Toon posts:

[debian / apm] suspend werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Debian met kernel 2.4.18 en heb er apm in gecompiled, en de apm tools erop gezet. Auto-shutdown werkt goed, evenals standby. En apmd loopt dus ook gewoon goed.

Alleen suspend werkt niet (apm --suspend), hij geeft ongeveer deze fout melding (zit ff niet thuis op dit tijdstip):
device or resource busy

ik heb 't commando apm --suspend ook al geprobeerd in init 1 (single user), en heb alle onnodige fs ungemount (dus alles behalve / en /proc)

Verwijderd

Topicstarter
<double post>

Verwijderd

Topicstarter
gebruikt er iemand eigenlijk wel apm, krijg zo veel reacties. lol :z

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Apm wordt heus wel gebruikt hoor, alleen niet iedereen leest jouw post binnen 4 uur. Het is daarom ook niet nodig na 4 uur al te kicken ;)

Ikzelf suspend mijn laptop altijd door op de powerknop te drukken, dus ik weet niet of apm --suspend hier werkt (nu geen zin het te proberen ook), maar ik vind de foutmelding wel ietwat vreemd... Welke resource zou er een suspend kunnen blocken?

Geef eens de (laatste regels van) de output van 'strace apm --suspend', daar zou waarschijnlijk vrij veel nuttigs in moeten staan.

Verwijderd

Welke opties heb je in de kernel gecompileerd om automatisch afsluiten aan te krijgen. Ik heb alleen advanced power management aangevinkt en bij kernel 2.4.18 sluit hij niet automatisch af. Terwijl bij 2.2.20 met die opties hij wel automatisch afsluit.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Probeer eens "[ ] Use real mode APM BIOS call to power off" aan te zetten.

Verwijderd

Effe mij probleem

Mijn PC wil niet afsluiten.
Ik heb kernel 2.4.18 met APM aan staan

Maar afsluiten?.. Ho maar

Verwijderd

Topicstarter
nog ff m'n excuses voor m'n ongeduld (zie 1ste 3 posts)

Zover ik begrijp uit de man pages en een apm howto is suspend gelijk aan hibernation mode?

of is het meer een diepere standby.

ik zal vanavond die strace uitvoeren, zit op dit tijdstip niet thuis

Markiedam: wat bedoel je pcies met niet afsluiten, dat de computer zichzelf niet automatisch uitschakelt als je het shutdown commando geeft.

want dat moet je ook in de kernel aangeven, zie de post boven je :)
Pagina: 1