Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Verwijderd
Het verdient geen schoonheidsprijs en ik snap helemaal niet wat je precies hiermee wil doen maar...
...string & vbNewline & vbNewline & vbNewline & vbNewline
Tja
Tja
sorry, had idd wat beter uit moeten leggenOp woensdag 10 april 2002 14:31 schreef voetenzalf het volgende:
Het verdient geen schoonheidsprijs en ik snap helemaal niet wat je precies hiermee wil doen maar...
Tja
maar het zit dus zo: Ik wil elke enter die ingevoerd wordt vervangen met een bepaald iets (|-|). Maar, als er dus 1 of teveel zijn werkt een ander programma niet meer wat daar op gebaseerd is: dus:
als er 1 enter is: moeten er 3 enters gesimuleerd worden
als er 2 enter is: moeten er 2 enters gesimuleerd worden
als er 3 enter is: moeten er 1 enters gesimuleerd worden
als er 4 enter is: moeten er 1 enters gesimuleerd worden
Nou, dat lijkt me niet zo moeilijk toch? Pseudo code:TeeDee: als er 1 enter is: moeten er 3 enters gesimuleerd worden
als er 2 enter is: moeten er 2 enters gesimuleerd worden
als er 3 enter is: moeten er 1 enters gesimuleerd worden
als er 4 enter is: moeten er 1 enters gesimuleerd worden
code:
1
2
3
4
| enter_count = tel_aantal_enters_in_string() for (i=0; i<(4-enter_count); i++) voeg_enter_toe() |
Ik neem overigens aan dat je in je laatste zin een typefout maakte (1 moet 0 zijn).
thanks, alleen, ik vind het hartstikke top dat je me probeert te helpen, maar zou je misschien iets duidelijker kunnen zijn in je pseudo code. Ik bedoel, ik snap "for i" enzo wel, maar de rest niet helemaal...Op woensdag 10 april 2002 14:42 schreef tomato het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me niet zo moeilijk toch? Pseudo code:
code:
1 2 3 4 enter_count = tel_aantal_enters_in_string() for (i=0; i<(4-enter_count); i++) voeg_enter_toe()
Ik neem overigens aan dat je in je laatste zin een typefout maakte (1 moet 0 zijn).
Okay, zal ik uitleggen wat ik hier doeTeeDee:
Tel het aantal enters in de string.
Kom tot de conclusie dat het aantal enters dat toegevoegd moet worden altijd dit is: (4 - aantal_enters_in_string)
In het geval van 3 enters in de string komt hier 1 uit, er moet er inderdaad 1 toegevoegd worden dus dat klopt.
Dan maak je een loopje dat precies dat aantal keer zal loopen (dus net zo veel keer als er enters toegevoegd moeten worden). Ik weet niet uit mijn hoofd hoe dat er in VB uit zal gaan zien (ik weet ook niet of je VB gebruikt?), maar het zal zoiets zijn:
code:
1
2
| for (i=0; i<aantal_keer_loopen; i++) voeg_enter_toe() |
Als je geen for-loopje kunt/wilt gebruiken zal het er met een while() zoiets uitzien:
code:
1
2
3
4
5
6
| i = 0
while (i<aantal_keer_loopen) {
voeg_enter_toe()
i = i + 1
} |
Ik hoop dat je het nu iets beter begrijpt?
yup, ik krijg nu nog wat enge dingen, maar ik denk dat ik er wel uitkom.. thanksOp woensdag 10 april 2002 14:55 schreef tomato het volgende:
[..]
/edit:
ik kom er dus niet uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| oudadrescount = Split(rs_print("oudadres"), vbcrlf)
oudadrestemp = Ubound(oudadrescount)
Dim y, extraenter
for y = 0 to 4 - oudadrestemp
y = y + 1
extraenter = "|-|"
next
oudadres = Replace(rs_print ("oudadres"), vbcrlf, "|-|")
oudadres = oudadres & extraenter |
doet niet veel.. maar ik ga er nog wel ff mee verder...
hmm...
ik heb nu ietwat anders:
hij is misschien ranzig, maar hij werkt. Bijna feilloos. Kom er namelijk net achter, dat als een gebruiker _geen_ enter invoert, dus 1 regeltje zonder enter, dan kan ie niet splitten op vbcrlf
Ships, iemand hier een truukje voor?
ik heb nu ietwat anders:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| tmpoudadres = Split(rs_print("oudadres"), vbcrlf)
laantal = Ubound (tmpoudadres)
if laantal = 3 then
oudadres = Replace(rs_print ("oudadres"), vbcrlf, "|-|")
oudadres = oudadres&"|-|"
else
if laantal = 2 then
oudadres = Replace(rs_print("oudadres"), vbcrlf, "|-|")
oudadres = oudadres&"|-||-|"
else
if laantal = 1 then
oudadres = oudadres&"|-||-||-|"
else
if laantal = 0 then
oudadres = oudadres&"|-||-||-||-|"
end if
end if
end if
end if |
hij is misschien ranzig, maar hij werkt. Bijna feilloos. Kom er namelijk net achter, dat als een gebruiker _geen_ enter invoert, dus 1 regeltje zonder enter, dan kan ie niet splitten op vbcrlf
Ik zou hier van makenTeeDee in eerste code: extraenter = "|-|"
code:
1
| extraenter = extraenter & "|-|" |
Of zoiets. Je overschrijft nu namelijk alleen steeds de waarde van deze variabele terwijl je er iets aan wilt toevoegen.
Zoiets alshij is misschien ranzig, maar hij werkt. Bijna feilloos. Kom er namelijk net achter, dat als een gebruiker _geen_ enter invoert, dus 1 regeltje zonder enter, dan kan ie niet splitten op vbcrlf
code:
1
2
3
4
5
| if InStr(rs_print("oudadres"), vbCrlf)
oudadrescount = Ubound(Split(rs_print("oudadres"), vbcrlf))
else
oudadrescount = 0
end if |
Overigens zou je die Ubound(Split()) ook kunnen schrijven met behulp van de InStr() functie, maar op deze manier moet het ook werken.
Ik zou je sterk afraden je laatste idee te gebruiken (al die if-statements in elkaar). Wanneer je nu 5 enters zou willen moet je heel je code aanpassen, wat bij het eerste idee niet het geval is.
je hebt gelijk. Ik heb nog eens een keer rustig naar optie 1 gekeken en die werkt nu. Bijna 
Ik merk ook dat het dus mogelijk is om niks in te vullen, dat moet ook kunnen, dus als ik nu nog zoiets erin bouw als:
en dan ben ik er volgens mij.
Mijn dank is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot
Ik merk ook dat het dus mogelijk is om niks in te vullen, dat moet ook kunnen, dus als ik nu nog zoiets erin bouw als:
code:
1
2
3
4
| hiero dat instr verhaal
if rs_print("oudadres") = "" then
oudadres = "|-||-||-||-|"
end if |
en dan ben ik er volgens mij.
Mijn dank is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Set objRE = New RegExp objRE.IgnoreCase = False objRE.Global = True objRE.Pattern = vbCrLf Set Aantal = objRE.Execute( strText ) For i = 0 to 4 - Int( Aantal.Count ) strText = strText & vbCrLf Next Set Aantal = Nothing Set objRE = Nothing |
Lijkt mij te doen wat je wilt.
Dies idd wat makkelijker, en hij werkt ook. Maar kan ie dan ook gelijk checken of er wel een vbcrlf inzit?Op woensdag 10 april 2002 18:41 schreef Gert het volgende:
Lijkt mij te doen wat je wilt.
Want waar moet ik dus op checken:
- aantal enters
- of er uberhaupt wel een enter inzit
- of er wel iets in dat db veld staat.
Kan dat allemaal in diezelfde regex?
Ja, dat gaat allemaal goed. Al vind ik het een beetje een botte methode om hiervoor een regular expression search te gebruiken, maar goedTeeDee: Dies idd wat makkelijker, en hij werkt ook. Maar kan ie dan ook gelijk checken of er wel een vbcrlf inzit?
[..]
Kan dat allemaal in diezelfde regex?
phew... hij werkt nu helemaal...
thanks all!!!
thanks all!!!
Pagina: 1