Viper770 absoluut dieptepunt!

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07
Met UT haal ik maximaal een average FPS van +/- 32. En ik haal vooral in het begin van een map niet zelden 10fps. En dat allemaal op maar 800*600 16bits. Aan de drivers ligt het ook niet die heb ik allemaal al geprobeerd? Het is allemaal wel online en ik gebruik ISDN, maar ooit was het beter(vooral toen ik nog een 8mbSIS met monster 3dII gebruikte).
Iemand enig id hoe ik zo laag kom met een 32mb kaart?

Verwijderd

wat voor een moederbord heb je??

via chippies :?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:58
Vreemd, ik heb ook een viper 770 (ultra dan).
En met UT haal ik 38 FPS (ook in het begin) bij een resolutie van 1024*768 , 32 bit, alles high.
Met 6.18 nVidia Detonator drivers in WIN2K op een PII 350, 192Mb.

Welke driver gebruik je?
Meer RAM (64 > 192)resulteerde bij mij in een veel snellere UT :)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

UT is zwaar processor afhankelijk ipv vid kaart afhankelijk. Wat voor processor heb je?
Je hebt de laatste patch voor UT? Glide is minder processor afhankelijk dan d3d. En UT is ggemaakt voor voodoo kaarten

Edit ik las niet goed; viper 770 ipv viper 2.Sorry, reply aangepast

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

wat voor OS gebruik je

is dit alleen in UT zo, of is ie ook zo langzaam in bv q3

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Lynx
systeem:
abit KT7(kt133)
duron 600@700 and counting
4,2gig rotte 5400rpm kutschijf(sorry van mijn taalgebruik)
64mb 100mhz
en nog wat troep

Maar ooit liep alles veel beter volgens mij?

plz help?!

• RemCOW
  • Laatst online: 30-08 21:00
Meer geheugen zou aardig wat goed doen...

Verwijderd

Nee neem dan de ViperII dat is pas een diepte punt! Diamond heeft laatst nog een grote inruil actie gehouden voor ontevreden gebruikers. Van ViperII naar V770, of je daar nu blij van moet worden???

Verwijderd

overdrijven is ook een kunst ;) . S3 heeft voor een dik weekend in het forum van SDN die omruil voorgesteld voor beperkt publiek.

UT wil wel wat meer geheugen, ik denk dat de Voodoo1 de textures wat comprimeerde (palletized textures kan de TNT niet). Verder zijn veel kaarten allergisch voor Detailed textures en je kan de models op medium zetten. Verder kan je op www.planetunreal.com wat alternatieve D3DDrv.dll's downloaden.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Mijn TNT2 heeft geen enkel probleem met High detail bij alles, zolang het maar 16 bit blijft. (25-35 fps, 1280 bij 960, 16 bit, TNT2@ultra, Celly 466, 128 Mb)

Verwijderd

Mijn V770 nonUltra draaide niet onder de 28 fps, 32bits, 1024, detailed. Als een zonnetje met AGP op 55,3 MHz (onderklokt) vanwege Celly400@500 (FSB op 83).

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

ik heb niet echt problemen met mijn viper 770 ultra

ik heb redelijke goeie fps.. maaar ik heb wel steeds problemen met openGL in w2k

onder w98 heb ik er geen problemen mee..
weet iemand hoe ik hier iets aan kan doen ?

ohja..

ik heb een pIII450@540
192 mb ram
3x wd caviar hd totaal 24 gb
en natuurlijk de viper770 ultra

• jaaoie17
  • Laatst online: 30-08 00:59
waar precies kan je de alternatieve D3DDrv.dll's downloaden op die site

Verwijderd

Het probleem is dat UT geen opengl ondersteund.. de TNT2 is het snelste (en mooiste) als je opengl draait... UT is waanzinnig vaag met de opengl support (enige populaire spel zonder opengl support)

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 20:09
ik heb nergens last van
ik draai met mijn AMDk6-2 500
45 fps bij UT
met een viper770

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Meer geheugen!
Toen ik van 128MB -> 256 ging draaide UT een stuk beter (W2Ks neemt als +-100MB mem in beslag met outleuk, ICQ en meer shit). M'n pc haperde gewoon als ik een level in kwam. Als UT draaide heb ik zo'n 190MB in gebruik

Na de upgrade had ik er geen last meer van :)

Later nog eens 64MB erbij gezet, maar daar merk ik helemaal niks van in UT :)

*insert signature here

Verwijderd

Lynx:

Moet toch haast wel een driver-probleempje zijn hoor, zo'n bagger-score haal je nog niet al zet je alle performance-vretende features aan (of het je toevallig aan de FSAA gezeten, of UT in OpenGL of software-mode gezet? ;) )

-AGP Drivers, DirectX etc geher-installeerd?
-Geen IRQ-conflict?

Is het alleen bij UT of bij alle games?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Denk dat het komt door je 64mb, want ik heb op meerdere pc's met 64 mb ram UT gezien maar dat loopt gewoon k*t.

Ik heb een celly500@566
128mb ram
v3-2000 pci en haal met UT 45-50 Fps bij 800x600x16.

Is die voodoo toch _NOG_ ergens goed in. :)

eppie

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:47
Hallo joongens!!..Die jongen zegt toch dat het ooit BETER was!!!...Zeg dan niet telkens dat hij er meer geheugen in moet stoppen!!..Mijn oude cel400 met tnt-1 haalde ongeveer dezelfde prestaties!!..Met 64 MB..Dus is er iets niet goed!!!

--> Ik heb eenzelfde probleem gehad alleen dan met mijn asus a7v + geforce ii mx....Toen ik van de detonator drivers terug ging naar de orginele werkte alles weer rete snel!!

https://wren.co/join/Devian

• MUSTIS
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

zon lage framerate kan inderdaad niet door et geheugen komen, bovendien knetterd je hd dan, ik denk dat ie dan zelf er wel achter gekomen was dat et geheugen wat meer moest

moet weer zon wazige instelling of driver probleem zijn

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Dat probleem is zéker driver gerelateerd.

Met een TNT2 met geheugen minder dan 128 mb ram gaat je harde schijf onnodig swappen. Dit was een foutje in de drivers, zover ik weet nog geen fix er voor.

Ik heb zelf ook een TNT2 gehad en getest met 64 mb geheugen , liep rot , daarna met 128 mb en liep hij gewoon lekker vlot.

Verwijderd

Unreal een keer opnieuw installeren wil ook wel eens helpen.
En combinatie brakke hardeschijf weinig geheugen is ook niet echt bevordelijk voor je FPS. Waarschijnlijk is je hardeschijf continu aan het swappen.

• Lynx
waarschijnlijk hebben jullie wel gelijk met dat swappen, die schijf van mij knettert als een gek met UT. Dus zal ik kennelijk toch een reepje erbij moeten drukken.

Mooi is dat, ik heb net al m'n geld uitgegven aan de KT7 & duron K*(^^!

THX GUYS!

Verwijderd

joooh ik draai met mijn Matrox G400 met alles op high (res. 1280*1024 op 32Bits)Ut met 37 fps!!!

-----------
Thundy 800 128mb Matrox g400 Sb live SCSI hd (9.1GB)

Verwijderd

Welke versie van UT heb je eigenlijk? Het is bekend dat namelijk de 425 ongelovelijk slecht is in D3D (slechter dan de vorige versies). Ik heb zelf een G400MAX en Celeron-I op 616, en UT draaide in 800/16 slechter dan Voodoo2, met die 425... 428 geinstalleerd, en nu draait-ie met gemiddeld 32 frames in 1024,32, met alle detail aan.
Pagina: 1