[PHP] Character onderzoek

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Characters bestaan uit single byte characters en double byte characters. Als ik nu een zin heb, hoe kan ik dan het aantal double byte en het aantal single byte characters eruit halen en dit allemaal in PHP??? Ik weet het niet, iemand misschien een idee?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:16
[forum=13] >> [forum=14]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

RSD:
Characters bestaan uit single byte characters en double byte characters. Als ik nu een zin heb, hoe kan ik dan het aantal double byte en het aantal single byte characters eruit halen en dit allemaal in PHP??? Ik weet het niet, iemand misschien een idee?
mmm volgens mij zijn characters in PHP per definitie double byte (16bits)... lijkt me anders beetje rottig strings bouwen uit characters :?

dus, het aantal doublebytes is strlen ( $str ) en singlebytes is strlen($str) * 2 :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• RSD
Ja maar ik bedoelde eigenlijk als je een bepaald font hebt... dus bijv arial , dan is de m een double byte character en de n een single byte character... hoe kan ik dit verschil in een PHP bemerken?

Of zit ik er nu helemaal naast?

En dan vroeg ik me nog wat af.. als men het volgende zegt:"the character string length after URL encoding must be 200 bytes maximum". Wat bedoelen ze daar dan mee?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op woensdag 10 april 2002 13:16 schreef RSD het volgende:
Ja maar ik bedoelde eigenlijk als je een bepaald font hebt... dus bijv arial , dan is de m een double byte character en de n een single byte character...
:? Hoe kom je daar nu weer bij?! :?
Of zit ik er nu helemaal naast?
Ik denk van wel. Misschien wil je weten wat de breedte (in pixels oid) van een karakter is in een bepaald font? Daar kom je met door PHP ondersteunde functies niet achter, namelijk.

(Java kan dat weer wel, trouwens.)

• RSD
Zou jij mij kunnen vertellen hoe dat in Java gaat dan?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jewel Soultaker :)

Men tovert met:

http://php.net/imagettfbbox
http://php.net/imageftbbox

Alle ASCII tekens zijn single byte, Unicode tekens zijn 2 bytes groot en daar bleef het wel zo'n beetje bij.

• RSD
hmm.. vage functies hoor..

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat vind je vaag :?

Wat vind je dan van dit topic :?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op woensdag 10 april 2002 13:31 schreef Grum het volgende:
Jewel Soultaker :)
He bah, ik heb nog ff de F. Manual gescand op functies die het wel konden, maar ik heb alleen naar de PDF functies gekeken. My mistake!

Overigens hoop ik dat de topicstarter zich realiseert dat het op de server berekenen van de dimensies van een font niet meer dan een indicatie is van hoe dat font (
edit:
HIER STOND FONT!
) door de client wordt weergegeven.
Pagina: 1