tft schaduw?

Pagina: 1
Acties:

• -=marauder=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 13:37
ik heb een iiyama 15" tft (TXA3834MT) gekocht en ik zie een "schaduw" in mijn scherm dwz ik zie rechts van het beeld een afdruk van wat er links staat. heel vaag maar maar net irritant, vooral als ik text aan t lezen ben. is er iets mis of kan ik dit met drivers of tooltjes fixen?

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd het beeld te centreren / kleiner te maken (met de OSD)... Dit is iets wat bij CRT iig voorkomt, of't ook zo bij TFT is weet ik niet..

• -=marauder=-
Al geprobeerd :'(
thx

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Eh, nog een domme opmerking: heb je al de 'auto adjust' geprobeerd?

Kan het zijn dat je probeert je TFT schermpje met iets van 100Hz aan te sturen? De meeste hebben maar 60Hz nodig.

Met een TFT schermpje maakt de refreshrate niet uit => dus op zijn laagst zetten (= meestal dus 60Hz). Je geeft dan gelijk de GPU (Graphics Processing Unit, het gedeelte dat het beeld in het geheugen van de videokaart rendert) zo veel mogelijk tijd om het videogeheugen aan te spreken :).

Die GPU deelt dat namelijk met de chip die het beeld uit het geheugen haalt en naar je monitor opstuurt (ik ben de term kwijt). Je GPU moet daarbij wachten omdat het beeld naar de monitor sturen natuurlijk altijd voorrang moet krijgen omdat je anders flitsen op je scherm zou zien.

Macbook Pro

• -=marauder=-
heey, cool.
jah auto adjust geprobeerd, deed nix, die refresh ga ik strax meteen ff proberen. thx