Toon posts:

Compaq Proliant DL360 als bureau, hoe???

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een server gekocht van het type Compaq Proliant DL360. Deze heb ik geinstalleerd met Windows '95 en dit ging perfect. Maar dat is het probleem niet.

Ik kan het ding nergens kwijt en daarom dacht ik als ik er nu 4 poten onder maak dan kan ik hem mooi als bureau gebruiken. Natuurlijk moet die dan niet stuk gaan. Dus nu wil ik graag weten wat voor gewicht zo'n bak nou maximaal kan hebben en hoe ik het beste de poten er onder kan maken.

Jullie knutselen vaak met dit soort dingetjes, dus jullie weten dit vast wel?

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 08:58
Hoi,

Ik heb een wat ouder type (DL320) opgekocht voor een prikkie, en heb er precies hetzelfde mee gedaan. Je kan er het beste aan de onderkant een MDF plank onder maken. Daar kan je dan weer de poten op schroeven. Dit is echt wel nodig, want mijn kast begon een beetje door te buigen (is eigenlijk ook niet raar met een 19 inch monitor er op)

Bij de Gamma verkopen ze hele mooie losse tafelpoten. Die hebben ze in alle maten en materialen. En niet duur.

Succes er mee en post eens wat foto's

PS: hoort dit niet in Overclocking & Case Modding?

Verwijderd

Topicstarter
He-j das wel slim met die MDF-plaat. Ik heb nog wel houtlijm, ik denk dat dat wel plakt op zo'n bak (toch).

Ik ga die plaat en poten dan metallic schilderen dan krijg ik een mooi geheel. Lijkt me tof man, als ik straks klaar ben heb ik weer mooi ruimte voor m'n boeken en zo, zonder dat de server ergens in de weg ligt.

Reclamedoos, weet je trouwens hoe snel die verf droogt want m'n server moet niet te lang down zijn. Draaien enkele sites op van klanten.
PS: hoort dit niet in Overclocking & Case Modding?
Sorry dat wist ik niet.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:47

_Arthur

blub

Wat een mishandeling van dat soort mooie servertjes! Die horen netjes in een 19" rack thuis en dienen niet als buro dienst te doen.

En al helemaal niet met windows95 er op. :(

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op woensdag 10 april 2002 16:16 schreef _Arthur het volgende:
Wat een mishandeling van dat soort mooie servertjes! Die horen netjes in een 19" rack thuis en dienen niet als buro dienst te doen.

En al helemaal niet met windows95 er op. :(
idd zet er minimaal een NT variant op (want daar zijn ze voor).... Linux draait ook wel erg lekker op die bakkies..

Wat moest dat bakkie kosten eigenlijk (kneem aan dat tie 2e hands is, als tie nieuw is hebbie waarschijnlijk geld over)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Schroef hem gewoon met een geleide rail aan je huidige bureau.... neat. :+

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Wat moest dat bakkie kosten eigenlijk (kneem aan dat tie 2e hands is, als tie nieuw is hebbie waarschijnlijk geld over)
Euhm ongeveer EUR 3800. Ja, maar je moet toch goed spul hebben als je websites host. Dus ik heb maar wat geinversteerd, de verkoper zei dat deze goed genoeg was, dus dan geloof ik dat.
En geld genoeg heb ik echt niet genoeg ik moet nu eerst weer sparen.

En NT is wel leuk, maar weet je wel hoe duur dat is. Ik heb er win95 opgezet omdat dat niet zo snel gehacked word als je alle security patches installeerd. niemand gaat er van uit dat je dat OS draait toch?

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op woensdag 10 april 2002 16:22 schreef Jan0008 het volgende:

[..]

Euhm ongeveer EUR3800. Ja, maar je moet toch goed spul hebben als je websites host. Dus ik heb maar wat geinversteerd, de verkoper zei dat deze goed genoeg was, dus dan geloof ik dat.
En geld genoeg heb ik echt niet genoeg, ik moet nu eerst weer sparen voor verf. En NT is wel leuk, maar weet je wel hoe duur dat is.
Als je (professioneel) wil gaan hosten, dan zou ik er GEEN buro van maken. Ik bedenk me nu wel een keer voordat ik iets bij jouw laat plaatsen. 19" komt iets betrouwbaarder over (no offense)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op woensdag 10 april 2002 16:22 schreef Jan0008 het volgende:

[..]

Euhm ongeveer EUR 3800. Ja, maar je moet toch goed spul hebben als je websites host. Dus ik heb maar wat geinversteerd, de verkoper zei dat deze goed genoeg was, dus dan geloof ik dat.
En geld genoeg heb ik echt niet genoeg ik moet nu eerst weer sparen.

En NT is wel leuk, maar weet je wel hoe duur dat is. Ik heb er win95 opgezet omdat dat niet zo snel gehacked word als je alle security patches installeerd. niemand gaat er van uit dat je dat OS draait toch?
Ik heb het idee dat er iets niet klopt :? :)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:32
Niet op reageren..
Is weer een lamer..

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op woensdag 10 april 2002 16:07 schreef Jan0008 het volgende:
Hallo,

ik heb een server gekocht van het type Compaq Proliant DL360. Deze heb ik geinstalleerd met Windows '95 en dit ging perfect. Maar dat is het probleem niet.
Compaq DL360...... Windows 9x....... Hosten.....
ZZZZZzzzzzz

Compaq DL360 (19" rack vol), Linux erop en clusteren.... Kast op z'n kant.... Dan heb je pas een buro

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:16

MaNdM

1000-dingen-doekje

dood en doodzonde om zon mooi systeempje zo slecht te behandelen :(
als je wilt webhosten moet je nu eenmaal investeren
en anders gewoon niet aan beginnen, win95? nou vraag ik je :?

To be determined...

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:12

ChUcKiE

Dus........

Vooral stug doorgaan met seriues reageren aub.... |:(

Dur ligt er nu een op de grond van het lachen vrees ik....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Achja..... dit hoort iig. niet in [forum=6] :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.