kleur vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:26

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik heb al gezocht met 'Google' naar een turtorial om kleuren te vervangen. Wat krijg je dan? 'Replace color' van Photoschop. Nou prima, ik geprobeerd, maar dat is meer een resultaat wat je al schuivend met de balkjes probeerd wat je leuk vind.

Maar ik wil gewoon een type rood met tinten vervangen met een grijs met de zelfde tinten. En dat grijs heeft gewoon een CMYK waarde. Dat wil ik dus instellen.

Met welk programma kan dat of op welke manier??? Overigens hier ook niets over te vinden. Alvast bedankt!!!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Hehe, dat wilde ik laatst ook weten:
[topic=453599]

oogjes open, snaveltjes dicht

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
martinweb.nl:
Maar ik wil gewoon een type rood met tinten vervangen met een grijs met de zelfde tinten. En dat grijs heeft gewoon een CMYK waarde.
Een K waarde dus.. in % neem ik aan ?
martinweb.nl:
Met welk programma kan dat of op welke manier??? Overigens hier ook niets over te vinden. Alvast bedankt!!!
Lijkt me een leuk klusje voor Photoshop, en je kunt dat misschien ook wel bereiken door de image naar Grayscale te converteren, en vervolgens over te zetten naar Duotone. (Image > Mode > Grayscale en Image > Mode > Duotone uit m'n hoofd...) Selecteer bij Duotone de onderste kleur, en maak daar een Pantone Zwart van bijvoorbeeld. Klik op de eerste kleur, en aan de hand van een standaard pallet kun je nu de gewenste kleur kiezen...

Is dit wat je voor ogen hebt ?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Dank Don Facundo, mocht je er met die link niet uitkomen ga dan maar verder in dat draadje, maar ik denk dat je genoeg informatie hebt.

Dit topic is gesloten.