17" TFT koopje??

Pagina: 1
Acties:

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb een aantal leuke advertenties gevonden van te koop aangeboden TFT's.
Deze heb ik allemaal gevonden en lijken mij zeer aantrekklijk geprijst.
-Samsung SM 171s voor 699 euro
-Compaq TFT8030 voor 900 euro
-Dell 1702FP voor 799 euro

Al veel gezocht in search en door de search ben ik gaan twijfelen over de Samsung. Terwijl deze juist zo mooi geprijst is!
De compaq kost normaal 1800 euro in de winkel!!. Dus dat is wel een mooie prijs. En deze is zelfs 18,1 "
Toch zit ik nog steeds erg te denken over de Samsung aangezien de 15 inch versie zo goed schijnt te zijn.
Zou iemand mij nog even over de brug kunnen helpen met de keuze...
In games wil ik ook gewoon een prima kwaliteit hebben..maar dat zou met deze schermen toch geen probleem moeten zijn...toch??
Thanx

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik ben zeer benieuwd of de bon ook bij deze prijzen is inbegrepen. >:)

• XeNoBiTe
  • Niet online
Haha.....die zit er inderdaad w.s. niet bij.
Maarja, een beetje spanning kan geen kwaad!!
Maar ff zereneus. Die Samsung is toch best een vette monitor, of niet?!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Mijn pa heeft een 15" samsung. Is een heel mooi scherm, dus ik denk dat die 17" ook wel ok is.

• -=marauder=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 13:37
die compaq waar je het over hebt is al verkocht, heb ik ook achteraangezeten, en dat is trouwens een 18" >:)

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nee hoor, die is nog niet verkocht...
Dit is een soort van inkoopaktie. Dus zolang Compaq ze op voorraad heeft zullen ze er nog wel zijn voorlopig.
Maar de 15" versie is wel anders dan de 17" volgens mij.
Alleen dat weet ik dus neit zeker...maar heb je er wel eens een game op gespeeld op dat scherm??..

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:06
Op woensdag 10 april 2002 13:01 schreef XeNoBiTe het volgende:
Heb een aantal leuke advertenties gevonden van te koop aangeboden TFT's.
Deze heb ik allemaal gevonden en lijken mij zeer aantrekklijk geprijst.
-Samsung SM 171s voor 699 euro
-Compaq TFT8030 voor 900 euro
-Dell 1702FP voor 799 euro

Al veel gezocht in search en door de search ben ik gaan twijfelen over de Samsung. Terwijl deze juist zo mooi geprijst is!
De compaq kost normaal 1800 euro in de winkel!!. Dus dat is wel een mooie prijs. En deze is zelfs 18,1 "
Toch zit ik nog steeds erg te denken over de Samsung aangezien de 15 inch versie zo goed schijnt te zijn.
Zou iemand mij nog even over de brug kunnen helpen met de keuze...
In games wil ik ook gewoon een prima kwaliteit hebben..maar dat zou met deze schermen toch geen probleem moeten zijn...toch??
Thanx
Ik dacht dat tft-schermen niet zo geschikt waren voor games, vooral 3d games enz? Of maakt dat niet uit vergeleken met een gewone monitor?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nou opzich meot eht op een TFT ook prima kunnen hoor...zag er laatst eentje op PC Dump dag...en dat draaide als een tierelier...vandaar dat ik er nu ook eentje wil hebben...
En ook wordt de stroomrekeing iets te hoog met dat 20 inch megascherm wat ik nu heb....je ziet gewoon de lampen in de kamer flikkeren als ik 'm aanzet!! ;)

Verwijderd

TFT monitoren.....

Ik ben al jaren professioneel met IT bezig en volg de TFT hype dan ook op de voet..

Ik heb diverse merken TFT schermen aan het werk gezien de afgelopen tijd.. er is me maar 1 ding opgevallen.

Zoals je weet heb je bij TFT geen garantie op defecte pixels. Ik heb een server rack staan met daarin een lade met keyboard en TFT scherm van HP. HP maakt geen eigen TFT schermen maar kopen deze bij eender welke leverancier en plakken er dan een sticker HP op.

Wat is me nu opgevallen zou je zeggen... het TFT scherm in mijn rack komt van oorsprong bij Samsung vandaan. Dit is het enige scherm wat ik tot nu toe gezien heb met een defect pixel. En reken maar dat het irriteert zijn klein, geel rotpuntje in je scherm...

Als je toch een redelijk bedrag uit kunt geven voor een scherm, kies dan in godsnaam een professioneel scherm en niet zo'n dingetje voor de consumentmarkt.

Eizo 16"TFT. Kosten tussen de 800 en 950 euro volgens de pricewatch, maar is met afstand het beste scherm wat je kunt kopen. Zowel LCD als CRT

Suc6

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op woensdag 10 april 2002 19:09 schreef johnnm het volgende:
TFT monitoren.....

Ik ben al jaren professioneel met IT bezig en volg de TFT hype dan ook op de voet..

Ik heb diverse merken TFT schermen aan het werk gezien de afgelopen tijd.. er is me maar 1 ding opgevallen.

Zoals je weet heb je bij TFT geen garantie op defecte pixels. Ik heb een server rack staan met daarin een lade met keyboard en TFT scherm van HP. HP maakt geen eigen TFT schermen maar kopen deze bij eender welke leverancier en plakken er dan een sticker HP op.

Wat is me nu opgevallen zou je zeggen... het TFT scherm in mijn rack komt van oorsprong bij Samsung vandaan. Dit is het enige scherm wat ik tot nu toe gezien heb met een defect pixel. En reken maar dat het irriteert zijn klein, geel rotpuntje in je scherm...

Als je toch een redelijk bedrag uit kunt geven voor een scherm, kies dan in godsnaam een professioneel scherm en niet zo'n dingetje voor de consumentmarkt.

Eizo 16"TFT. Kosten tussen de 800 en 950 euro volgens de pricewatch, maar is met afstand het beste scherm wat je kunt kopen. Zowel LCD als CRT

Suc6
Is niet zo'n goede ervaring nee...
Maar i hate to break i to ya... maar samsung was toch DE lcd leverancier....
Ik weet dat de 3 compaq die ik tot nu toe heb open geschroeft. Allemaal samsung lcdtjes hadden... no problemes met die dingen...

Ik zit nu achter een fujitsu-siemens maar ik ben niet bereid dat ding open te schroenven (het lcd gedeelte >:) zitten namelijk sticker rubbertjes op en die mot ik dan weer vast gaan lijmen)
Maar in elk geval... ik heb zo'n vermoeden dat der ook een samsung in zit... (siemens maakt geen lcds, of wel :?... duzz...)

Ik zie dan ook geen reden waarom je niet voor die samsung zouw kiezen...
Ik weet dat Dell wet wat tijd besteed aan design... dat zouw misschien kunnen tegenvallen...
Maar het 'scherm' dat er in zit zal of een philps of een samsung zijn, toch???
Dus mijn keus zou zijn: De samsung :D

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 19:17 schreef MasterM het volgende:

[..]

Is niet zo'n goede ervaring nee...
Maar i hate to break i to ya... maar samsung was toch DE lcd leverancier....
Ik weet dat de 3 compaq die ik tot nu toe heb open geschroeft. Allemaal samsung lcdtjes hadden... no problemes met die dingen...

Ik zit nu achter een fujitsu-siemens maar ik ben niet bereid dat ding open te schroenven (het lcd gedeelte >:) zitten namelijk sticker rubbertjes op en die mot ik dan weer vast gaan lijmen)
Maar in elk geval... ik heb zo'n vermoeden dat der ook een samsung in zit... (siemens maakt geen lcds, of wel :?... duzz...)

Ik zie dan ook geen reden waarom je niet voor die samsung zouw kiezen...
Ik weet dat Dell wet wat tijd besteed aan design... dat zouw misschien kunnen tegenvallen...
Maar het 'scherm' dat er in zit zal of een philps of een samsung zijn, toch???
Dus mijn keus zou zijn: De samsung :D
Het paneel dat in die siemens zit kan evengoed een Fujitsu zijn, Siemens en Fujitsu werken ook samen en de MVA schermen waar je tegenwoordig over leest zijn van Fujitsu.

Verder werkt bv het duurste model van Eizo en van NEC (beide hele goede merken qua LCD) met een Hitachi paneel.

Maar samsung is inderdaad ook één van de beter leveranciers van panelen.

Alleen is het wel zo dat het paneel op zich niet alles is. De fabrikanten tweaken die dingen ook nog een beetje zodat het prijsverschil toch wat gerechtvaardigd is.

• XeNoBiTe
  • Niet online
`Ja...ik had zelf ook zo'n idee.
Maar neem nou bijvoorbeeld die Compaq van normaal 1800 euro...zou volgens de "prijs" de best moeten zijn.
Maar volgens een aantal tests is dat niet zo...en copmaq ligt beter bij mij in de mond als Comprak...maar da's persoonlijk..
In ieder geval lijkt mij ook die samsung echt een koopie...denk dat deze in weinig of geen gevallen onder doet aan een CRT..ook in games..zijn jullie dit met mij eens?

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
[b]
<Knip>

Suc6
Heb je toevallig ook ervaring met de 565 (17 inch van Eizo) ?
En welke 16 inch van Eizo bedoel jij (de 461 of de 465) ?
En is de 16 inch volgens jou nog beter dan de 15 inch van Eizo (365 en 375) ?
Hopelijk kun je mij wat verder helpen want ik twijfel nog en ik denk dat ik nu het beste voor de nieuwe 565 kan gaan, wat denk jij ?
Is 1280 * 1024 niet te klein voor een 16 inch ...
Pagina: 1