Sniffen @ loopback address

Pagina: 1
Acties:

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik zoek een sniffer die onder winXP/win2k het netwerkverkeer op de localhost (naar loopback adres) kan sniffen; het liefst nog op een bepaalde poort.
Met Ethereal en Ufasoft's sniffer lukt dit helaas niet (of zie ik iets over het hoofd???).
Iemand een idee waarmee dit wel kan?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 10 april 2002 12:24 schreef vargo het volgende:
Ik zoek een sniffer die onder winXP/win2k het netwerkverkeer op de localhost (naar loopback adres) kan sniffen; het liefst nog op een bepaalde poort.
Met Ethereal en Ufasoft's sniffer lukt dit helaas niet (of zie ik iets over het hoofd???).
Iemand een idee waarmee dit wel kan?
wat wil je hier eigenlijk mee bereiken?

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik wil een webbased GUI schrijven voor edonkey (command line versie) m.b.v. PHP. De core kan je via de admin poort aansturen: probleem hierbij is echter dat ik geen idee heb hoe deze communicatie verloopt.
Nu is er een Java frontend geschreven die de core via de admin poort aanstuurt en wil ik dus kijken wat er over en weer gestuurd wordt.

Ik dwaal in het volgende stukje een beetje af van 'networking' en neig meer naar 'programming & webscripting', maar ik wil toch wat info geven voor zij die het interessant vinden.

Nu zijn er al bestaande webbased GUIs beschikbaar (Phpdonkey & webdonkey), maar deze draaien alleen onder linux. Wat ik met mijn belaberde Perl kennis ervan kon bakken is dat het niet via de admin poort werkt, maar dat de output in een bestand wordt weggeschreven en de input wordt mbv een pipe via een socket wordt verstuurd.
Ook moet er geforkt worden en dat werkt niet onder windows. Ook kan de dos versie van de donkey command line zijn output niet redirecten naar een bestand. Ik kreeg het iig zogauw niet aan de praat.

Ik zit dus met 2 opties:
1) probeer uit te zoeken hoe GUI en core via de admin poort communiceren (wat ik nu aan het doen ben).
2) ik ga een script schrijven dat input & output naar 1 of 2 sockets piped.

Verdere ideeën/commentaar is van harte welkom.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41
Ik denk dat je het hier lastig mee gaat krijgen. Sniffers proberen in alle gevallen die ik ken een netwerkkaart in promiscious mode te zetten en als er geen netwerkkaart is, dan...

Sniffer Pro kan het iig niet.