Toon posts:

[ADSL] Modem in Bridge modus zetten: verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een kennis die mij hulp heeft ingeroepen staat er een adsl-modem van de kpn(-xs4all). :/
Nu moet ie op de door hen vereiste manier elke keer inbellen. Naast het feit dat ik me afvraag: waarom/hoezo?; wil die daar graag vanaf. Gewoon 'always-on' net zoals bij de kabel. Verder sluit ie niet uit dat er een paar pc's erbij komen in huis. Aangezien deze modem in principe al een router is, wil ik dus ook graag deze modem gebruiken. Let wel: in verband met de garantie enzo, en ook omdat het niet mijn modem is, wil ik hem niet tweaken. Desnoods zet ik er wel iets tussen of laat ik de verdere routing aan de pc over...

Mijn vragen zijn dus: wat zijn de gevolgen als ik de adsl modem in de bridge-modus zet? (--> osi-lagen en de praktijk) en kan ik dan nog bijv. gebruik maken van de onboard dhcp-server? Wat advies geef je mij en waarom?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat inbellen kun je automatiseren. Verder heb ik geen ervaring met ADSL.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 14:49 schreef Snailer het volgende:
Bij een kennis die mij hulp heeft ingeroepen staat er een adsl-modem van de kpn(-xs4all). :/
Nu moet ie op de door hen vereiste manier elke keer inbellen. Naast het feit dat ik me afvraag: waarom/hoezo?; wil die daar graag vanaf. Gewoon 'always-on' net zoals bij de kabel. Verder sluit ie niet uit dat er een paar pc's erbij komen in huis. Aangezien deze modem in principe al een router is, wil ik dus ook graag deze modem gebruiken. Let wel: in verband met de garantie enzo, en ook omdat het niet mijn modem is, wil ik hem niet tweaken. Desnoods zet ik er wel iets tussen of laat ik de verdere routing aan de pc over...

Mijn vragen zijn dus: wat zijn de gevolgen als ik de adsl modem in de bridge-modus zet? (--> osi-lagen en de praktijk) en kan ik dan nog bijv. gebruik maken van de onboard dhcp-server? Wat advies geef je mij en waarom?
De dingen die jij nu opnoemt, bridge modus en DHCP server, zijn ter berijken met een alcatel "tweak".

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Mijn vragen zijn dus: wat zijn de gevolgen als ik de adsl modem in de bridge-modus zet?
Dat MXStream niet meer werkt.
(--> osi-lagen en de praktijk) en kan ik dan nog bijv. gebruik maken van de onboard dhcp-server?
Voor het lokale netwerk wel (maar wat OSI daarmee te maken heeft :?).
Wat advies geef je mij en waarom?
Welk advies bedoel je. Tweaken, router kopen of router bouwen zijn de opties. Ik denk dat tweaken het makkelijkst is.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al heb geschreven is tweaken geen optie mijne heren. :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Gewoon een router erachter zetten dan (software of hardware) en je bent klaar toch?

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar als het effe kan wil ik niets uitgeven aan nieuwe hardware. :) Maar kan ik nog steeds het internet op als de modem in de bridgemodus staat?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dan neem je een software router (ICS/WinRoute, etc). Volgens iemand hierboven kun je dan niet meer internetten.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 10:58 schreef Snailer het volgende:
Dat klopt, maar als het effe kan wil ik niets uitgeven aan nieuwe hardware. :) Maar kan ik nog steeds het internet op als de modem in de bridgemodus staat?
nee mxstream staat zo niet ingesteld
Pagina: 1