[PHP/mail/WinXP] krijg mail() niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:10

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Ik krijg onder Windows XP de mail() functie niet aan de praat. Ik heb naar mijn mening alle instellingen in php goed staan, en het script werkt (op een andere server waar linux op staat draait ie wel goed), maar toch krijg ik steeds de volgende foutmelding :
Warning: Server Error in c:\documents and settings\all users\documents\websites\shop\register.php on line 26
Ik heb eerst in php.ini geprobeerd het adres van de smtp server in te vullen. Toen ik continu de bovenstaande error kreeg heb ik ook geprobeerd alleen het IP adres van de server in te vullen, maar zonder succes.
Heb zowel in php.ini als in het script de afzender staan op een bestaand adres bij mijn access provider zodat die niet zou kunnen gaan zeuren dat ik mail verstuur van een adres dat geen toegang heeft.
Heeft iemand een idee waar ik nog een fout gemaakt zou kunnen hebben?

Voor diegenen die het toch willen zien, hier een stukje uit php.ini, en uit het php bestand :
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = 195.121.6.51

; For Win32 only.
sendmail_from = e-vix@planet.nl

; For Unix only. You may supply arguments as well (default: 'sendmail -t -i').
;sendmail_path =
PHP:
1
<?    $cfmail_to_adres    = "$naam <$email>";    $cfmail_from_adres    = "$mail_sender <$mail_reply>";    $cfmail_subject        = "Bevestiging aanmelding bij $shop_name";    $cfmail_body        = "Bedankt voor uw aanmelding.\n\nKlik op de onderstaande link om uw aanmelding te verifieren.\n<a href=$shop_url/index.php?action=verify&amp;code=$confirmation>$shop_url/index.php?action=verify&amp;code=$confirmation</a>";    $cfmail_header        = "MIME-Version: 1.0\r\n"                        . "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"                        . "From: $cfmail_from_adres\r\n";                mail($cfmail_to_adres, $cfmail_subject, $cfmail_body, $cfmail_header);    echo("U ontvangt binnen enkele minuten op het adres $email een e-mail bericht met de bevestiging van uw aanmelding");?>

Regel 26 is de regel met mail(...);

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

flexje

got-father

probeer de smtp adres van je internet provider is...ipv je ipadres....maybe it will work...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 12:14 schreef LoW.R1D3R het volgende:
probeer de smtp adres van je internet provider is...ipv je ipadres....maybe it will work...
Had ik al geprobeerd. Omdat dat niet werkte had ik juist het IP adres er in gezet.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

flexje

got-father

ok en een andere email adres...want bij mij doen sommige email adressen het ook niet. heel vaag maar true (bijv.: server@achternaam.nl)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:12
MDaemon installeren?
Dit is een mailserver progsel wat in windows leuk op de achtergrond draait. Je stelt je eigen domein in en je krijgt e-mail adressen als ikzelf@eigendomein

probleem is dat sommige php-scripts zulke adressen niet pikken (dat moet dan op .nl eindigen). Dit is een oplossing die ikzelf gebruik.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 12:31 schreef LoW.R1D3R het volgende:
ok en een andere email adres...want bij mij doen sommige email adressen het ook niet. heel vaag maar true (bijv.: server@achternaam.nl)
Had ik ook al geprobeerd. Heb een fictief e-mail adres geprobeerd, mijn e-mail adres bij de provider etc. allemaal maakte het niets uit.
Op woensdag 10 april 2002 12:34 schreef jan-marten het volgende:
MDaemon installeren?
Dit is een mailserver progsel wat in windows leuk op de achtergrond draait. Je stelt je eigen domein in en je krijgt e-mail adressen als ikzelf@eigendomein

probleem is dat sommige php-scripts zulke adressen niet pikken (dat moet dan op .nl eindigen). Dit is een oplossing die ikzelf gebruik.
Heb MDeamon net geinstalleerd, en nog steeds krijg ik de foutmelding (na uiteraard de juiste server in php.ini gezet te hebben). Kan wel telnetten naar de server, dus MDeamon zou goed moeten draaien. Heb ik ergens in PHP of Apache zelf soms een of andere configuratie over het hoofd gezien?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij zit hier de fout:
PHP:
1
<?$cfmail_to_adres    = "$naam <$email>";?>

Moet wezen:
PHP:
1
<?$cfmail_to_adres    = "$email";?>

Want aangezien jouw SMTP settings etc. wel goedzitten lijkt mij dit de enige verklaring. Probeer es zou ik zeggen.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 14:22 schreef SONiCB00M het volgende:
Volgens mij zit hier de fout:
PHP:
1
<?$cfmail_to_adres    = "$naam <$email>";?>

Moet wezen:
PHP:
1
<?$cfmail_to_adres    = "$email";?>

Want aangezien jouw SMTP settings etc. wel goedzitten lijkt mij dit de enige verklaring. Probeer es zou ik zeggen.
Krijg nou het heen en weer... 't werkt...
Waarom moet windows nou weer afwijken van hoe je het normaalgesproken doet?
Maar goed. Thanx in ieder geval.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op woensdag 10 april 2002 15:02 schreef E-Vix het volgende:

[..]

Krijg nou het heen en weer... 't werkt...
Waarom moet windows nou weer afwijken van hoe je het normaalgesproken doet?
Maar goed. Thanx in ieder geval.
Daar vergis je je in. Ik citeer uit de manual de volgende syntax:

mail("joecool@example.com", "My Subject", "Line 1\nLine 2\nLine 3");

Dat houdt dus gewoon in dat de eerste string een e-mail adres moet wezen. Windows wijkt dus zeker niet af van Linux wat jij nu denkt. Je moet je gewoon aan de syntax houden :D

Verwijderd

maar even daaronder gebeurt het wel op de manier die de meeste mensen zullen gebruiken...,

mail("Naam <email@domein.com>", ... etc
Pagina: 1