Toon posts:

CD brander op Pentium 2, hoeveel speed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n pa heeft een Pentium 2 400MHz PC met 128 MB intern en 16 GB HD. De (oude) Philips 3600 SCSI brander die erin zit lijkt overleden te zijn (zie search voor mucho problemen).

Schoonmaken is misschien nog een optie maar omdat 2-speed schrijven toch niet echt fijn is wil ie er gelijk een goeie in laten zetten. Bij de local pjoeter-boer hebben ze een 24-speed IDE Plextor. Krijgen we telefoon met het bericht dat een P2 dat niet trekt... Klinkt dat bekend? Ik vind het persoonlijk nogal vreemd. 24-speed, das 3600 KB/sec right? Dat moet ie toch wel aankunnen? Op lager-speed branden zou ook geen zin hebben. En lager-speed (8x max?) branders verkopen ze niet en SCSI ook al niet. Iemand een second opinion?

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Mijn trekt het makkelijk met een 20x p1 233 (IDE Plextor)

Moet verder niet te veel gaan kloten op de PC, anders komt BURN-Proof in actie :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Als ie burnproof heeft, gewoon kopen :). Opzich zou de pentium 2 het kunnen trekken wel eff 128 mb ram liefst 256 mb ram er in heb zitten. En natuurlijk als via Udma laten lopen. Probeer ook de cd writer een eigen ide kanaal te even. Duz cd rom en hd op ide 1 en cd writer op ide 2.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Die bak kan gewoon UDMA33 aan, dus da's al geen probleem meer.. En daarmee kun je ruim boven de 3600KB/sec uitkomen.. (En dat is eigenlijk weer meer afhankelijk van de hdd!)

Die 24x mag dus geen probleem zijn.. (en anders heb je nog burnproof ;))

Verwijderd

Bullshit wat de verkoper zei!!! Volgens mij wil hij jou een nieuwe pc aansmeren. Maar als je een goede harde schijf hebt die het wel kan bijbenen, kopen die hap! Overigens... alle Cd-spelers/branders draaien op IDE 33mhzbus. Als je die brander gekocht hebt, wel UDMA aanvinken, die belast de processor minder.

Wel vreemd verhaal overigens van die verkoper...

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 11:02

JF_

Een P2-400 die geen 24speed kan bijhouden? That'll be the day... Als ik met een P1-133, 64meg intern, 4gig harddisk op 16speed kan branden (krap, maar 't gaat net) moet je *echt* geen enkel probleem hebben met 24x op een P2-400.
Btw, 8speed op een 500MHz Celeron kost <5% CPU-time...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:57
K6 233 met 256MB kan met gemak een 24X BurnProof CDRW voeden. Het ligt gewoon puur aan de harddisk en het geheugen, niet aan de CPU.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik denk dat je niet moet kijken naar de snelheid van de processor (die is meer dan zat) maar naar je harddisk. Die zal het echter ook wel trekken.

Ik ben hier in mijn thuissituatie makkelijk in staat om op 8x te branden over een netwerk, met als servertje een P-100, waar de files op een 5400RPM schijf staan. Denk dat 12x ook welles kan werken :)

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Je pc moet dat denk ik wel trekken.

Het ligt natuurlijk ook een beetje bij het moederbord.
Je processor of je geheugen zouden het wel kunnen maar is je BIOS en je moederbord er wel van up to date.

Ik denk in principe dat het wel mogelijk is om die plextor 24 x 10 x 40 x in je pc te hebben want er staan geen enkele systeemeisen bij.
En je hebt waarschijnlijk geen merk-pc die nog eens tegen zou kunnen werken.

BTW ik heb zo'n ding werkend gekregen op een Gateway Astro Celeron 333 MHZ 64 MB en onbekend moederbord.

Dus het zou makkelijk moeten kunnen draaien.

Veel suc6 8-)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

En anders koop je een 24x SCSI fikker :) Brainwave (Sanyo) heeft er 1tje, staat in de Pricewatch. € 260,- ofzow. Niet goedkoop, maar ja, dan heb je ook wat >:) 24x moet geen probleem zijn, zelfs niet met IDE!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de input.

Er is nu bij een andere pjoeter-shop een 40-speed IDE Plextor ingezet en alles lijkt prima te werken. Daar vonden ze het ook een vreemde uitspraak dat een 24-speed niet zou werken. Als je alle rare en heavy-duty apps afsluit voordat je gaat branden, lijkt alles goed te gaan.
Pagina: 1