Toon posts:

Zijn er digitalezoom camera's van 1Mpixel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar redelijk goedkope digitale camera met een zoom-functie. Het is voor gewoon huis-tuin-en-keuken gebruik, en ook wat voor websites. Dus het hoeft niet zozeer top-of-the-line camera te zijn.
Budget ligt rond de 150-250 euro. Welke camera's van 1 megapixel zijn er voorzien van zoom-functie?
Ik heb vaak gezien dat de fuji finepix 2600z een goede camera is, maar die ligt qua prijs toch aan de hoge kant (339 tweakers.net).
weet iemand andere camera's?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

€ 220 Olympus C-100 1,31 Mpx - 4x digitale zoom

Zo moeilijk kan het toch niet zijn? www.kieskeurig.nl

Whatever.

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Op woensdag 10 april 2002 13:46 schreef meendering het volgende:
€ 220 Olympus C-100 1,31 Mpx - 4x digitale zoom

Zo moeilijk kan het toch niet zijn? www.kieskeurig.nl
digitale zoom != zoom

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Canon A10 en nu ook de A30

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op woensdag 10 april 2002 15:44 schreef Parlor_Inventor het volgende:

[..]

digitale zoom != zoom
Jaja, check de topic titel maar eens. Dan moet die DraKie maar een beetje duidelijker zijn.

Ik geef hem weinig kans met zijn aankoop, met zo weinig budget kan je niet veel kopen.

Whatever.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
dan kun je beter een 2Mpixel camera kopen (zelf het zoomdeel eruit knippen of gewoon digitaal zoomen) heb je hetzelfde als een 1Mpixel met 2X optische zoom in feite, zelfs beter (zoom ain't perfect)

Dan zit je dus op een Fuji Finepix A201 :)
Goeie cam voor jou denk ik :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
Waarom dingen vragen als je ze ook zelf op kan zoeken. Bijvoorbeeld op www.dpreview.com.

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 17:15 schreef Waslijn het volgende:
Waarom dingen vragen als je ze ook zelf op kan zoeken. Bijvoorbeeld op www.dpreview.com.
Omdat daar een forum voor is.... met name door de ervaring van gebruikers en andere liefhebbers.
Tevens de mogelijkheid om vragen beantwoord te krijgen en actuele informatie uit te wisselen !

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 17:54 schreef lost het volgende:

[..]

Omdat daar een forum voor is.... met name door de ervaring van gebruikers en andere liefhebbers.
Tevens de mogelijkheid om vragen beantwoord te krijgen en actuele informatie uit te wisselen !
Forum is er om je verder te helpen, niet helpen als je nog niets hebt uitgezocht hoor.

Maar waarom digitale zoom? Digitale zoom zit op je computer onder de naam photoshop/paint shop pro/irfan view :)

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 05:48

joep_k

......

Bedoelt drakie niet eeen digicam met optische zoom ??

hmmm

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Op woensdag 10 april 2002 18:28 schreef joep_k het volgende:
Bedoelt drakie niet eeen digicam met optische zoom ??
Dat hoop ik voor hem... Als je een 1.3 Mpix cam met digitale zoom wilt kun je toch beter ff een bezoekje aan de psychiater brengen denk ik (of je moet een of andere gestoorde artiest zijn natuurlijk)

...And the world goes on racing, like the world always will...

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 18:08 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Forum is er om je verder te helpen, niet helpen als je nog niets hebt uitgezocht hoor.

Maar waarom digitale zoom? Digitale zoom zit op je computer onder de naam photoshop/paint shop pro/irfan view :)
Ok... daar is ook wat voor te zeggen. Ik reageerde een beetje fel misschien.... Sorry, rottige dag gehad vandaag.

Verwijderd

Ik zou de Canon Powershot A30 nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde dus een cam met optische zoom.

Sorry voor het onduidelijk opstellen van mijn bericht, dacht dat het wel duidelijk zou zijn. Ik weet namelijk ook niet echt de juiste termen op dit gebied.
Ik wilde ook gewoon weten wat de meningen waren van mensen die zo'n dergelijk type camera's in hun bezit hebben. Hoe het is in gebruik.

Verwijderd

Ik denk dat het erg moeilijk gaat worden om een camera met optische zoom te vinden die binnen jouw budget valt. Ik denk eerlijk gezegd dat dat zelfs onmogelijk is.

Naar mijn mening is de Fuji FinePix A201 de beste camera die jij kunt kopen. Deze camera heeft 2 megapixels en een 2,5x digitale zoom. Hij kost maar 249,- euro.

Verwijderd

Topicstarter
Okay okay,
even afgezien van zo'n laag budget, dus rekenen op budget rond de 250-300 dan...
(zelf evne rond gekeken op dpreview.com enzo en prijzen vergeleken op tweakers)

Heb ik de volgende camera's gevonden, met OPTISCHE ZOOM.

-canon powershot A30
-kodak dc3215
-olympus c1-zoom

Wie heeft ervaring met 1 van de bovengenoemde cams?
(als iemand nog een 1MP cam weet met optische zoom, meld het mij even)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 00:19 schreef Vertex het volgende:

Naar mijn mening is de Fuji FinePix A201 de beste camera die jij kunt kopen. Deze camera heeft 2 megapixels en een 2,5x digitale zoom. Hij kost maar 249,- euro.
de olympus kostook rond de 250, de canon rond de 270, en kodak rond de 260.
Zou het dus beter zijn een cam te kopen zonder optische zoom, maar met een hogere resolutie? :?

Verwijderd

De drie camera's die jij daar opnoemt komen allemaal boven de 250 euro, en ik ging er vanuit dat dat het maximum was. Aangezien je budget nu iets hoger ligt, kun je het beste de Olympus C-200Z nemen. Deze heeft 3x optische zoom en 2,1 megapixels. Hij kost 281,- euro.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 10:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

vergeet extra geheugen en battarijen (1600 MAh) en eventueel tasje niet, kost ook nogal wat

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 12:18 schreef Vertex het volgende:
De drie camera's die jij daar opnoemt komen allemaal boven de 250 euro, en ik ging er vanuit dat dat het maximum was. Aangezien je budget nu iets hoger ligt, kun je het beste de Olympus C-200Z nemen. Deze heeft 3x optische zoom en 2,1 megapixels. Hij kost 281,- euro.
Kost 381 helaas....
http://www.tweakers.net/pricewatch/19993

Verwijderd

LOST :
Kost 381 helaas....
Ik zie 281 euro in de pricewatch staan, maar die klopt inderdaad niet (meer). Je zou wel voor de Olympus C-220 Zoom kunnen gaan, die zit ook rond die prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 13:08 schreef Vertex het volgende:

[..]

Ik zie 281 euro in de pricewatch staan, maar die klopt inderdaad niet (meer). Je zou wel voor de Olympus C-220 Zoom kunnen gaan, die zit ook rond die prijs.
Maar waar is die te verkrijgen dan? Die staat niet bij pricewatch.
Pagina: 1