Laatste twijfel, wie neemt em weg :)

Pagina: 1
Acties:

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:03
Ik kan dan van het weekend eindelijk mijn nieuwe spullen gaan kopen, dit lag in de planning:

Abit KT7 RAID
Thunderbird 800
A-Open bigtower

-Nu heb ik de bedrijven hier in de buurt gemaild en ze verkopen alleen TB's met een groene core, is dit nog een beetje te overclocken? (online bestellen doe ik na een zeer slechte ervaring voorlopig niet meer).
-En de KT7 RAID of is toch de ASUS A7V beter? (graag praktijk ervaringen).
-Ook las ik dat de potloodstreepjes niet meer (goed) werken, klopt dit?

Flickr | Lego collectie

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Groene core? Die komen uit een slechte batch. Ik neem aan dat die cpu ook iets goedkoper was dan elders? Die zijn zeer slecht te overklokken. Een vriend van mij kan hem maar 100Mhz overklokken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat betreft de KT7 vs A7V- THG (www.tomshardware.com) heeft net een roundup van 10 SoA (leuke afko!;)) boards gedaan. A7V had **veel** betere performance dan de KT7, maar moet je wel een aparte controller nemen als je RAID wilt. Bovendien hebben zowat alle A7V borden tegenwoordig de multiplier dipswitches.
Zelf geen praktijkervaring met die twee- wel met een MSI K7T Pro (prima ding, niet zo spectaculair te tweaken (doe ik wel met m'n CUBX) maar een Duron draait er snel en stabiel in).

Oslik, blyat! Oslik!

• Speedy
Ok, bedankt, de bestelling is de deur uitgegaan...ga toch voor mijn eerste keuze, vooral omdat ik de spullen dan hier in de buurt kan halen. 100mhz is wel leuk voor de eerste keer (tweaker newbie :)), al had ik op wat meer gehoopt natuurlijk. De CPU kost 610 gulden, niet het goedkoopst, maar hier wel normaal kwa prijs, en bij andere winkels kunnen ze me ook niks zeggen over core's e.d. (Funprice en een lokale computerboer).
En het ISA slot op de Abit komt me ook wel goed uit (3com netwerkkaartjes gooi je niet zo maar weg).

1 ding nog, onder die koelers zit een plakstrip voor de koelpasta, moet deze erop blijven zitten (dit hoor ik bij een winkel) of eraf? (dit soort vragen krijg je met die boxed Pentium's :)).

Flickr | Lego collectie

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Beter als je die verwijdert en vervangt met " genuine " koelpasta, hoeft niet maar koelt wel beter. Kan je ook laten zitten aangezien je hem niet echt gaat overklokken.

Die-hard Brexiteer

• Speedy
Nee, dit is meer een tussen cooler, daarna sparen voor die mooie Alpha bij de oc-shop. Maar dan gewoon laten zitten met stickertje eronder?

Flickr | Lego collectie

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Yup, tenminste meestal zit er over het plakkerige (de geleidende petsj dus) nog een plasticje wat de petsj beschermt, die moet er dus wel af :)
Pagina: 1