Ik krijg onder Windows XP de mail() functie niet aan de praat. Ik heb naar mijn mening alle instellingen in php goed staan, en het script werkt (op een andere server waar linux op staat draait ie wel goed), maar toch krijg ik steeds de volgende foutmelding :
Heb zowel in php.ini als in het script de afzender staan op een bestaand adres bij mijn access provider zodat die niet zou kunnen gaan zeuren dat ik mail verstuur van een adres dat geen toegang heeft.
Heeft iemand een idee waar ik nog een fout gemaakt zou kunnen hebben?
Voor diegenen die het toch willen zien, hier een stukje uit php.ini, en uit het php bestand :
Regel 26 is de regel met mail(...);
Ik heb eerst in php.ini geprobeerd het adres van de smtp server in te vullen. Toen ik continu de bovenstaande error kreeg heb ik ook geprobeerd alleen het IP adres van de server in te vullen, maar zonder succes.Warning: Server Error in c:\documents and settings\all users\documents\websites\shop\register.php on line 26
Heb zowel in php.ini als in het script de afzender staan op een bestaand adres bij mijn access provider zodat die niet zou kunnen gaan zeuren dat ik mail verstuur van een adres dat geen toegang heeft.
Heeft iemand een idee waar ik nog een fout gemaakt zou kunnen hebben?
Voor diegenen die het toch willen zien, hier een stukje uit php.ini, en uit het php bestand :
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = 195.121.6.51
; For Win32 only.
sendmail_from = e-vix@planet.nl
; For Unix only. You may supply arguments as well (default: 'sendmail -t -i').
;sendmail_path =
PHP:
1
| <? $cfmail_to_adres = "$naam <$email>"; $cfmail_from_adres = "$mail_sender <$mail_reply>"; $cfmail_subject = "Bevestiging aanmelding bij $shop_name"; $cfmail_body = "Bedankt voor uw aanmelding.\n\nKlik op de onderstaande link om uw aanmelding te verifieren.\n<a href=$shop_url/index.php?action=verify&code=$confirmation>$shop_url/index.php?action=verify&code=$confirmation</a>"; $cfmail_header = "MIME-Version: 1.0\r\n" . "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n" . "From: $cfmail_from_adres\r\n"; mail($cfmail_to_adres, $cfmail_subject, $cfmail_body, $cfmail_header); echo("U ontvangt binnen enkele minuten op het adres $email een e-mail bericht met de bevestiging van uw aanmelding");?> |
Regel 26 is de regel met mail(...);
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25