Ik heb Slackware 8 draaien met iptables om een adsl verbinding te delen.
Het ziet er ongeveer zo uit:
[internet]--[cisco router]--[slackware]--[intern netwerk]
Nou heb ik het op de Cisco al voor elkaar dat die de poorten 25 en 110 doorstuurd naar de linux box. Dit werkt!! Alleen moet de linux box nou die poorten doorsturen naar de mailserver intern dus heb ik dit uit de faq van de nos gehaald:
Alleen als ik nu vanaf een extern adres een telnet naar 212.45.*.* doe op poort 25 of 110 werkt dat dus niet. Dan krijg ik een 'Connection refused' error. Weet iemand hoe dit kan, tips??
Het ziet er ongeveer zo uit:
[internet]--[cisco router]--[slackware]--[intern netwerk]
Nou heb ik het op de Cisco al voor elkaar dat die de poorten 25 en 110 doorstuurd naar de linux box. Dit werkt!! Alleen moet de linux box nou die poorten doorsturen naar de mailserver intern dus heb ik dit uit de faq van de nos gehaald:
code:
1
2
| iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d 192.168.1.2 --dport 25 \ -j DNAT --to 192.168.0.*:25 iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d 192.168.1.2 --dport 110 \ -j DNAT --to 192.168.0.*:110 |
Alleen als ik nu vanaf een extern adres een telnet naar 212.45.*.* doe op poort 25 of 110 werkt dat dus niet. Dan krijg ik een 'Connection refused' error. Weet iemand hoe dit kan, tips??
Hail to the king baby!