[asp] Login scherm

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik heb al gezocht maar niet echt veel kunnen vinden. Het gaat mij er om dat je bij het inloggen een 'venstertje' krijgt met de mededeling voor gebruikersnaam en wachtwoord. Dat zit standaard in ie, netscape e.d.. Maar hoe stuur je zoiets aan? Moet je dit instellen op de server zelf of is een kwestitie van het aansturen van een bepaalde functie. Wie kan mij helpen?

Nu doe ik alles 'asp-based'. Het wachtwoord wordt gewoon verzonden en op de server gecheckt. Het voordeel is wel dat ik hierbij alles in de hand heb want er bij de server gebeurd.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
je ziet dat standaard inlogboxje als je gebruik maakt van windows-authenticatie. bij de eigenschappen van je virtual directory kun je toegangsbeveiliging instellen; als je hem op 'windows integrated authentication' zet zal IE proberen om in te loggen met je huidige windows login; als dit niet lukt krijg je een boxje. netscape geeft altijd een inlogbox.
de toegangsrechten stel je vervolgens via NT schijfrechten. let op: dit werkt eigenlijk alleen goed in intranet-achtige situaties die 100% NT-based zijn. de manier waarop je het nu doet is voor internet-toepassingen meestal beter geschikt