[PHP] inhoud van pagina checker

Pagina: 1
Acties:

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja wat is nou nou URL checker :?

Dit is een programma dat controleert of een URL gewijzigd is sinds de laatste controle en stel de gebruiker om de hoogde van deze vernadering via b.v. een mailtje.

Nou is mijn vraag wat is een goede methode.
Op het moment doe ik dit :
PHP:
1
<?function getCrc32($url){    return @crc32(implode('',file($url)));}?>

Is dit de snelste methode ?.

Wat mij beter lijkt is aan de server vragen is of de pagina verandert is en zo ja, dan eens gaan kijken of ie daadwerlijk verandert is.
Dit omdat PHP pagina's altijd verandert zijn volgens de browser.
Maar hoe doe ik dit ?

En is er behoefte aan zoiets ?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Der is niet echt 1 methode goed hiervoor. Je hebt nu altijd de kans dat de plaatjes anders zijn etc etc.

Veel banner scripts gebruiken ook random getallen vanuit de source dus dan is je page ALTIJD anders :)

Verwijderd

php pagina's hoeven niet altijd veranderd te zijn.......
maarja als je niet de juiste headers meestuurt wel ja :)

hoe je het kan doen of een url veranderd is.....
nou de html code grabben, daar een MD5 hash van maken bijv. en die opslaan.

Als de page wijzigd is de hash anders dus aangepast.

en waar die veranderd is? hmm dat moet je zelf maar ff uitzoeken, er was laatst topic over teksten vergelijken enzo geloof ik.

edit:
Op woensdag 10 april 2002 16:12 schreef Grum het volgende:
Der is niet echt 1 methode goed hiervoor. Je hebt nu altijd de kans dat de plaatjes anders zijn etc etc.
ook dat nog :'( :9

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op woensdag 10 april 2002 16:13 schreef woeitje het volgende:
php pagina's hoeven niet altijd veranderd te zijn.......
Nee, maar de output dus wel :)
hoe je het kan doen of een url veranderd is.....
nou de html code grabben, daar een MD5 hash van maken bijv. en die opslaan.
Als de page wijzigd is de hash anders dus aangepast.
Al z'n huidige code bekeken :) Alleen dan een crc ipv md5 :):p
[quote]

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

ik denk dat MD5() sneller is dan crc32() :)

verder lijkt het me slim op ff aan een modje te vragen of hij de topic titel aan wil passen.
Een URL checken is namenlijk iets anders dan de inhoud van een pagina checken |:(

ik heb toevallig vandaag nog een url-checker gemaakt in javascript, als onderdeel van een form validation class.
Deze checkt dus of de waarde in een invulveld een gelde url is, als in 'http://[sub]domein.bla[/enz]' :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 10 april 2002 21:16 schreef GraasGast het volgende:
[..]

verder lijkt het me slim op ff aan een modje te vragen of hij de topic titel aan wil passen.
Een URL checken is namenlijk iets anders dan de inhoud van een pagina checken |:(
[..]
Done!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 14:19

TiG

Volgens mij is met die md5 of crc32 de beste oplossing. Je zou ook kunnen kijken naar de Last-Modified header maar die stuurt niet iedere server mee.

Over die php pagina's, tja, die zijn toch ook eigenlijk verandert :) Als je anders op b.v. Tweakers alles weg zou willen laten wat PHP doet dan zegt ie bijna nooit dat er iets verandert is. Of wil je dat juist?

U gaat door voor de retorische vraag...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Hierover staat ontzettend veel in de HTTP-RFC. In principe hoef je dus alleen een HEAD request te versturen met de juiste waarden om te kunnen beoordelen of een pagina vernieuwd is. Dit resultaat is echter niet 100% betrouwbaar, dus eventueel zou je het zelf nog kunnen checken.

Voor details verwijs ik je door naar RFC 2616 (HTTP/1.1) en 3143 (Known HTTP Proxy/Caching Problems).
Pagina: 1