[groupwise 6] postmaster werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
als ik met m.b.v. pfa een e-mail ontvang met een onbekende ontvanger dan zou dat die moeten forwarden naar de gebruiker die ik bij GWIA -> Gateway Administrators als postmaster heb opgegeven. Hij meldt echter het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
550 No such recipient                                        
com.novell.pop3.SMTPException: Expected 250 got 550 No such recipient        
      at com.novell.pop3.mailer.transact(Compiled Code)              
      at com.novell.pop3.mailer.sendMessage(Compiled Code)            
      at com.novell.popford.ForwardTask.run(ForwardTask.java:76)          
      at com.novell.nwsb.worker.run(Compiled Code)                  
PFA reports the following exception or failure: FWD: com.novell.pop3.SMTPExcepti
on: Expected 250 got 550 No such recipient

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PFA haalt toch gewoon mail van een POP server op. En stopt vervolgens de mail in een voorgedefineerde box de opgehaalde mail.
Dus ik kan je niet helemaal volgen wat de postmaster hiermee te maken heeft.

[zinsopbouw enzo verbeterd :P]

Tijd voor een nieuwe sig..

• wizl
PFA haalt de mail op voor een compleet domein, en relayed dat vervolgens naar localhost, die op zijn beurt de uiteindelijke bezorging van de mail voor zijn rekening neemt.
Ik krijg de melding dus op het moment dat PFA een SMTP sessie begint met localhost . . .

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Niet helemaal zoals jij zegt. PFA doet nits anders dan inloggen op een POP3 server.
De servernaam/user/pass staan in de NDS per user ingesteld.
Dus als je een user pietje hebt, en zegt dattie de volgende eigenschappen heeft:
POP=pop.wxs.nl
user=pietje
pass=pietje

Dan zal de PFA inloggen met die gegevens. Demail die hij daar ophaalt, geeft hij als localhost aan de GWIA als zijnde mail voor pietje.

Het enige wat ik me kan indenken, is dat de GWIA die mail aan de PFA teruggeeft als zijnde dat piete niet bestaat.
Maar volgens mij zal de PFA daar niets mee doen.
Je kunt de logging level wat hoger zetten:
http://server-ip:8110 en dan loglevel ff op high zetten.

• wizl
PFA kan ook anders werken, nl. op de manier die ik beschrijf. Er is een gebruiker pfa waar ik de pop-server voor instel. PFA relayed dus vervolgens alles naar localhost waarop GWIA ook draait en die verspreidt de e-mail vervolgens naar de goede gebruiker. Dit werkt ook allemaal. Alleen e-mail met een adres dat op mijn domein niet bestaat wordt ineens niet meer bij de postmaster bezorgd . . .

edit:

vgl. mij zeggen we pzies hetzelfde :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan nog kan ik je niet volgen...

POP Server op inet (bevat mailtje voor pietje@pietje.nl)
|
|
PFA (haalt mail op bij pop.pietje.nl en dropt naar localdomein.com)
|
|
GWIA

Die GWIA kijkt niet zozeer naar de internet geadresseerde.
TENZIJ je dus bedoelt te zeggen dat de GWIA vermeld dat de lokale user pietje (en dus niet pietje@pietje.nl ofzo) niet bestaat.

Dan nog, denk ik niet dat PFA ontwerpen is om op zo'n manier terug te babbelen.
Wat zou di moeten doen dan :? terug sturen naar de pop server ?

• wizl
Ik denk ook niet dat het probleem zozeer in PFA zit, die doet zijn werk namelijk prima!! Op het moment echter dat PFA de mail voor het bij GWIA unknown alias gaat relayen krijgt PFA van GWIA een unknown recipient voor zijn kiezen. Ook dit klopt nog (min of meer) omdat het mail-alias niet bestaat! GWIA echter zou het mailtje moeten accepteren van PFA en forwarden naar de postmaster. En dat doet hij niet.

[]
ga nu rijden, zit ongeveer een uurtje in de auto :)
[/]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja maar WAT is er dan undeliverable ?
Laat je mail ophalen voor een NDS user die geen groupwise user is ofzo?

• wizl
Ik heb een netware user henk waarvoor ik bij de groupwise options een alias hachternaam@domain.nl heb gemaakt. Nu wordt er een e-mail verstuurd aan h.achternaam@domain.nl.
Op dit moment doet zich het genoemde probleem voor. De GWIA zou op basis van het feit dat het een unknown alias is, het bericht moeten forwarden naar de postmaster, maar doet dat dus niet (meer).

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aha .. je laat dus mail ophalen van en popbox metdezelfde domeinnaam als je groupwise internet domein naam ?

• wizl
eeeuh, ja?

• wizl
[update]
Ben inmiddels een stuk verder. Alleen de mailtjes met in het TO: gedeelte het vgl. formaat <naam@domein.com> veroorzaken een syntax error. Als ik de '<' en '>' weghaal, dan werkt het gewoon . . .
[/update]

Heb alleen de instelling in groupwise nog niet gevonden die e.e.a. corrigeert

B.t.w. Koffie, ik heb de oude (nieuwe) PFA weer teruggezet. Die kan ik namelijk vanaf de console bedienen. Is toch een stuk handiger. Heb jij die nog getest?
Pagina: 1