ik heb hier last van, met mp3'tjes enzo werkt mijn optical out wel, maar met cd's niet. ik heb de kart gewoon geinstaleerd, benodigde derivers, maar t werkt gewoon niet
(ps: het is een terratec 521i)
Zal het niet zo zijn dat je de audiokabel van de CDspeler gebruikt? Vink anders de optie gebruik digitale uitvoer van je CD speler aan, dan zou ie het moeten doen.
Meh ...
maar waar vind je dat? want heb nu idd dat rood/witte/zwarte kabeltjeOp woensdag 10 april 2002 13:11 schreef Twarp het volgende:
Zal het niet zo zijn dat je de audiokabel van de CDspeler gebruikt? Vink anders de optie gebruik digitale uitvoer van je CD speler aan, dan zou ie het moeten doen.
die heb ik wel, heb ook geluid uit speakers, maar niet uit mijn optical
Verwijderd
Kijk eens goed op je cdrom-speler. Heb je naast de aansluiting die je nu gebruikt ook nog (kleinere) digitale aansluiting ? Zo ja, koop dan hiervoor een kabeltje (mits je geluidskaart een aansluiting heeft daarvoor natuurlijk
)...
Hoe oud is je CDROM speler? Want de enige optie nu is dan dus inderdaad dat kabeltje.
Meh ...
er zit op mijn cd rom speler een aansluiting met 2 pinnetjes geloof ik, daarnaast zit die gewone aansluiting.
op de kaart zitten 3 aansluitingen, cdrom, tad, en geloof aux. ken je dat digitale kabeltje dan op 1 van deze aansluitingen plugge?
op de kaart zitten 3 aansluitingen, cdrom, tad, en geloof aux. ken je dat digitale kabeltje dan op 1 van deze aansluitingen plugge?
Je geluidskaart zal alleen signaal via de digitale uitgang sturen als het signaal via de PCI bus binnenkomt ben ik bang (zoals mp3's of games of AC3 signaal van DVD films)... Dus zoals je het nu doet (met zo'n kabeltje uit de audio uitgang van de cdromspeler) gaat het niet werken.
Je moet ervoor zorgen dat je het via de IDE-bus en PCI bus afspeelt dus... Dat kan met win2k en winXP wel... Ik speel hier namelijk cd's af zonder dat kabeltje tussen mijn cdrom en geluidskaart (winXP, standaard cdrom, terratec Xfire 1024) en op die manier doet de digitale uitgang het wel.
bij mij ziet dat er trouwens zo uit:
...
Die optie heeft dus niets met een digitaal kabeltje te maken... Waarom sommige spelers/OSen dat wel en andere niet kunnen is me eigenlijk een raadsel.
Ik betwijfel of een geluidskaart een optisch digitaal signaal gaat uitspugen als je hem op de genoemde manier digitaal aansluit...
Je moet ervoor zorgen dat je het via de IDE-bus en PCI bus afspeelt dus... Dat kan met win2k en winXP wel... Ik speel hier namelijk cd's af zonder dat kabeltje tussen mijn cdrom en geluidskaart (winXP, standaard cdrom, terratec Xfire 1024) en op die manier doet de digitale uitgang het wel.
...Die optie heeft dus niets met een digitaal kabeltje te maken... Waarom sommige spelers/OSen dat wel en andere niet kunnen is me eigenlijk een raadsel.
Ik betwijfel of een geluidskaart een optisch digitaal signaal gaat uitspugen als je hem op de genoemde manier digitaal aansluit...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
ok hier heb ik wat aan!!!!, misschien komt dat wel omdat er bij mij nog windows 95Op woensdag 10 april 2002 17:26 schreef JvS het volgende:
Je geluidskaart zal alleen signaal via de digitale uitgang sturen als het signaal via de PCI bus binnenkomt ben ik bang (zoals mp3's of games of AC3 signaal van DVD films)... Dus zoals je het nu doet (met zo'n kabeltje uit de audio uitgang van de cdromspeler) gaat het niet werken.
[afbeelding]...
Die optie heeft dus niets met een digitaal kabeltje te maken... Waarom sommige spelers/OSen dat wel en andere niet kunnen is me eigenlijk een raadsel.
ga denk windows 2000 erop zetten, bedankt
makes sense
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1