling "reset" dus met F5 dacht ik, moet je systeem normaal gesproken moeten opstarten.
Een ander iets: zet er voor de zekersheid, (wel met AFLASH)
de nieuwe bios op, dus niet met ASUSupdate!!
De bios staat ook bij Tweakers.

Voor de USB2 is een patch te vinden bij tweakers, als je die installeert heb je daar géén probleem mee.
Ook al heb je de patch nog niet, zal je daar geen blauw scherm door krijgen hoor.

Ik denk zelf idd ook aan het geheugen doe een diskette bootable maken voor DOS en zet er dan http://www.memtest86.com/ op, opstarten van diskette, en als het goed is runt het proggie van zelf.

Succes ermee! :)

ow ja, die temparatuur kan je gerust 8 graden vanaf tellen, maar dan is het net zo goed nog aan de hoge kant vindt ik.
Zelf heb ik sinds kort een Zaleman 6000CU, die is STIL, en heel erg goed, regelbare fan, én niet eens zo duur!! ;)

Mijn temps: Idle 38c en stressed 44c!! Wel een kleine aanpassing gedaan >:)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 19:11 schreef Nakhba het volgende:
CPU is nu 66 graden Celsius; weet iemand wat het maximum is (wanneer ik mij zorgen moet gaan maken)?
zolang ie stabiel is (wat ie dus niet is) zou ik me geen zorgen maken... iig hoef jij je ook geen zorgen te maken want een AMDtje mag max geloof ik 90°C worden... kan er naast zitten... Maar ik zou eerst die memtest doen zoals een aantal replys voor ook had gezegd...

Verwijderd

als hij 66 graden idlle wordt, dan zou ik toch maatregelen nemen, want bevordelijk is het nooit zo'n hoge temp.
AMD beweerd bdw wel dat de procs 90 graden oid kunnen hebben voordat ze gebaken zijn ;)

Verwijderd

hmmz, pjot was eerder :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties; fan gaat aan bij +/- 65C lijkt het; temp zakt dan weer paar graden; voorlopig maak ik me geen echte zorgen.

Meer over het geheugen: ik merk dat sommige bestanden de ene keer wel, de andere keer niet 'corrupt' zijn... tijdens het opstarten van W2000 faalt het laden van sommige drivers daar ook door, denk ik. Zo miste ik net de asus video driver; weer opstarten en ik had het icoontje rechtsonder weer in beeld...

Verwijderd

Probeer een oudere versie van je BIOS te pakken te krijgen, als er voor die A7V een versie 1005 is moet je die hebben.

ik heb hetzelfde probleem gehad met een aantal Asus A7M266 die niet te installeren waren met de 1006 BIOS. eerdere leveringen gaven geen probleem, systemen zijn iedentiek alleen de BIOS is dus nieuwer(ik lever deze aan werktuigkundigtekenaars).

Als je die oudere BIOS hebt kunnen bemachtigen moet je eerst even alle instellingen van alle schermen resetten, dan moet ie werken

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bios 1.03. Op de Asus site heb ik update 1.04 (voor ondersteuning t/m 2GHz cpu's). 1.5 patch is voor de bios flash probleem van 1.03.

Ik heb zelf nog niets geflashed of wat. Is het verstandig om naar 1.05 te gaan of niet?
Pagina: 1