NT 1 Kastje type L1 vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vrotsnok
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:43
ik wil graag mijn antieke NT1 kastje (type L1) vervangen door type S4, maar loop ik tegen een probleempje op:

de NT1 is nu rechtstreeks aangesloten op de buitenlijn. Deze gaat vervolgens naar binnen de NT1 in (geen stekkertje). Hoe ik die ouwe NT1 openkrijg is me een raadsel (nergens een schroef te bekennen), dus ik zal met de gedachte te spelen om maar gewoon een stekkertje aan die kabel van de buitenlijn te maken. In het boekje wordt me stellig door ome KPN afgeraden de NT1 te vervangen indien deze zoals hier direct op de buitenlijn is aangesloten(waarschijnlijk vanwege die 100 volt spanning?). Maar om nu een monteur te laten komen om één lousy stekkertje aan een kabel te zetten vind ik behoorlijk absurd, aangezien de rest van de installatie het klikken van een paar andere stekkertjes beslaat. Zo moeilijk (en levensbedreigend :+ ) kan het toch niet zijn? enige suggesties over hoe te werk te gaan?

(ben niet echt een electrisch installatietechnisch wonder als dat uit voorgaande nog niet uit blijkt :))

specs

Verwijderd

hehe.. uitkijken met die spanning, voor je 't weet ben je een gefrituurde vrotsnok >:)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ik heb hetzelfde gedaan... l1 naar s4 .. en ik heb gewoon de kabel doorgeknipt en er stekkertjes aangezet 8-)

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 12:17 schreef [Airwolf] het volgende:
ik heb hetzelfde gedaan... l1 naar s4 .. en ik heb gewoon de kabel doorgeknipt en er stekkertjes aangezet 8-)
hehe maar toch niet met 'n helemaal metalen schaar dan of wel ? :)

• vrotsnok
Op woensdag 10 april 2002 12:17 schreef [Airwolf] het volgende:
And that's all there is to it? Niet ook maar enigzins link ofzo?

specs

Verwijderd

d enieuwe nt1 sluit je ook gewoon op de kabel aan niks stekkers !
Bij mij hangt ie ook rechtstreeks aan de grondkabel.
Er zitten namelijk ook klemmetjes binnenin.
gr (8>

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 10 april 2002 13:30 schreef buitenb het volgende:
d enieuwe nt1 sluit je ook gewoon op de kabel aan niks stekkers !
Bij mij hangt ie ook rechtstreeks aan de grondkabel.
Er zitten namelijk ook klemmetjes binnenin.
gr (8>
nee das bij de s3

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Het zal vast maar heel weinig apere zijn de stroom op die kabel. Ik kan me niet voorstellen dat dat gevaarlijk is. Gewoon doorknippen idd. Anders gewoon een schaar die niet helemaal van ijzer is gebruiken en uitkijken met de stekkertjes dan kan er helemaal niks gebeuren.

• vrotsnok
Ohwkee, heb uiteindelijk die ellendige NT1 maar gewoon opengerukt >:) (bleek vast te zitten met een plastiek ding). Vervolgens trof ik twee reeds gestripte kabels die ik zo in 't nieuw kastje kon prutsen :) . Begin het iig te leren :)

specs

Pagina: 1