Toon posts:

[VMware&RH7.2]x start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai VMware in Win2K nou wou ik een keer gaan expirimenteren met Linux, dus ik red hat 7.2 geleend van een maat van mij. Installatie gedaan zonder videodrivers omdat dat de eerste keer niet goed ging(dacht doe dat later wel). Maar nu start X niet.

Met de search vond ik dat het kwam omdat VMware een keer verkeert was afgesloten en dat ik dan FSCK moest runnen.
Maar dit lukt mij niet echt. weet iemand hoe dit moet???

ps. Ik heb nul,nul linux ervaring dus uitgebreid omschrijven please.

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01-2025

Z!oN

Team Coldfusion

Hoi,

Dat fsck gaat het niet aan liggen denk ik. Ik neem aan dat je wel kun inloggen als root op je computer. Als root typ je
eerst "Xconfigurator" (let op grote X), hier worden een paar vragen gesteld over je videokaart/videogeheugen/resolutie/ed..

Als dit success vol verlopen is gaat hij als het is je X (grafische deel) testen. Als hij dit niet doet, kun je als de configuratie afgelopen is "startx" op de console intypen, als het goed is start hij nu je grafische deel op. Als dit niet werkt, plak dan de foutmelding hier :)

Als dit gedaan is kun je ook automatisch je grafische deel laten opstarten, dit doe je in je /etc/inittab (hier moet je niets anders aanpassen), hier verander je de regel:

id:3:initdefault: in id:5:initdefault:

Greetz,

Reggy

http://www.teamcoldfusion.nl

Verwijderd

Topicstarter
Xconfigurator deed het wel maar eindigte met een fout bij het proefstarten van X.
Ik denk dat het aan mijn oude(3.0.0) versie van vmware ligt.
dus ff VMware opnieuw installeeren en dan RH7.2 :( (duurde 1,5uur) nog een keer