aldi pc : goedkoop of duurkoop

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 13:04
Ik was ff aan het surfen voor een 19" monitor en toen kwam ik deze --> http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_15/BILD02.JPG tegen. Nou verwacht ik wel dat het geen top of the line monitor is. (ik heb er de ballen verstand van)(maar alles beter dan de 15"inch die ik nu heb :()
specificaties:

Monitor 19"

professionele color monitor met 19"
flatscreen beeldbuis
beeldresolutie tot 1600 x 1200 pixels
0.26 mm. gaatjesmasker
zichtbare beeldschermdiagonaal 45.7 cm.
On Screen Display
Powermanagement (Vesa-Dpms)
voor laag stroomverbruik
stralingsarm conform TCO-99
lijnfrequentie: 30-98 kHz.
beeldfrequentie: 50-120 Hz.
maximale pixelfrequentie: 202.5 Mhz.
12 voorgeprogrammeerde display-modi,
8 vrij te programmeren modi

per stuk
235.-

Is dit het kwalitatief waard om niet voor een sony/philips/ilyama te gaan die 100 duurder zijn??

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Die aldi monitor ziet er het zelfde uit als van een half jaar geleden (+/-), en zijn voor de veel eisende tweaker niet voldoende. Op een monitor moet je niet bezuinigen, dus laat hem staan en koop een fatsoenlijk merk (Philips, IIyama, LG)

Verwijderd

Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met die monitor of het merk. Ik zelf zou het niet doen. Ik zou zoeken naar een monitor met een gaatjes masker dat kleiner is.
Hoe kleiner hoe beter.

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27
Daar viel mijn oog ook al op, ga er maar vanuit dat ze al op zijn. Als de Aldi zo'n aanbieding heeft dan zijn ze voor 10 uur allemaal de deur uit.

Het merk ken ik alleen niet, maar voor dat geld! :P

De Aldi biedt trouwens ook altijd wel leuke systeempjes aan, een maat van me heeft der 1 gekocht en die bevalt prima, zeker voor dat geld.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:32
Lopen al meerdere topics over:

[topic=461281/1/50]

Ik heb hem trouwens vanmorgen gekocht..

Ik heb er een gehaald.. zal ff pics maken..

Afbeeldingslocatie: http://www.tnhosting.org/stefan/aldi1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tnhosting.org/stefan/aldi2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tnhosting.org/stefan/aldi3.jpg

Ziet er op zich aardig uit.. ook het beeld is in eerste instantie nix op aan te merken

Refresh :

1024*768 @ 100hz
1280*960 @ 85hz
1600*1200 @ 75hz

Vaag: in het boekje staat geen een mode waarin hij 120hz zou halen.. dat stat echter wel op de doos..

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58
Dat beeldscherm heeft een bolle beeldbuis, en alleen al daarom zou ik hem niet kopen. Ik heb nu een 100% vlak scherm en zou echt niet meer terug willen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je ff gezocht had, dan had je kunnen zien dat dit al in meerdere draadjes besproken wordt.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Ik denk dat ze met 120 Hz, 118 Hz bedoelen :(. Heb ik ook last van bij me iiyama :9~. Maar dankzij powerstrip ben ik tot 118 Hz gekomen. Daarna krijg ik bandbreed te kort :(.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
gewoon doen. is prima monitor.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
mijn mening is goedkoop, aldi verkoopt gewoon goede spulen.
tuurlijk is een pyjama beter, maar de prijs kwaliteit verhouding is toch echt stukken beter bij deze monitor.
maar wat voorheen gezegd werd, op een monitor moet je eigenlijk niet bezuinigen die gaat vaak heel wat langer mee dan de rest van de pc

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

Op mijn werk heb ik een 17 inc met bolle beeldbuis, en thuis een samsung met platte beeldbuis en meer herz.
Ik ben in soms in staat om 's ochtends mijn eigen beeldscherm mee te nemen, echt waar!!.
Een platte beeldbuis is zoveel rustiger voor je ogen dan een bolle buis, na een platte wil je niets anders meer.

Bespaar zeker niet op je monitor, het is het onderdeel van de computer wat je het vaakst gebruikt, en een miskoop voel je gewoon op je netvlies :)
En niet te vergeten, moet er 10 jaar mee doen ofzo, je beeldscherm is het enige onderdeel dat niet na een jaar al verouderd is en gewoon de technische levensduur mee kan.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
psies geen goedkope monitoren kopen, echt gewoon gelijk een goede kopen en als hij ook maar een klein beetje niet bevalt terugbrengen. door een oude 14"(toen overigens een prima monitor van NEC) te lang te gebruiken op 60hz zijn mijn ogen verminderd en kan ik gek genoeg minder goed in de verte kijken :'(

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
Op woensdag 10 april 2002 15:08 schreef bolleh het volgende:
psies geen goedkope monitoren kopen, echt gewoon gelijk een goede kopen en als hij ook maar een klein beetje niet bevalt terugbrengen. door een oude 14"(toen overigens een prima monitor van NEC) te lang te gebruiken op 60hz zijn mijn ogen verminderd en kan ik gek genoeg minder goed in de verte kijken :'(
dat is specifiek voor jou dan denk ik, ik heb zelf een aantal jaar ook 14" gebruikt met 60hz heb nergens last van, toendertijd ook niet trouwens.
er zijn zat mensen die uren lang met 60hz kunnen werken zonder last te krijgen, ik ben er 1 van :Y)

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Brent
Op woensdag 10 april 2002 15:04 schreef thunderbird-1330 het volgende:
Op mijn werk heb ik een 17 inc met bolle beeldbuis, en thuis een samsung met platte beeldbuis en meer herz.
Ik ben in soms in staat om 's ochtends mijn eigen beeldscherm mee te nemen, echt waar!!.
Een platte beeldbuis is zoveel rustiger voor je ogen dan een bolle buis, na een platte wil je niets anders meer.
ik ben van plat naar bol gegaan en wil niets anders meer.

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 15:30 schreef Breepee het volgende:

[..]

ik ben van plat naar bol gegaan en wil niets anders meer.
Oke, sommige mensen vinden een fiat Panda ook de beste auto om in te rijden... :)

• Brent
goedkoop is niet perse slecht.

ik vind eigenlijk dat je iedere monitor effe een weekie moet testen, voordat je iets MAG zeggen over de kwaliteit. Er zitten er mij hier teveel mennekes die zeggen dat dit een pruts ding is en dat je duizend euro voor een buisje uit MOET geven zodat je drie herz meer hebt en hij plat is ipv bol. volgens mij zitten deze mensen 24/7 achter dat ding en dat is sowieso niet goed. :r Hou toch eens op met die vooroordelen.

• Brent
Op woensdag 10 april 2002 15:33 schreef thunderbird-1330 het volgende:

[..]

Oke, sommige mensen vinden een fiat Panda ook de beste auto om in te rijden... :)
idd, is een mooie wagen, die voor zijn grote erg ruim is. Tis een zuinige auto, met waar voor geld, want daar gaat het hier om. Net zoals de mensen die deze medion monitor kijken, kiezen voor waar voor hun geld.

[edit] BMW-rijders zijn mensen die graag laten zien hoe welgevuld hun buidel wel niet is. asociale mensen dus die geen rekening houden met anderen. nee, als ik moest kiezen tussen BMW en Fiat Panda, zou ik geen BMW nemen omdat dat een asociale uitstraling heeft (want dat is het enige waar dat soort mensen zoals jij aan denken).

• Leon_The_Pro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08-2023
Toen ik de plaatjes van deze monitoren zag dacht ik:"Hé die gekromde vorm van de behuizing achter de beeldbuis komt me bekend voor." Kan het zijn dat dit dezelfde monitor is als de 19" compaq schermen die wij hier op de TU hebben staan maar dan met "Medion" erop...??

"Failure isn't about falling down, Failure is staying down"

• harry64
Afgezien van een foutje in de topictitel en dat er nog andere draadjes liepen (vergeten te kijken) ben ik eigenlijk wel tevreden over de antwoorden. Ik kijk nog wel ff verder naar een andre monitor, want ik ben ook maar een arme scholier(met een 15" k*t monitor) Nou is er weer een vraag bij gekomen: Platte beeldbuis of toch niet??

• Brent
Op woensdag 10 april 2002 15:43 schreef harry64 het volgende:
Afgezien van een foutje in de topictitel en dat er nog andere draadjes liepen (vergeten te kijken) ben ik eigenlijk wel tevreden over de antwoorden. Ik kijk nog wel ff verder naar een andre monitor, want ik ben ook maar een arme scholier(met een 15" k*t monitor) Nou is er weer een vraag bij gekomen: Platte beeldbuis of toch niet??
ikzelf heb een tijd een platte gehad, en ik moet toegeven dat het er wat beter uitziet. maar ik zou er geen tweede keer zo'n smak geld voor uigeven omdat die meerwaarde voor mij te klein is. Ik zou gewoon een bolle nemen; deze medion.

Verwijderd

loop eens een lokale computerzaak binnen en bekijk eens een aantal monitoren. Het nadeel van dat Aldi ding is dat je hem niet eerst kan zien.
Pas nadat je een monitor met windos, games en movies hebt gezien weet je of het wat is.

En Breepee, kennelijk heb je nogal lange tenen wat betreft die Panda, en nee, ik ben geen BMW rijder, heb zelfs geen auto (student).
Dus hou je vooroordelen maar ff voor je, ik wilde alleen aangeven dat kwaliteit een prijs heeft.
En lul niet over wat een goede auto die Panda is, 1 keer met 30 op een boom botsen en je bent dood, lekkere auto!!!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:06
Ik krijg altijd koppijn als ik lang naar een 60Hz scherm zit te staren, op school heb je dat weleens |:(
Zelf heb ik hem thuis gewoon op 85Hz.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:06
Op woensdag 10 april 2002 15:42 schreef Leon_The_Pro het volgende:
Toen ik de plaatjes van deze monitoren zag dacht ik:"Hé die gekromde vorm van de behuizing achter de beeldbuis komt me bekend voor." Kan het zijn dat dit dezelfde monitor is als de 19" compaq schermen die wij hier op de TU hebben staan maar dan met "Medion" erop...??
Best kans van. Gebeurt vaker dat het gewoon uit dezelfde fabriek komt maar onder een ander merk wordt verkocht.
Medion is overigens een Duits merk. Vandaar dat ze bij Aldi vaak Medion computerspullen hebben.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Brent
Op woensdag 10 april 2002 15:55 schreef thunderbird-1330 het volgende:
loop eens een lokale computerzaak binnen en bekijk eens een aantal monitoren. Het nadeel van dat Aldi ding is dat je hem niet eerst kan zien.
Pas nadat je een monitor met windos, games en movies hebt gezien weet je of het wat is.
100% mee eens.
Op woensdag 10 april 2002 15:55 schreef thunderbird-1330 het volgende:
En Breepee, kennelijk heb je nogal lange tenen wat betreft die Panda, en nee, ik ben geen BMW rijder, heb zelfs geen auto (student).
Dus hou je vooroordelen maar ff voor je, ik wilde alleen aangeven dat kwaliteit een prijs heeft.
En lul niet over wat een goede auto die Panda is, 1 keer met 30 op een boom botsen en je bent dood, lekkere auto!!!
jij hebt juist vooroordelen jegens goedkope monitoren. En kwaliteit heeft idd meestal een prijs, maar dat hoeft niet. tis ook wat je zelf fijn vind.
en denk nou maar niet dan je dood gaat als je met 30 in een panda tegen een boom rijd, want dat is gewoon niet zo.

Verwijderd

Zeg :) breepee ..
je mag best wat meer op je woorden letten hoor, prima als jij een mening hebt, maar dat wil nog lang niet zeggen dat je daarvan iedereen moet overtuigen.. iedereen geeft hier zijn of haar mening weer.. het is echt niet noodzakelijk om vervolgens tegenover eenieder hier je mening nogmaals te verkondigen.. of sterker nog .. je mening kracht bij te zetten met opmerkingen die tamelijk de plank misslaan..

je maakt zelfs al de fout om iemand te veroordelen tot asociaal omdat hij of zij in een BMW zou rijden ?
stomme vraag misschien maar waar haal je deze generaliserende wijsheden vandaan ?

Of ga je ons nu ook nog wijsmaken dat mensen met een giant fiets altijd kettingrokende zwervers zijn ?? :)

anyways.. leuk monitorretje, en de prijs is niet verkeerd.. over de kwaliteit kan ik het moeilijk hebben, ik heb het beestje namelijk niet van dichtbij kunnen bewonderen..
persoonlijk vind ik platte buisjes prettiger, maar met een minder budget zou IK zeker voor een dergelijk schermpje gaan.

• Brent
Op woensdag 10 april 2002 17:48 schreef Vcore het volgende:
je maakt zelfs al de fout om iemand te veroordelen tot asociaal omdat hij of zij in een BMW zou rijden ?
stomme vraag misschien maar waar haal je deze generaliserende wijsheden vandaan ?
*zucht*
jij maakt een leesfout.
t.a.v. het rijgedrag van enkele BMW rijders, hangt er over ieder potentiele BMWrijder een asociale deken. bovendien is het een voorbeeld want dat is namelijk niet alleen bij dit merk auto. daar is niets generaliserends aan, het is gewoon hoe je je wil presenteren. ik had dit als voorbeeld genomen (ik geef toe, hij loopt idd niet 100% parallel, maar voor het gedeelte waar ik op doelde wel) omdat enkele mensen hier ook door te zeggen wat voor een goede en vooral dure monitor ze wel niet hebben, zich asociaal gedragen ten opzichte van de topicstarter enkele anderen en ikzelf die zich geen peperdure monitor kunnen/willen permiteren. Het ging erom of het een degelijke monitor is en dat is het gewoon. punt. niemand vraagt wat de degelijkste is. tuurlijk mag je dat wel zeggen, maar ga dan niet zeggen dat dit een waardeloze monitor is.

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:46
effe offtopic maar ik ben het volledig eens met Breepee wat betrefd die BMWs! :)

Zoals ik reeds in de andere topic gepost had die ook over dit scherm gaat:

Ik heb hier al een paar pc's en monitoren staan van medion/lifetec...
De twee 17" schermen zijn van lifetec die ik vroeger samen met 2 aldi pc's gekocht had ... (prachtig stabiele pc's overigens!)
De laatste 17" is ongeveer een jaar oud ofzo...
Ik werk aan 1024*768 @ 85Hz en ik moet zeggen dat mijn (misschien wel overgevoelige) ogen er wel last van hebben...
Op vakantiewerk heb ik hele dagen voor goeie 19" en 22" NEC trinitron monitoren gezeten met dezelfde refreshrate... en daar had ik dus echt geen last van!
Ook het contrast van mijn monitoren vind ik iets minder...

Ik heb nu een 17.4" LCD besteld ... dan ben ik tenminste zeker zonder flikkering te werken :) en mijn ogen zullen me dankbaar zijn ;)

Geef voor de zekerheid toch maar wat meer geld uit zou ik zeggen :)
Het kan goed zijn dat deze monitoren goed zijn ... maar ik zou toch het zekere boven het onzekere kiezen

Nog een leuke afsluiter :)
-------------------Hier in Vlaanderen------In Nederland
De PC (identiek)-------1299------------------1249
De scanner------------64.99-----------------59.99
De printer-------------105-------------------99.99
17" monitor------------179-------------------185
19" monitor------------239-------------------235

Nu is mijn vraag: "Waarom is alleen die 17" goedkoper in Vlaanderen?" :+

Verwijderd

voor degenen die nog twijfelen, ik zit nu sinds drie uurtjes met open mond naar mijn nieuwe "19 Medion te turen, heerlijk. Zie dingen in games die ik nog nooit eerder had gezien! Let wel, ik had twee oude verotte "15'es staan en deze monitor is dus ECHT een grote vooruitgang.

Als je net als ik een uurtje of 2/3 achter je computer zit, als je student bent en als je gewoon waar voor je geld wilt, halen dan die hap. Tis een prima monitorreke voor zo weinig geld.

• harry64
UITVERKOCHT !!! :( :'(

Verwijderd

Misschien ook ff iets om rekening mee te houden:
Een 19 inch beelscherm plaats je niet ff op elk bureau. Hij is denk ik bijna een meter diep, en als je er recht achter wilt zitten, wordt dat lastig.

Misschien heb je hier al rekening mee gehouden, anyway, ik blijf bij mijn standpunt:
Eerst een monitor in actie zien, dan pas kopen!!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Staat er nou 98 KILO Hertz op die doos????

Verwijderd

:7
Dante heeft zich verwend....en er niks op aan te merken. Was klant achter mij en die had vorig jaar een gekocht ! Was nog steeds blij met de aanschaf... en het is voor Dante ook wel wat mooier dan een 14" koekeloergat !
Kortom tevreden hier...maar waar moet ik nu met die andere zaken op mijn bureau naar toe ?
Luxe probleem dus
;)

Verwijderd

yes,
Dante kijkt op zijn monitordoos en ziet: 98 kHz in blaartrekkende kleuren...ga nu eerst even de Setlers spelen....
enjoy all ! ;) :) ;)

• harry64
Op donderdag 11 april 2002 10:21 schreef thunderbird-1330 het volgende:
Misschien ook ff iets om rekening mee te houden:
Een 19 inch beelscherm plaats je niet ff op elk bureau. Hij is denk ik bijna een meter diep, en als je er recht achter wilt zitten, wordt dat lastig.

Misschien heb je hier al rekening mee gehouden, anyway, ik blijf bij mijn standpunt:
Eerst een monitor in actie zien, dan pas kopen!!
1 meter diep??

Mijn 15" = 38 cm diep
Mijn 17" = 45 cm diep
Verschil = 7 cm is dus 52 cm voor een 19" (ongeveer)

Maakt niet uit me bureau is toch 60 bij 250 cm :)

Maar ik kijk nog wel ff verder naar een monitor, zoals sommige zeggen een LG of een sony (of een ander goed merk)
Pagina: 1