Voor wiskunde moeten we een opdracht doen, maar we komen er niet helemaal uit.
Ik d8 dat met een kort stukje QBasic code was op te lossen maar kom er niet helemaal uit.
De opdracht:
ik heb dus al een stukje code gemaakt in QBasic, maar daar kom ik ook niet veel verder mee. Kan iemand mij helpen?
Hier mijn probeersel:
Deze wiskundeopdracht is niet voor mezelf maar voor 'n vriend
Ik d8 dat met een kort stukje QBasic code was op te lossen maar kom er niet helemaal uit.
De opdracht:
Zelf kopmen we er nog niet zo uit,een boer ligt op zijn sterfbed en wil zijn koeien over zijn drie zonen verdelen. In de stal staan tien koeien.
• Op hoeveel manierenkun je de koeien verdelen over zijn drie zonen als je onderschijd maakt tussen elke van de koeien?
• Op hoeveel manieren kan je de 10 koeien verdelen over de zonen?
• Op hoeveel manieren kan je de 10 koeien verdelen over de zonen al ieder er minstens één krijgt?
Op hoeveel manieren kun je de 10 koeien verdelen als de oudste zoon niet minder dan de middelste zoon en de middelste niet minder san de jongste?
• Op hoeveel manieren kun je 20 koeien verdelen over 3 zonen, de vorige voorwaarde vervalt.
• Op hoeveel manieren kun je n koeien verdelen over 3 zonen?
• Op hoeveel manieren kun je de 10 koeien verdelen over de drie zonen en één dochter?
ik heb dus al een stukje code gemaakt in QBasic, maar daar kom ik ook niet veel verder mee. Kan iemand mij helpen?
Hier mijn probeersel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10